Isle of Man TT 2024

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.603
36.130
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Ja we gaan weer even in de toekomst...

Vandaag hebben we (moeder, zus en vriendin, ik) mijn vader voor zijn 70e verjaardag IoM TT 2024 cadeau gegeven!
En hoe vervelend, ik ga ook weer mee. Voor mij word het na 2005 en 2015 de 3e keer, voor mijn vader de 2e keer nadat ik met hem in 2005 voor het eerst er ben geweest.
Nu is mijn vader geen 52 meer (toen), dus er zal een hoofdtaak als touroperator ingedeeld zijn voor mij.

Verblijf, overtochten, ontbijt is binnen de al bekende prijs. Ik heb alleen géén idee wat tegenwoordig de kosten zijn die je zo her en der nog doet?
We eten dus buiten de deur, biertjes, tribunes, brandstofprijzen?

IoM 05 004a.jpg


IoM 05 011.jpg


IoM 05 096.jpg


IoM 05 014.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vorig jaar nog geweest,maar heb dat niet uitgerekend.
Het hangt er net als overal vooral vanaf waar en wat je wil eten,in de paddock is alles echt duur,voor de rest viel het wel mee vond ik.
Voor 's middags namen we zelfgemaakte broodjes mee op racedagen.
Check je tel. provider,IOM valt buiten de EU/UK zone en roaming is meestal niet inbegrepen en dan zeer duur.
Ook gebeld worden of mensen die op je voicemail terecht komen kost geld.
Je kan ter plaatse prepay SIM kaartjes kopen voor data (lifetiming wedstrijden of laatste nieuws volgen) en om naar mekaar te bellen als je niet altijd samen bent.
Buiten tribunes is het meestal gratis,dus veel andere extra kosten heb je niet.
Vouwstoeltjes kunnen handig zijn tijdens lang wachten.
 
Ik ben vorig jaar nog geweest,maar heb dat niet uitgerekend.
Het hangt er net als overal vooral vanaf waar en wat je wil eten,in de paddock is alles echt duur,voor de rest viel het wel mee vond ik.
Voor 's middags namen we zelfgemaakte broodjes mee op racedagen.
Check je tel. provider,IOM valt buiten de EU/UK zone en roaming is meestal niet inbegrepen en dan zeer duur.
Ook gebeld worden of mensen die op je voicemail terecht komen kost geld.
Je kan ter plaatse prepay SIM kaartjes kopen voor data (lifetiming wedstrijden of laatste nieuws volgen) en om naar mekaar te bellen als je niet altijd samen bent.
Buiten tribunes is het meestal gratis,dus veel andere extra kosten heb je niet.
Vouwstoeltjes kunnen handig zijn tijdens lang wachten.
Valt wel mee, maar waar moet ik dan op rekenen voor een maaltijd/biertje?

Data is een goeie idd, daar had ik niet aan gedacht.

Stoeltjes ook, zeker voor pa.
 
Ik schat rond de 15 pond gemiddeld,een steak is uiteraard duurder dan een hamburger.
Wij gingen ook wel eens eten uithalen,het hangt er natuurlijk vanaf waar je slaapt of dat mogelijk is.
 
Ja we gaan weer even in de toekomst...

Vandaag hebben we (moeder, zus en vriendin, ik) mijn vader voor zijn 70e verjaardag IoM TT 2024 cadeau gegeven!
En hoe vervelend, ik ga ook weer mee. Voor mij word het na 2005 en 2015 de 3e keer, voor mijn vader de 2e keer nadat ik met hem in 2005 voor het eerst er ben geweest.
Nu is mijn vader geen 52 meer (toen), dus er zal een hoofdtaak als touroperator ingedeeld zijn voor mij.

Verblijf, overtochten, ontbijt is binnen de al bekende prijs. Ik heb alleen géén idee wat tegenwoordig de kosten zijn die je zo her en der nog doet?
We eten dus buiten de deur, biertjes, tribunes, brandstofprijzen?

Bekijk bijlage 1902985

Bekijk bijlage 1903225

Bekijk bijlage 1903227

Bekijk bijlage 1903226
Ik had het hier ook geopperd voor mijn 60 verjaardag , echter totaal geen reactie, kut jong ;(

Roy alvast veel plezier met je pa, ook met de voor pret.
 
Ik had het hier ook geopperd voor mijn 60 verjaardag , echter totaal geen reactie, kut jong ;(

Roy alvast veel plezier met je pa, ook met de voor pret.
Ja we wisten niet wat we moesten geven en hij had al vaker aangegeven dat dit de mooiste vakantie ooit was, ook mooier dan die met mijn moeder _O- Voor zijn verjaardag voor het dwaalspoor nog eens gevraagd of hij nog ideeën had en nee had hij niet.

We zijn nu voor minimaal de komende 5 jaar ook klaar met cadeau's ;)
 
Ik ben in '22 geweest, maar heb écht geen moment op centen gelet moet ik eerlijk zeggen. Toen zat ik op een camping bij Ballaugh Bridge, 's morgens een BAPje bij de foodtruck of een ontbijtje bij 'the raven' pub, naar de Spar voor een 12 pak lager (geloof 19,99 pond voor 12 x 500 ml) en dan kwam ik de dag wel door.. 's avonds nog ff een zelfgemaakte pizza bij de truck op de camping en dan het nestje in..
Schijnbaar is OV daar ook geweldig, voor 3 pond meen ik vanaf Douglas naar Ballaugh (30 minuten rijden), maar dat waren de verhalen op de camping.

Stoeltjes is idd wel een goeie, al heb je links en rechts ook wel tribunes voor een paar pond staan langs de course.. Meen dat ze op start/finish iets van 25 pond kosten (p.d.p.p. !) Maar naast de tribunes stonden ook picknicktafels, die waren gratis. Ook het grote scherm in het Paddockpark was geweldig, vond ik een toevoeging i.c.m. de TTplus uitzendingen.. Alle foodtrucks waren ook wel OK (en wellicht ook wel prijzig) al moet je wel er vanuit gaan dat t.o.v. je vorige bezoeken, het steeds meer een festival is geworden, met dito debielen en prijzen..

Bij sulby straight was geloof ik een tibune opgebouwd voor 10 pond p.p. Zoiets ook bij Kirk Micheal..
Bungalow zou ik niet naartoe gaan met eigen vervoer, meegemaakt dat je daar vast zat n.a.v. een dodelijk ongeval in de zijspanrace en uren moest ik wachten. Volgende keer zou ik met de elektr. trein gaan, kun je nog weg ook..

Eind augustus (nog weekje of 5-6 dus) ga ik weer naar Man, maar dan voor de Manx. Ga net zoals jij met m'n pa dit jaar (voor z'n 70e verjaardag), maar dan vanuit een appartement in Ramsey.. Motoren achter de auto op de trailer daar naartoe, motoren eraf en lekker rondcrossen daar..
Dan kun je idd iets meer de kosten drukken, naar de supermarkt voor de boodschapjes (Douglas en Ramsey hebben de grotere Shoprite's van het eiland )en dan idd zelf je bammetjes meenemen, koken e.d.
Geloof dat de brandstofkosten gelijk waren aan hier, maar niet specifiek op gelet..

'24 dan weer naar de TT, maar dan weer (voor de laatste keer) de camping bij Ballaugh Bridge geboekt.. Stopt er helaas ook mee..
 
Ik ben in '22 geweest, maar heb écht geen moment op centen gelet moet ik eerlijk zeggen. Toen zat ik op een camping bij Ballaugh Bridge, 's morgens een BAPje bij de foodtruck of een ontbijtje bij 'the raven' pub, naar de Spar voor een 12 pak lager (geloof 19,99 pond voor 12 x 500 ml) en dan kwam ik de dag wel door.. 's avonds nog ff een zelfgemaakte pizza bij de truck op de camping en dan het nestje in..
Schijnbaar is OV daar ook geweldig, voor 3 pond meen ik vanaf Douglas naar Ballaugh (30 minuten rijden), maar dat waren de verhalen op de camping.

Stoeltjes is idd wel een goeie, al heb je links en rechts ook wel tribunes voor een paar pond staan langs de course.. Meen dat ze op start/finish iets van 25 pond kosten (p.d.p.p. !) Maar naast de tribunes stonden ook picknicktafels, die waren gratis. Ook het grote scherm in het Paddockpark was geweldig, vond ik een toevoeging i.c.m. de TTplus uitzendingen.. Alle foodtrucks waren ook wel OK (en wellicht ook wel prijzig) al moet je wel er vanuit gaan dat t.o.v. je vorige bezoeken, het steeds meer een festival is geworden, met dito debielen en prijzen..

Bij sulby straight was geloof ik een tibune opgebouwd voor 10 pond p.p. Zoiets ook bij Kirk Micheal..
Bungalow zou ik niet naartoe gaan met eigen vervoer, meegemaakt dat je daar vast zat n.a.v. een dodelijk ongeval in de zijspanrace en uren moest ik wachten. Volgende keer zou ik met de elektr. trein gaan, kun je nog weg ook..

Eind augustus (nog weekje of 5-6 dus) ga ik weer naar Man, maar dan voor de Manx. Ga net zoals jij met m'n pa dit jaar (voor z'n 70e verjaardag), maar dan vanuit een appartement in Ramsey.. Motoren achter de auto op de trailer daar naartoe, motoren eraf en lekker rondcrossen daar..
Dan kun je idd iets meer de kosten drukken, naar de supermarkt voor de boodschapjes (Douglas en Ramsey hebben de grotere Shoprite's van het eiland )en dan idd zelf je bammetjes meenemen, koken e.d.
Geloof dat de brandstofkosten gelijk waren aan hier, maar niet specifiek op gelet..

'24 dan weer naar de TT, maar dan weer (voor de laatste keer) de camping bij Ballaugh Bridge geboekt.. Stopt er helaas ook mee..
Op de centen letten is niet het geval. Echter ivm de kosten moeten we "enigszins" een afweging maken in wat ik betaal want zonder mij was dit geen optie geweest. Want hoe graag mijn vader ook wil/het weigert te accepteren, hij is oud geworden en heeft ondersteuning nodig. En erger eigenlijk, nu ik dit typ. Ik me ook (weer) besef hij dit ook gewoon nodig heeft. We moeten een kostenraming maken om dit mogelijk te maken.

Bungalow zijn we in 2005 (en 2015 misschien ook wel) met het treintje geweest. Ook gewoon leuk om te zien.

Nu verwacht ik niet dat je dat onthoudt of doet. Maar áls... op het paddock zal Julien Cregnoit staan die daar dan (Manx GP) zijn debuut maakt. Wens hem veel succes en vooral veel plezier!
 
.... Want hoe graag mijn vader ook wil/het weigert te accepteren, hij is oud geworden en heeft ondersteuning nodig. En erger eigenlijk, nu ik dit typ. Ik me ook (weer) besef hij dit ook gewoon nodig heeft....

... op het paddock zal Julien Cregnoit staan die daar dan (Manx GP) zijn debuut maakt....

Begrijp ik volledig..
Mijn vader heeft 50+ jr in de auto-en motorindustrie gewerkt, door o.a. benzinedampen gaat hij hard achteruit en krijgt steeds meer tekenen van dementie momenteel.. Dus ik zit in hetzelfde 'schuitje' als het ware.. Reisorganisator, reisleider, 'hulphond' en zorgdrager voor het geheel..
Al was de TT voor hem eigenlijk het doel, heb ik voor de meer relaxte Manx gekozen. Volgens locals de helft van de bezoekers, met dubbel zoveel fun. Daarbij is mijn vader een 'gearhead' puur sang, en de nostalgie van de 70'er jaren en het racen in die tijd spreekt die steeds vaker uit (dementie ?..). Ik heb het iets anders gedaan, gewoon gezegd dat we gaan en dat hij mee gaat.. Ondertussen zit dat wél tussen zijn oren.. :)

Weet niet wat jouw pa aan instelling heeft, maar met de mijne ga ik in ieder geval op de rustdagen naar:
- Isle of Man Motor Museum in Jurby. (veel motorfietsen, maar ook auto's, vrachtwagens e.d. van IoM);
- Murrays motorcycle museum in Santon (dicht bij fairy bridge, is een privé museum bij iemand in de achtertuin, écht een aanrader voor de kneuterigheid, maar ook mooie fietsen)

Wil dit topic niet te veel kapen, maar heb foto's nog eventueel van mijn bezoek uit '22 aan beide. Al is op het www er ook zeker wat te vinden..

V.w.b. het paddock, ik neem een 200,- pond mee, puur voor sponsoring van diegene die het moeilijker hebben. Zag op de TT al een aantal uithangborden met smeekbedes, verwacht op de Manx ook dat soort.. 20,- hier en daar, en ik kan ze i.i.g. sponsoren voor een rondje (qua benzine).. Levert (denk ik) ook gave gesprekken op in het paddock.
Kan er echter niét achter komen op het www wie Julien Cregnoit is, help mij ff..

Probeer de naam te onthouden, en zal mn ogen open houden.. Begin september kan ik je een update geven over div. gevraagde prijzen..
 
Begrijp ik volledig..
Mijn vader heeft 50+ jr in de auto-en motorindustrie gewerkt, door o.a. benzinedampen gaat hij hard achteruit en krijgt steeds meer tekenen van dementie momenteel.. Dus ik zit in hetzelfde 'schuitje' als het ware.. Reisorganisator, reisleider, 'hulphond' en zorgdrager voor het geheel..
Al was de TT voor hem eigenlijk het doel, heb ik voor de meer relaxte Manx gekozen. Volgens locals de helft van de bezoekers, met dubbel zoveel fun. Daarbij is mijn vader een 'gearhead' puur sang, en de nostalgie van de 70'er jaren en het racen in die tijd spreekt die steeds vaker uit (dementie ?..). Ik heb het iets anders gedaan, gewoon gezegd dat we gaan en dat hij mee gaat.. Ondertussen zit dat wél tussen zijn oren.. :)

Weet niet wat jouw pa aan instelling heeft, maar met de mijne ga ik in ieder geval op de rustdagen naar:
- Isle of Man Motor Museum in Jurby. (veel motorfietsen, maar ook auto's, vrachtwagens e.d. van IoM);
- Murrays motorcycle museum in Santon (dicht bij fairy bridge, is een privé museum bij iemand in de achtertuin, écht een aanrader voor de kneuterigheid, maar ook mooie fietsen)

Wil dit topic niet te veel kapen, maar heb foto's nog eventueel van mijn bezoek uit '22 aan beide. Al is op het www er ook zeker wat te vinden..

V.w.b. het paddock, ik neem een 200,- pond mee, puur voor sponsoring van diegene die het moeilijker hebben. Zag op de TT al een aantal uithangborden met smeekbedes, verwacht op de Manx ook dat soort.. 20,- hier en daar, en ik kan ze i.i.g. sponsoren voor een rondje (qua benzine).. Levert (denk ik) ook gave gesprekken op in het paddock.
Kan er echter niét achter komen op het www wie Julien Cregnoit is, help mij ff..

Probeer de naam te onthouden, en zal mn ogen open houden.. Begin september kan ik je een update geven over div. gevraagde prijzen..
Ja ouders... je gaat je er toch aan hechten he? ;)

Het is een topic niet alleen voor mij, iedereen die gaat of wil gaan mag spammen.

Maar goeie tips, ik moet me er nog weer even in verdiepen maar ga zeker wat te doen bij elkaar zoeken.

Julien is dit: Ju' Road Racer #7 Is zijn debuut op het eiland. Fransoos maar spreekt goed Engels. Zie hem komend weekend op Chimay ook weer.
 
Zo, ff een kleine update vanuit IoM (MGP) momenteel.. Prijzen zie hieronder, dit was voor mij genoeg om de dag door te komen:
18 pak bier
zak chips (met 6 zakjes erin)
225 gr. gesneden voorverpakte ham
6 medium gesneden voorverpakte bolletjes..

dagelijkse boodschappen.JPEG

Ook nog een broodje pulled pork + blikkie colaaaaa gehaald op het paddock vandaag, kosste 10 pond. Parkeren achter de grandstand is dan wél weer gratis, en een update over de benzine prijzen komt ook nog wel een keer (moet toch nog eens tanken hier)..

V.w.b. het prijspeil, dit ligt hier aan de hoge kant (naar NL begrippen), maar ook zo'n beetje alles moet geïmporteerd worden..
Die fransoos nog niet op zoek naar geweest, is hier redelijk chaos deze week door het weer en de steeds veranderende omstandigheden, plus het feit dat er reeds 2 trainingen zijn stilgelegd vanwege ongevallen...
 
Gaaf , ik ga 2024 ook voor 3 weken met "de posse" ( 4 gekken )
Voor mij eerste keer, ik zie het als die grote steen in Mekka.
Minimaal 1x in je leven een rondje omheen raggen :) :) :)


Heb dr nu al serieus zin in
 
raggen zit er voor mij niet meer in helaas...😭😭
trailertrash...JPEG
(elektrische problemen, 1 ronde kunnen draaien en toen viel de gloednieuwe accu uit.. dood...
 
Gaaf , ik ga 2024 ook voor 3 weken met "de posse" ( 4 gekken )
Voor mij eerste keer, ik zie het als die grote steen in Mekka.
Minimaal 1x in je leven een rondje omheen raggen :) :) :)


Heb dr nu al serieus zin in
Lache! Moeten we daar echt ff afspreken!

raggen zit er voor mij niet meer in helaas...😭😭
Bekijk bijlage 1918015
(elektrische problemen, 1 ronde kunnen draaien en toen viel de gloednieuwe accu uit.. dood...
Spanningsregelaar naar de gotver?
 
Oh dat gaat wel goed komen denk ik zo :)

Geen idee waar we zitten, die gasten waar ik mee mee gaan gaan voor de 3e of 4e keer ofzo, hun hadden al de connecties daar.
Ben zeg maar de enige isle-of-man maagd met de posse.

ik weet alleen dat we een week voor de opbouw aankomen * zo iets * , en in tenten maffen.
Oh, en iets met bier.

Camping en boot van liverpool is al geboekt, vermoed dat we na een pitstop bij mij, bij Duinkerke overgaan .
Dan ( mijn eis :) ) , doen we er een 2 dagen over om via Wales die kant op te gaan. :)


M'n eerste plan, om vanaf Dover eerst naar Schotland te gaan, Nessie te bekijken , en dan naar Liverpool werd afgekeurd
wegens "je bent knettergek" :)
( doe k wel een keer solo dan ;p )
 
Wij gaan lui, geboekt bij sponsor www.ride-onmotortours.nl en zitten in Onchan (Douglas) in een B&B achtige toko. Zowel pa als ik verdommen het te creperen in tenten.
Net deze week de factuur ontvangen, dus sofar zitten we goed.
En we gaan 13 dagen in totaal, geloof laatste kwalificatie en alle races aanwezig.
 
Zelf heb ik ook het idee om in 2024 naar IoM te gaan. Training+Race. Was goed bevallen dit jaar iig. Hopelijk kan ik nog een plekje vinden in Douglas :)

@Roy "R"acing je hebt nu wel op de koers 'tijdelijke' snelheidslimieten, behalve de mountaincourse
 
Zelf heb ik ook het idee om in 2024 naar IoM te gaan. Training+Race. Was goed bevallen dit jaar iig. Hopelijk kan ik nog een plekje vinden in Douglas :)

@Roy "R"acing je hebt nu wel op de koers 'tijdelijke' snelheidslimieten, behalve de mountaincourse
Als je gaat doen we een biertje! www.ride-onmotortours.nl had nog wat plekken voor volgend jaar maar weet niet wat je wil.

En balen, dan zal het hem niet meer worden. Biertje extra 's avonds en uitslapen dus ;)
 
Sterker nog @Roy "R"acing zélfs op de mountaincourse heb je snelheidsbeperkingen.. Ramsey hairpin -> 30 mile/u en ze staan er dagelijks (met laser), bij 'de bungalow' is het 50m/h voor een klein gedeelte (staan ze ook dagelijks), bij Greg-ny-baa hebben ze ook 40 of 50 m/u beperkingen (en daar staan ze ook dagelijks).
Kirk-Micheal mag je 30 m/h, heb ze afgelopen week 2x vriendelijk toegezwaaid, terwijl ze stonden te laseren.. Bijna de gehele ronde is nu max 50m/h, is gewoonweg te druk geworden...
Vergis je niet, ik ben diehard raceliefhebber, maar het is meer een festival geworden. Sprak locals hier vandaag, die gaven het ook toe en gaven aan dat de Manx toch vele malen relaxter is.. (en dat kan ik onderhand beamen)..
Snap wel dat ride-on jouw sponsor is, maar als tegengeluid wil ik toch wel opmerken dat IK geen cent naar Zeddam breng noch het gun... Wil hier geen discussie uitlokken, maar dat tegengeluid wil ik wel inbrengen (PB staat open als je meer wilt weten)..

@Dark0z als tegenhanger van ride-on, zou je roontravel ook nog kunnen proberen.. Maar als je écht alleen in Douglas wilt verblijven, kun je beter een lot kopen. Gegarandeerd meer kans... Eveneens met de overtocht naar Douglas (als je nu nog niet geboekt hebt als individu. Wellicht meer kans als je met een organisatie gaat)..
 
Toch nog even terugkomen op dit topic...
Ben er toch al weer een maandje weer, maar op de vraag wat alles kost kan ik het volgende melden:
  • Gemiddeld ligt de prijs van levensmiddelen iets hoger dan op het vasteland (logisch, alles wordt ingevaren naar het eiland), met uitschieters naar boven. Als ik even voor het gemak de wisselkoers buiten beschouwing laat, is de meerprijs van de dagelijkse boodschappen ca. 10 a 20% t.o.v. NL/DE.
  • Brandstofprijzen zijn dan weer iets goedkoper, RON 95 (unlead) zat rond de 1,49 pond/ltr, RON 98 (super unlead) heb ik in Ramsey 1.57 pond/ltr betaald;
  • Buiten de deur eten is net hoe gek je het zelf wil maken. Wij hebben in Ramsey (op aanraden van locals) bijv. een avondje gedineerd bij Good Stuff Restaurant, een restaurantje waar je een o.a. daghap kunt bestellen. 2 gangen voor 19 pond, 3 gangen voor 26 pond. Maar er is ook genoeg te eten achter de hoofdtribune, tijdens Manx waren er van "frankfurter bratwurst" tot pizza, chinees, broodjes pulled pork e.d., uiteraard met dito prijzen (frankfurter voor 7 pond bijv. ). Bij de TT is het pallet aan eet- en koffietentjes minimaal 2x zo groot (als ik het e.e.a. vergelijk).
Voor wat betreft die fransman die je benoemde @Roy "R"acing , was als 55e gestart in de SS, en uiteindelijke als 20e gefinished. Helemaal niet gek voor een 'newcomer' , al was de ster van het moment Joe Yeardsley, een lokale nieuwkomer die de wedstrijd in de SS won, met ontzettende imponerende tijden.. Ik vermoed dat jij (en ook ik) hem volgend jaar zeker terugzien in de TT..
 
Hier maar effe aanhaken dan :)

Wij gaan in totaal met 5 man van 30 mei t/m 9 juni richting het IOM.
Hebben geboekt met Ride-On en zitten: IOM Aslar Dr

Zal onze eerste keer worden, dus erg benieuwd wat ons allemaal te wachten staat.
Uiteraard gaan we met de tweewieler :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan