Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jouw rook komt uit een kolencentrale.'t Is net als sigar(ett)enrook: sommige mensen genieten ervan, maar je zorgt er gewoon voor dat anderen geen last van je hebben. Je hebt natuurlijk een defect in je hoofd als je met een open pijp langs of door een woonwijk rijdt
Dan zou het leuk zijn om een beninemotorfiets het geluid van een elektrische te geven, lekker zoemen en fluiten als een SF ruimteschip.
Ik vind het allemaal wat gezeur in de marge. Wie wil er nu echt dat geluid aan z'n kop hebben, dat zijn de mensen die niet anders willen dan een benzinemotor.
Nou, laat hen dan die heilige benzinemotor kopen, rijden en onderhouden. Zo'n motor doet alles van zichzelf al, daar hoef je geen vibrator in te bouwen om hem te laten trillen en geen geluidsboxen om hem nep te laten klinken.
Het is allemaal de omgekeerde wereld. Meer dan honderd jaar lang hebben ingenieurs alles gedaan om een benzinemotor een vlak koppel te geven, ze hebben geprobeerd hem zuinig te maken, ze hebben er alles aan gedaan de lawaaiproductie binnen de perken te krijgen, verder hebben ze de overbrenging er achter nu twee koppelingen gegeven zodat twee versnelllingen tegelijk kunnen worden ingeschakeld en de ene koppeling alleen maar hoeft te lossen terwijl de andere aangrijpt en je zit een versnelling hoger zodat de overbrenging niet onderbroken wordt.
Al die dingen hebben hetzelfde doel; men wil de elektromotor imiteren.
En nu zijn de elektronica en de batterijtechniek zo ver dat we ook echt met een elektromotor kunnen rijden en dan wil men alle nadelige eigenschappen van die benzinemotor en de schakelbak weer terug...
Alsof je van turf overgaat op een HR combiketel maar nog wel turf wilt blijven sjouwen.
Ik denk voor 30% mits hij thuis grijze stroom afneemt.Jouw rook komt uit een kolencentrale.
Niet, ik laat mijn rook speciaal maken door een oud Guatemalaans vrouwtje die het maandelijks per flessenpost naar mij stuurt. DUS.Jouw rook komt uit een kolencentrale.
En we vergeten dat ik 18 zonnepanelen op mijn dak heb liggen, maarrrrr ik heb al eerder gezegd: voor het milieu hoeven we het echt niet te doen, en dat doe ik ook niet. Ik doe hetIk denk voor 30% mits hij thuis grijze stroom afneemt.
[afbeelding]
En dan vergeten we maar even dat hij niet twee keer per jaar drie liter olie en een filter weggooit.
En vergeten we het accu afval van de elektrische auto en dat de productie van de elektrische auto veel vervuilender is dan dat van de conventionele auto...Ik denk voor 30% mits hij thuis grijze stroom afneemt.
[afbeelding]
En dan vergeten we maar even dat hij niet twee keer per jaar drie liter olie en een filter weggooit.
Een motor is voor mij liefhebberij noch passie, ik rijd gewoon graag, en dat doen die elektrische dingen als de besteEn vergeten we het accu afval van de elektrische auto en dat de productie van de elektrische auto veel vervuilender is dan dat van de conventionele auto...
Overigens kan de elektrische motor voor iemand die de motor puur als vervoermiddel ziet een prima alternatief zijn. Maar kan me niet voorstellen dat dat ook het geval is voor diegenen voor wie de motorfiets een liefhebberij en passie is...
En vergeten we het accu afval van de elektrische auto en dat de productie van de elektrische auto veel vervuilender is dan dat van de conventionele auto...
Oja nog een belangrijk voordeel: NOOIT meer een tankstation bezoekenIk zou wel een elektrische motor voor woon-werk willen hebben hoor (60km p/dag, dus dat moet makkelijk op een acculading kunnen).
Maar voor het weekend en de vakantie zou ik dan nog wel een V-twin/naked voor erbij willen hebben hoor!
En ik ken genoeg mensen die autorijden omdat het moet en niet omdat ze het perse leuk vinden. Deze mensen moet je gewoon elektrisch en autonoom laten rijden: Zij blij, milieu blij, wij blij.
Beetje jammer dat het nog zo duur is:
Smart forTwo, benzine:
€12.000,
elektrisch: 24.000.
Zero S goedkoopste: €13.000 (130 km actieradius)
Zer0 SR: €19.000 (250 km)
Aprilia Tuone V4: €18.000
Voor dat geld zou ik toch wat leukers kopen en dan hou ik waarschijnlijk nog geld over voor benzine ook nog.
Oja nog een belangrijk voordeel: NOOIT meer een tankstation bezoeken
Niet zozeer de kosten, maar gewoon die domme handeling, en zo vaak ook
Daar kijk ik echt naar uit. Ik sta elke week voor 30 euro in die motor te gooien. Nu de A10 afgesloten is moet ik omrijden men moet ik twee keer per week omrijden naar de pomp. Lijkt me heerlijk als dat niet meer hoeftOja nog een belangrijk voordeel: NOOIT meer een tankstation bezoeken
Niet zozeer de kosten, maar gewoon die domme handeling, en zo vaak ook
Oja nog een belangrijk voordeel: NOOIT meer een tankstation bezoeken
Niet zozeer de kosten, maar gewoon die domme handeling, en zo vaak ook
He, bederf nou niet het zichzelf overtuigen voor hem.Dan ben je wel beperkt tot nooit meer rijden dan de actieradius van je motor per dag. Zelfs met mijn tankinhoud van 30l rij ik regelmatig meer dan één tank leeg per dag.
Wat laat, maar ja dat weet ik
Maar een verlengsnoer uit het raam van de tweede verdieping wordt vast niet gewaardeerd
Kortom, nee die mogelijk is er (nog) niet.
....Dan ben je wel beperkt tot nooit meer rijden dan de actieradius van je motor per dag. Zelfs met mijn tankinhoud van 30l rij ik regelmatig meer dan één tank leeg per dag.....
Snelladen betekent nog niet dat het laden ook werkelijk snel gaat, het is een commerciële term.Waarom ? Nooit van snelladen gehoord ?
Marchel van Electric Motorcycles Nederland reed 1000 km op één dag met een Energica.
Oja nog een belangrijk voordeel: NOOIT meer een tankstation bezoeken
Niet zozeer de kosten, maar gewoon die domme handeling, en zo vaak ook
....Dan ben je wel beperkt tot nooit meer rijden dan de actieradius van je motor per dag. Zelfs met mijn tankinhoud van 30l rij ik regelmatig meer dan één tank leeg per dag.....
Waarom ? Nooit van snelladen gehoord ?
Marchel van Electric Motorcycles Nederland reed 1000 km op één dag met een Energica.