Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoeveel meer dan 15 volt?Ik heb op mijn diversion 900 meer dan 15v bij 3000rpm met verbruikers aan, ik heb echter alles vervangen door LED.. kan dit de oorzaak zijn of moet ik mijn spanningsregelaar (in de dynamo ) gaan controleren?
zo ja, hoe doe ik dat?
De enge apparatuur die je nodig hebt om te testen of de spanningsregelaar defect is is een goede multimeter en dat heb je al gedaan.heb diverse multimeters, digitale "duurdere" en wat simpelere van de gamma/praxis maar alles geeft hetzelfde aan.
Regelaar is niet te testen zonder apparatuur heb ik begrepen uit de vorige posts?
Begrijp ook dat de regelaar in de dynamo zit bij de Div900 en dat de dynamo er 1 is met koolborstels
zit een auto achtige dynamo in.da's een spanningsregelaar van een XJ600 / 900 van vòòr 1996, dus geen diversion.
Tenminste, ik ken hem van de XJ600 die ik gehad heb uit 1986.
zo'n kastje heb ik niet tenzij ze hem HEEL goed verstopt hebben.
Heb alles behalve het motorblok zelf uit elkaar gehad dus dat zou ik me wel herinneren
Bij een weerstand is de spanningsval afhankelijk van de belasting.Dat is eigenlijk wel een heel goed idee wat perfect bij mij past :D
Bedankt
Maar diode of (draad)weerstand?
Gewoon er in laten zitten maar er maar een aansluiten of eventueel 2 parallel.nu volg ik het even niet.
bedoel je de gelijkrichter uit elkaar halen en daar 1 diode van gebruiken?
zijn die losse diodes duurder dan?
Alles tussen 13,8 en 14,8 volt is goed.Ik zit met het volgende vraagstuk.
Gisteren wou ik mijn motor starten,te weinig prik
Had met de fiets 5 dagen eerder een ritje van ca 2 uur gemaakt.(na 3 weken trekt het alarm de accu zowiezo leeg )
Dus ik de accu aan de optimate 3 sp gehangen,volledig geladen.
Nu meet ik bij 3000 toeren 13.9 volt bij stationair 14.1 volt.
De accu zakt bij starten niet onder de 10 volt en lijkt me dus goed.
2 dingen 1,het is een mini accu(6Ah) en er hangt een alarm aan,2 het is een triumph daytona 675 waarvan bekent is dat de spanningsregelaars kunnen overlijden (ik kan een afspraak maken om het ding kostenloos te vervangen )
Ik heb een mooi vergelijk want ik heb nl een identieke motor voor het circuit,die bij 3000 toeren een mooie 14.4 volt levert.
Kan ik er nu van uitgaan dat de spanningsregelaar overleden is?