Is 50000 KM veel voor een tourmotor?

50K op een Versys of Vstrom is nog niks. Zou zonder blikken of blozen ze met meer ophalen.

Met 35K daarintegen wordt ik wat huiverig. Is een km stand waar heel veel motoren van alle leeftijden op te koop staan.
Oa bij dealers, zelfs wel eens een motor met die met 35K gekocht was waarbij achteraf de onderhoud bekend was tot iets over de 50K. Die mocht ik weer een beetje tot leven wekken want ook die 50K+ was al een aantal jaar eerder...
 
50K op een Versys of Vstrom is nog niks. Zou zonder blikken of blozen ze met meer ophalen.

Met 35K daarintegen wordt ik wat huiverig. Is een km stand waar heel veel motoren van alle leeftijden op te koop staan.
Oa bij dealers, zelfs wel eens een motor met die met 35K gekocht was waarbij achteraf de onderhoud bekend was tot iets over de 50K. Die mocht ik weer een beetje tot leven wekken want ook die 50K+ was al een aantal jaar eerder...
Ben je net/nog niet wakker?
 
Haha toelichting dan.
Als de km stand klopt vind ik 50K of meer op dit soort fietsen geen probleem, zou ik zo kopen.

Echter vind ik 35K een veel verdachter getal omdat dit wel heel erg vaak voor komt bij motoren van alle leeftijden. Genoemde voorbeeld was zo'n geval dat met 35K bij de dealer weg kwam en later aantoonbaar bij hogere km standen al onderhoud had genoten (opgevraagd bij merkdealer). Genoemde fiets had alsnog achterstallig onderhoud want de kleppen stonden veel te strak, iets dat uiteraard niet onder garantie viel.
En nee dat was geen import fiets.

Km standen bij dit soort motoren zegt ongeveer net zoveel als de schoenmaat van de vorige eigenaar. Hoe er mee omgegaan is en of het onderhoud is gepleegd is veel belangrijker. Maar dat is erg lastig met zekerheid te zeggen. Dealers zijn immers heel goed getraind op het mooiste verhaal bij een motor te vertellen.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er bij jullie weten nog andere leuke alternatieven (budget tot max 4000 euro).

Motoren

1711620894899.png
 
Dealers zijn immers heel goed getraind op het mooiste verhaal bij een motor te vertellen.
Alles (bijna) wat een verkoper of dealer meldt, moet je maar met korreltje zout nemen.
Zeker jonge verkoop-pikkies (met stropje voor!) bij een autodealer moet je zeker ontwijken.
Die hebben veel training gehad om de gekste vragen met larie te beantwoorden.

De verkoop-praat is vaak meer onzin dan werkelijkheid.
Het beoogde doel is: Zo snel mogelijk de deur uit met het kneusje en geld op de rekening.
De problemen (en kosten) zijn voor de nieuwe eigenaar. De verkoper lult er zich er later altijd uit.
 
Met goed onderhoud is er geen probleem, je koopt toch ook een auto met 200.000km . Waarom zou een motor dan anders zijn ? 🤷
Zelfde techniek.

Mijn Xjr heeft nu +- 283.000km :t
 
Waar hebben we het over?
Met 70-100k (net ingereden) dan is er nog een heel motor-leven te gaan.

Mijn Honda Blackbird nu met 50k voelt nog als "nieuw".

De Yamaha FZ750 zit boven de 3ton en gaat nog als de brandweer.
Onlangs had ik het idee dat ie nog nooit eerder zo goed heeft gelopen als nu. (wel met eea aan sleutelwerk door de jaren)
Oke, er is wel eens wat, maar niets om je echt zorgen over te maken. Romania: Here we come!

Ach en de genoemde distributie-riem van een PAN is ook wel oplosbaar.
In december trek je 'm los en dan heb je een zee van tijd om te vervangen. Dan weer goed voor 100k (?)
Ik vind het vreselijke oude meuk.
Hobby projecten.
Ieder zijn ding. :Y
 
:^

Vroeger wel gehad, GSX-R1100WP met 80k, NTV650 met 105k, Raptor 1.000 met 120k.
Qua motorblok niets op af te dingen.
Wel andere rare storingen of uiteraard slijtage.

Maar helemaal klaar mee met carburateurs, geen ABS, TC en oude klokjes als dashboard.
Als ik een analoge klok wil dan had ik wel een overrated Rolex gekocht. :+
Back to the nineties.
 
Maar helemaal klaar mee met carburateurs, geen ABS, TC en oude klokjes als dashboard.
Als ik een analoge klok wil dan had ik wel een overrated Rolex gekocht. :+
Back to the nineties.
Ieder z'n smaak. :) M'n huidige brommert heeft wel ABS en injectie, maar nog wel analoge klokken. Zo mag ik het graag zien, als ik naar een TFT wou staren had ik wel een Switch of Steam Deck gekocht.

<Edit>

Lijkt wel of Honda gewoon een dashboard van hun koekblik divisie hebben geleend voor de Deauville 700.

HONDA-NT-700-V-DEAUVILLE-ABS-2007-Toer-1513854-6.jpg


(Niet mijn foto)
 
Laatst bewerkt:
Maar hoeveel motoren hebben de orginele km stand? Heel erg weinig... aangezien de verplichte km registratie pas sinds 2019 van kracht is. In het verleden ookal motoren gezien die in mijn bezit zijn geweest met 30.000km en meer lagere km stand....het overzetten van een teller of het aanpassen van de digitale km stand levert serieus geld op.

Vind het wel bijzonder dat er zoveel "oudere" motoren worden verkocht met lage kilometer standen _O- als je dan ook de gemiddelde staat van de motorfiets ziet _O-.

Ga maar eens doorvragen naar documentatie en bewijs van kilometer standen..... vinden ze meestal niet zo leuk :+
 
Maar helemaal klaar mee met carburateurs, geen ABS, TC en oude klokjes als dashboard.
Ach, het spul wat nu hyper-modern lijkt is over 5 jaar ook weer uit de tijd.
Wie weet wat ze dan allemaal weer hebben bedacht waar we nu nog niet eens weet van hebben.

Helemaal niet nodig om altijd met het allernieuwste mee te moeten doen.
Maar als jij je daar gelukkig bij voelt..................................?
 
Ach, het spul wat nu hyper-modern lijkt is over 5 jaar ook weer uit de tijd.
Wie weet wat ze dan allemaal weer hebben bedacht waar we nu nog niet eens weet van hebben.

Helemaal niet nodig om altijd met het allernieuwste mee te moeten doen.
Maar als jij je daar gelukkig bij voelt..................................?
Ik vind de huidige gadgets en apps wel Cool maar vraag mij af hoe lang bedrijven die willen ondersteunen.

Voor dit topic, ik heb mijn v-strom gekocht op 60.000 en er staat nu 125.000 op. De verkoper was een enthousiaste motorrijder die hem vanaf nieuw had en onderhoud bij de lokale zaak had laten doen. Doe het onderhoud nu zelf maar ik ben geen mechanische mankementen tegengekomen op wat geknutsel met de kabelboom na. Maar dat zie je pas wanneer je de kappen er af gaat halen.
 
Ach, het spul wat nu hyper-modern lijkt is over 5 jaar ook weer uit de tijd.
Wie weet wat ze dan allemaal weer hebben bedacht waar we nu nog niet eens weet van hebben.

Helemaal niet nodig om altijd met het allernieuwste mee te moeten doen.
Maar als jij je daar gelukkig bij voelt..................................?
Ik heb vorig jaar een gloednieuwe Yamaha gekocht en er komt vanmiddag een koper kijken.
Reeds 4.000 km gereden.

De andere straatmotor wordt momenteel opgebouwd bij een tuner voor circuit only.
Die is er al anderhalf jaar en wilde ik eind dit jaar weg doen voor een nog te introduceren nieuw model.
Nu gaat de huidige nog wel een seizoen mee denk ik (nu 12k).

De auto is ook van 2023; het nieuwe jaar 2024 komt dan wel snel omdat die pas in september geleverd werd. :X

Maar ik heb al negen jaar dezelfde vriendin.
Dat is voor mij uniek. ;)
 
Bedankt voor alle feedback. Als ik het dus goed begrijp is zelfs een motor als deze met zo'n 77k kilometers dus ook nog wel te doen.Bekijk bijlage 1988915
vorig jaar een v strom 650 '08 voor de slet gekocht met 118 duizend op de teller. Gebruikt geen olie en als ik er een andere teller op zou zetten met 35 duizend erop geloofd iedereen dat
 
vorig jaar een v strom 650 '08 voor de slet gekocht met 118 duizend op de teller. Gebruikt geen olie en als ik er een andere teller op zou zetten met 35 duizend erop geloofd iedereen dat
Dat zal best, maar wat is de staat van die motorfiets?
 
Terug
Bovenaan Onderaan