MotorMuis77
MF veteraan
Hallo medemuizen en techneuten,
Sinds een aantal jaren doe ik al het onderhoud aan mijn Suzuki GS500 E uit '93.
Een tijdje terug heb ik voor controle de klepspeling gecontroleerd. Deze was nog helemaal in order <.005 mm (oid). Maar nadat ik het terug in elkaar hebt gezet heb ik nu een beetje vreemd probleem. Hetvolgende namelijk :
Als het blok eenmaal warm is, blijft deze (onbelast) hangen bij ca 3000 tpm. ondanks dat ik het gas en choke etc. dicht heb. Zodra ik de koppeling dan ook weer op laat komen en het blok belast zakt ie keurig terug naar stationiar.
Na goed te luisteren blijkt wel de klepdeksel pakking te lekken, dus deze is besteld. In 1ste instantie dacht ik dat de carb en/of luchthuis niet goed zat of vuil zou zijn. Dus de carbs heb ik voor de zekerheid schoongespoten met perslucht en dubbel gechecked of alle rubbers e.d. goed zitten.
Hebben jullie enig idee waar ik het kan zoeken en/of oplossen ??
Alvast..
Sinds een aantal jaren doe ik al het onderhoud aan mijn Suzuki GS500 E uit '93.
Een tijdje terug heb ik voor controle de klepspeling gecontroleerd. Deze was nog helemaal in order <.005 mm (oid). Maar nadat ik het terug in elkaar hebt gezet heb ik nu een beetje vreemd probleem. Hetvolgende namelijk :
Als het blok eenmaal warm is, blijft deze (onbelast) hangen bij ca 3000 tpm. ondanks dat ik het gas en choke etc. dicht heb. Zodra ik de koppeling dan ook weer op laat komen en het blok belast zakt ie keurig terug naar stationiar.
Na goed te luisteren blijkt wel de klepdeksel pakking te lekken, dus deze is besteld. In 1ste instantie dacht ik dat de carb en/of luchthuis niet goed zat of vuil zou zijn. Dus de carbs heb ik voor de zekerheid schoongespoten met perslucht en dubbel gechecked of alle rubbers e.d. goed zitten.
Hebben jullie enig idee waar ik het kan zoeken en/of oplossen ??
Alvast..