Is mijn volgende motor elektrisch?

:+ BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.........





Moet er niet aan DENKEN!!!!


elec3.jpg.a74ed513319293c7ecc714f06771feff.jpg


elec2.thumb.jpg.485d36baf0bc13ee38a1ffca76fc4b5e.jpg
 
Laatst bewerkt:
't Is net als sigar(ett)enrook: sommige mensen genieten ervan, maar je zorgt er gewoon voor dat anderen geen last van je hebben. Je hebt natuurlijk een defect in je hoofd als je met een open pijp langs of door een woonwijk rijdt |(
Jouw rook komt uit een kolencentrale.
 
Dan zou het leuk zijn om een beninemotorfiets het geluid van een elektrische te geven, lekker zoemen en fluiten als een SF ruimteschip.

Ik vind het allemaal wat gezeur in de marge. Wie wil er nu echt dat geluid aan z'n kop hebben, dat zijn de mensen die niet anders willen dan een benzinemotor.
Nou, laat hen dan die heilige benzinemotor kopen, rijden en onderhouden. Zo'n motor doet alles van zichzelf al, daar hoef je geen vibrator in te bouwen om hem te laten trillen en geen geluidsboxen om hem nep te laten klinken.

Het is allemaal de omgekeerde wereld. Meer dan honderd jaar lang hebben ingenieurs alles gedaan om een benzinemotor een vlak koppel te geven, ze hebben geprobeerd hem zuinig te maken, ze hebben er alles aan gedaan de lawaaiproductie binnen de perken te krijgen, verder hebben ze de overbrenging er achter nu twee koppelingen gegeven zodat twee versnelllingen tegelijk kunnen worden ingeschakeld en de ene koppeling alleen maar hoeft te lossen terwijl de andere aangrijpt en je zit een versnelling hoger zodat de overbrenging niet onderbroken wordt.

Al die dingen hebben hetzelfde doel; men wil de elektromotor imiteren.

En nu zijn de elektronica en de batterijtechniek zo ver dat we ook echt met een elektromotor kunnen rijden en dan wil men alle nadelige eigenschappen van die benzinemotor en de schakelbak weer terug...

Alsof je van turf overgaat op een HR combiketel maar nog wel turf wilt blijven sjouwen.

Haha, exact.

Ik zou ook graag elektrisch rijden, maar het is onbetaalbaar en er bestaat geen elektrische motor met genoeg bagageruimte voor me helaas.

Ik snap dat het geluid wat bijdraagt aan de ervaring. Ik vind het ook heerlijk om een ploffende boxermotor uit de jaren 50 te horen. Aan de andere kant zou ik het geluid ook totaal niet missen, juist zo'n stille motor maar dan wel keihard kunnen optrekken voelt vast ook gaaf. :)
 
Ik denk voor 30% mits hij thuis grijze stroom afneemt.

[afbeelding]

En dan vergeten we maar even dat hij niet twee keer per jaar drie liter olie en een filter weggooit.
En we vergeten dat ik 18 zonnepanelen op mijn dak heb liggen, maarrrrr ik heb al eerder gezegd: voor het milieu hoeven we het echt niet te doen, en dat doe ik ook niet. Ik doe het
1. Omdat ik het nu kàn doen (eenmanszaak, subsidie, had op dat moment voldoende geld)
2. Omdat ik de techniek gewoon gaaf vind
3. Omdat het gewoon enorm lekker rijdt

(en die panelen lagen nu eenmaal al op het dak toen ik het huis kocht. Heb ze wel overgenomen, omdat ik eraf halen ook weer zoiets vond.)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk voor 30% mits hij thuis grijze stroom afneemt.

[afbeelding]

En dan vergeten we maar even dat hij niet twee keer per jaar drie liter olie en een filter weggooit.
En vergeten we het accu afval van de elektrische auto en dat de productie van de elektrische auto veel vervuilender is dan dat van de conventionele auto...

Overigens kan de elektrische motor voor iemand die de motor puur als vervoermiddel ziet een prima alternatief zijn. Maar kan me niet voorstellen dat dat ook het geval is voor diegenen voor wie de motorfiets een liefhebberij en passie is...
 
Hopelijk verzinnen ze voor motoren een leuker alternatief dan een standaard elektromotor. Iets dat wel geluid maakt.
 
Zou goed kunnen dat mijn volgende motor electrisch is,niet meer schakelen lijkt me heerlijk!

En dat uitlaatgeluid? Dat kan ik missen als kiespijn.

Binnenkort maar eens proefrijden!
 
Laatst bewerkt:
En vergeten we het accu afval van de elektrische auto en dat de productie van de elektrische auto veel vervuilender is dan dat van de conventionele auto...

Overigens kan de elektrische motor voor iemand die de motor puur als vervoermiddel ziet een prima alternatief zijn. Maar kan me niet voorstellen dat dat ook het geval is voor diegenen voor wie de motorfiets een liefhebberij en passie is...
Een motor is voor mij liefhebberij noch passie, ik rijd gewoon graag, en dat doen die elektrische dingen als de beste :]

Maar ja, de discussie komt er soms op neer dat men van benzinemotoren houdt en daarom niet aan de elektrische wil. Sja, lijkt me logisch: als er een appel en een peer voor je neus liggen, en je houdt van peren, dan pak je de peer.
 
Laatst bewerkt:
En vergeten we het accu afval van de elektrische auto en dat de productie van de elektrische auto veel vervuilender is dan dat van de conventionele auto...

Dat artikel is slechts 5 jaar oud, zo'n beetje bejaard in technologie-land...

TNO heeft hier onderzocht wat de vervuilende aspecten zijn, van productie tot recycling en de conclusie is dat elektrisch ten minste 30% minder emissie heeft dan een benzinevoertuig. En dat is met de huidige technologie.

We vergeten dus niets, we verzwijgen wel de ongemakkelijkheden om te voorkomen dat ons verhaal minder geloofwaardig word.
 
Laatst bewerkt:
Kan er niets aan doen, ben gewoon een fossiel..
Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar oude(re) motoren, bij mij persoonlijk vervalt mijn interesse bij bijna alles na 1980..
Dus ja: trillen, lekken, 'kabaal' (want subjectief) en dus benzine svp....zolang het nog kan.

Dat wil niet zeggen dat ik blind ben voor technische ontwikkelingen, en ook elektrisch kan (enigzins) mijn interesse genieten.
Zie mezelf echter er nog niet in/ op rijden..
 
Laatst bewerkt:
Ik zou wel een elektrische motor voor woon-werk willen hebben hoor (60km p/dag, dus dat moet makkelijk op een acculading kunnen).
Maar voor het weekend en de vakantie zou ik dan nog wel een V-twin/naked voor erbij willen hebben hoor!



En ik ken genoeg mensen die autorijden omdat het moet en niet omdat ze het perse leuk vinden. Deze mensen moet je gewoon elektrisch en autonoom laten rijden: Zij blij, milieu blij, wij blij.

Beetje jammer dat het nog zo duur is:
Smart forTwo, benzine:
€12.000,
elektrisch: 24.000.

Zero S goedkoopste: €13.000 (130 km actieradius)
Zer0 SR: €19.000 (250 km)
Aprilia Tuone V4: €18.000

Voor dat geld zou ik toch wat leukers kopen en dan hou ik waarschijnlijk nog geld over voor benzine ook nog.
 
Ik zou wel een elektrische motor voor woon-werk willen hebben hoor (60km p/dag, dus dat moet makkelijk op een acculading kunnen).
Maar voor het weekend en de vakantie zou ik dan nog wel een V-twin/naked voor erbij willen hebben hoor!



En ik ken genoeg mensen die autorijden omdat het moet en niet omdat ze het perse leuk vinden. Deze mensen moet je gewoon elektrisch en autonoom laten rijden: Zij blij, milieu blij, wij blij.

Beetje jammer dat het nog zo duur is:
Smart forTwo, benzine:
€12.000,
elektrisch: 24.000.

Zero S goedkoopste: €13.000 (130 km actieradius)
Zer0 SR: €19.000 (250 km)
Aprilia Tuone V4: €18.000

Voor dat geld zou ik toch wat leukers kopen en dan hou ik waarschijnlijk nog geld over voor benzine ook nog.
Oja nog een belangrijk voordeel: NOOIT meer een tankstation bezoeken *O*
Niet zozeer de kosten, maar gewoon die domme handeling, en zo vaak ook :X
 
Oja nog een belangrijk voordeel: NOOIT meer een tankstation bezoeken *O*
Niet zozeer de kosten, maar gewoon die domme handeling, en zo vaak ook :X

Tank die na 11 liter al aangeeft dat ik moet tanken (4 liter reserve) helpt niet echt mee, haal net de 200 km, zelfs elektrisch komt verder :o

Daarom altijd onbemand tanken, dan ben je in een paar minuten weer weg en hoef je niet helemaal je helm af te doen
 
Oja nog een belangrijk voordeel: NOOIT meer een tankstation bezoeken *O*
Niet zozeer de kosten, maar gewoon die domme handeling, en zo vaak ook :X
Daar kijk ik echt naar uit. Ik sta elke week voor 30 euro in die motor te gooien. Nu de A10 afgesloten is moet ik omrijden men moet ik twee keer per week omrijden naar de pomp. Lijkt me heerlijk als dat niet meer hoeft :}
 
Laatst bewerkt:
Oja nog een belangrijk voordeel: NOOIT meer een tankstation bezoeken *O*
Niet zozeer de kosten, maar gewoon die domme handeling, en zo vaak ook :X

Dan ben je wel beperkt tot nooit meer rijden dan de actieradius van je motor per dag. Zelfs met mijn tankinhoud van 30l rij ik regelmatig meer dan één tank leeg per dag.
 
Dan ben je wel beperkt tot nooit meer rijden dan de actieradius van je motor per dag. Zelfs met mijn tankinhoud van 30l rij ik regelmatig meer dan één tank leeg per dag.
He, bederf nou niet het zichzelf overtuigen voor hem. O-)
 
Laatst bewerkt:
Wat laat, maar ja dat weet ik ;)
Maar een verlengsnoer uit het raam van de tweede verdieping wordt vast niet gewaardeerd :+

Kortom, nee die mogelijk is er (nog) niet.

ff selfquote :o

Midden september naar de nieuwe locatie, vandaag was ik daar even.
Er zijn daar natuurlijk een aantal plaatsen voor de elek. koekblikken maar wat schets mijn verbazing:
4 elec. plaatsen voor motoren/scooters :o :o :o

En ja daar stond dus niets, maar ok dit geeft mogelijkheden voor de toekomst :9
 
....Dan ben je wel beperkt tot nooit meer rijden dan de actieradius van je motor per dag. Zelfs met mijn tankinhoud van 30l rij ik regelmatig meer dan één tank leeg per dag.....

Waarom ? Nooit van snelladen gehoord ?

Marchel van Electric Motorcycles Nederland reed 1000 km op één dag met een Energica.
 
Oja nog een belangrijk voordeel: NOOIT meer een tankstation bezoeken *O*
Niet zozeer de kosten, maar gewoon die domme handeling, en zo vaak ook :X
....Dan ben je wel beperkt tot nooit meer rijden dan de actieradius van je motor per dag. Zelfs met mijn tankinhoud van 30l rij ik regelmatig meer dan één tank leeg per dag.....

Waarom ? Nooit van snelladen gehoord ?

Marchel van Electric Motorcycles Nederland reed 1000 km op één dag met een Energica.

O-)





(even trollen _O- )
 
Hier is dat artikel: 1000 km op één dag met een Energica.

Zelf heb ik inmiddels 12.000 elektrische kilometers gereden en ik heb nog nooit hoeven wachten op het laden, ben ook nog nooit bij zo'n laadstation of laadpaal wezen laden.


De batterij van de Zero is geschikt voor snelladen maar de standaard lader niet. Je hebt dan een zwaardere lader nodig maar ik doe het gewoon zonder, gaat ook prima.

Je hebt de keus, je kunt ook thuis laden. Dat is veel gemakkelijker dan thuis (of bij het benzinestation) tanken...


Maar de vraag is inmiddels beantwoord, mijn volgende motor wordt elektrisch. Zeker weten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan