Honda VTR1000 vastgelopen startkoppeling

M'Thijs

Die hard MF'er
Donateur
28 nov 2003
924
105
Breda
Hallo,

Ik heb onlangs een Honda VTR1000 gekocht als projectmotor / opknapper omdat deze niet liep. Volgens vorige eigenaar was de startmotor kapot. Die bleek inderdaad kapot te zijn, een nieuwe is inmiddels besteld. Maar daarnaast kan ik het blok niet rondtornen, slechts een slag van 270 graden. Er zit dus ergens iets vast. Mogelijk is daardoor ook de startmotor kaduuk gegaan...
Ik verdacht eerst de NAKS, maar er zitten al nieuwe handmatige NAKS'en op en ik heb het kleppendeksel van de bovenste cilinder eraf gehaald en alles ziet er goed uit. als ik het blok dus een half slagje torn bewegen de kleppen.

Volgens de Honda service manual is het mogelijk de startkoppeling en/of het tandwiel tussen startmotor en krukas. Dat daar iets is vastgelopen.
Om dat te checken moet het vliegwiel er af. De bout is reeds los, maar nu heb ik een vliegwiel trekker en vliegwiel blokkertang nodig.
Honda heeft het volgende aan:


Flywheel holder 07725-0040000
Rotor puller 07733-0020001

Weet iemand hoe ik daar aan kan komen of ergens misschien kan lenen?
Op internet bestellen kost een paar honderd Euro, beetje veel voor eenmalig gebruik....

Misschien heeft iemand nog tips?
Thanks!!
 
Je hebt 2 nokkenaskettingen.
4de8cacbe2b53d7c88d500d234aef30f.png
 
Firestorm en zie in je profiel Breda. Toeval bestaat. Heb een trekker eventueel zo voor je liggen mocht je niet kunnen wachten. Pb volstaat. Groeten bas uit breda(haagsebeemden) met idd een firestorm.
 
Het heeft even stilgelegen wegens drukte met m'n werk maar vanavond weer verder gegaan.
Startkoppeling is prima. Toch blokkade.
Dus beide cilinderkopdeksels eraf gehaald, de voorste was een ramp om bij te komen. Na lang geklooi uiteindelijk gelukt.
Niks te zien echter.
Toen bougies er ff uitgehaald. Had ik eerder moeten doen want dat had me het gekloot met de voorste cilinderkop gescheeld. De bougie van de bovenste kop, waar een normaal mens wel gewoon bij kan, zag er nl. niet best uit....
 
Heb je geen borescope om ff in de cilinder te loeren..🧐, alsof de zuiger tegen de bougie heeft getikt,
Ps, goede lengte bougie erin..,??
Of idd compleet van tijd zodat de zuiger een klep tegen de bougie heeft gedrukt..
 
Voorste kop kan eraf zonder blok te demonteren. De flensmoeren zou ik heel voorzichtig mee zijn. Paar x tegenaan tikken met een hamer(schrikken), goede kruipolie gebruiken welke je een tijdje zijn werk laat doen. Edit, tis dus de achterste. PS, kasteeldop welke je nodig hebt om een speciaalmoer los te draaien (welke het blok in het frame houd) heb ik ook liggen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan