how to - accu en laadsysteem controleren

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.349
5.697
Ten eerste, een groen lampje op je druppellader betekent alleen dat er onbelast voldoende spanning is. Dat zegt niets over de staat van de accu.

accu.jpg


Bron motorzot
 
Laatst bewerkt:
Tja.... wilde low profile opereren,maar gaat um niet worden vrees ik...

Nog ff 1 dingetje : 1 bobine stuurt cilinder 1 en 4 aan, kan ik deze kabels ongestraft verwisselen zodat ik hiermee evt. de bobine kan uitsluiten?
Want dan zou volgens mij cilinder 4 na wisselen niets meer doen...
 
Ik zou eerst eens kijken of alle bougies vonken. De bobine werkt voor 2 bougies die in serie staan. het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de bobine defect is als de andere wel vonkt. Als er een niet vonkt zou ik met de bougie beginnen. Vonken ze wel alle 4 dan zou ik de klepspeling controleren en daarna de carburateurs synchroniseren. Zijn de carburateurs al gereinigd?
 
Oke, ga beginnen met bougie. Klepspeling is paar xxx km geleden gedaan,evenals synchronisatie.
Ik rij regelmatig,tank competion 102, dus nee, carbs nog niets aan hoeven te doen ( tot nu wellicht)

thanks..
 
Oke, ga beginnen met bougie. Klepspeling is paar xxx km geleden gedaan,evenals synchronisatie.
Ik rij regelmatig,tank competion 102, dus nee, carbs nog niets aan hoeven te doen ( tot nu wellicht)

thanks..
rot op uit dit topic. Je verneukt het. @Martell heeft het vriendelijk gevraagd. Ik niet @#$%
 
Laatst bewerkt:
Zot, je blijft een zeldzame klootzak!!
Maar oke, mij zie je niet meer in dit halfbakken topic van jou....

Klopt.
Maar laten we het zo verwoorden: Hij kan beter met motoren overweg als met mensen, komt gewoon wat rot z'n strot uit.

Feitelijk heeft ie gelijk, je reply's gaan allang niet meer over het onderwerp van dit topic.
Maak zelf even een topic aan met je vragen, dan krijg je ook veel meer gerichte antwoorden.
 
Even oma schoppen..

na gister bij het starten van de motor (honda X11) een halve slag kuch en geen startende motor te horen, (donderdag nog naar amsterdam gereden en terug, vrijdag stond de motor stil) de accu gister opgeladen en vandaag maar eens gaan meten:

Ik heb de volgende meetwaardes gevonden op de accu:

Accu onbelast (contact uit): 12.5 V
accu onbelast (contact aan): 12.3V

Accu belast (aan licht, draaiende motor): dipje naar 10.2 V daarna direct oplopend naar tussen 13-14 Volt
Accu belast (zonder licht, draaiende motor): dipje naar 10.5V daarna direct oplopende naar 14 volt

3000 TPM:
licht uit: 13.9 volt
licht aan: 12.8 Volt

Nu blijkt als dus als het goed is volgens OP dat dus er iets mis is met de regelaar/dynamo. Of heb ik het mis ? Zijn de waardes nog redelijk aan te nemen ?

Ik heb nog garantie lopen bij de dealer, dus ik ga morgen de dealer wel bellen, maar ondertussen zijn er nog andere dingen die ik kan meten om een betere meting te krijgen al te veel te gaan sleutelen?

Onder garantie is de spanningsregelaar vervangen.. nu zou ie weer goed moeten opladen *O*

Spanning vanaf de dynamo was goed (+\- 70 AC) volgens de dealer.

Komende dagen even in de gaten houden of de meetwaarde (belast) nu stabiel blijven op de accu
 
Terug
Bovenaan Onderaan