Jongelui op oude brikken III

Ik heb nog geen antwoord gehad van de jawa uit 74 trouwens :/

Heb wel een Hercules uit 1972 gevonden hier vlak bij mijn deur, vraagprijs 750 euro.
Vind ik ook echt een zalig beunbrik voor elefanten :)

[afbeelding]

Heb ik maar eens gemaild..

Wát een gave motor Domien :9~ ! Hoe zit het met de staat? Zag hem zo gauw niet op 2dehands.nl, wel andere legerbrikken. Ééntje van 100,- euro meer, van een medic uit het leger. Zag er ook netjes uit. Blijft kwijlen..
 
Ik ben trouwens bezig geweest met Tank Cure bij het legerbrik. Tis alleen niet zo goed gelukt allemaal :X . Tank was aardig geroest van binnen en had de ontroester erin gegoten. Flink zitten draaien en schudden met schroeven erin etc. Nachtje laten staan. Nu is er een soort zwarte drap ontstaan, die heb ik eruit gespoeld. Een groot deel van de roest is er echter nog niet uit en is zwart geblakerd met rare witte belletjes. Als ik er met een schroevendraaier tegen aanduw, dan verpoederen ze.Ik vraag me af of ik nu wel de epoxylaag kan gaan aanbrengen? Lijkt me niet toch. Zit te denken om want zand bij de schroeven te gooien en nog eens wat uurtjes te schudden.

Zuigers lieten wel wat olieverbruik zien en kleppen hebben ook even de zuigers aangetikt, nadat de nokkenasketting oversloeg door de kapotte spanner. Maar ik de boel niet honen etc., heb geen zin om er teveel geld in te stoppen. Zolang het mij maar naar Elefanten breng.

full


Nog een FILMPJE van zo'n Hercules.

En kwam dit tegen tijdens google'n:
Elefantentreffen1.JPG

Elefantentreffen2.JPG

Elefantentreffen3.JPG

Elefantentreffen4.JPG

*O*
 
Laatst bewerkt:
Op zaterdag 10 december houden we trouwens een premeeting voor winterkamperen. Ik, Domien en Vertex zullen daar al bij aanwezig zijn. Vertex kennen we hier nog niet, maar hij gaat ook naar Elefantentreffen en gaat als het goed is ook mee met winterkamperen *O* . Hij rijdt op een XT600. Maar van deze meeting willen we ook een JOOB meeting maken. Ben vooral ook benieuwd of we eindelijk eens Filmgom gaan zien ;) en of ArjanKleppe ook komt.

Zullen we dan een broodje JOOB eten in Willemstad? Kan iedereen even roepen of die komt? Zijn de shirts dan ook klaar? Hugo wil een foto van ons allemaal als ze er zijn. Hijs nog druk bezig in de states trouwens.
 
Ja hoe is het met Hugo eigenlijk?

Shirts zullen tegen dan klaar zijn!
En ik kom dus uiteraard :)

Het is nu duidelijk, een Hercules is het ideale elefantenbrik :) Zalig artikel, ga ik vanavond eens rustig lezen :Y
 
Ik ben trouwens bezig geweest met Tank Cure bij het legerbrik. Tis alleen niet zo goed gelukt allemaal :X . Tank was aardig geroest van binnen en had de ontroester erin gegoten. Flink zitten draaien en schudden met schroeven erin etc. Nachtje laten staan. Nu is er een soort zwarte drap ontstaan, die heb ik eruit gespoeld. Een groot deel van de roest is er echter nog niet uit en is zwart geblakerd met rare witte belletjes. Als ik er met een schroevendraaier tegen aanduw, dan verpoederen ze.Ik vraag me af of ik nu wel de epoxylaag kan gaan aanbrengen? Lijkt me niet toch. Zit te denken om want zand bij de schroeven te gooien en nog eens wat uurtjes te schudden. *O*


Ik heb mijn tank laten behandelen,
Koste mij 75€ en nog wel bij een Harley dealer.
Voor die prijs doe ik het zelf niet.
 
75 euro? Wow. Dat is geen geld. Ik heb destijds mijn Suzuki tank behandeld met een tankcure kit en die kostte iets van 50 euro. En dan moest je het zelf doen
 
Mee naar winterkamperen kan ik helaas niet. Dan ben ik al aan het winterkamperen in Twente, de zgn. winterhike.

Ik zal thuis mijn agenda eens bekijken, maar volgens mij moet 10 december geen probleem zijn.
Waar wordt de premeeting eigenlijk gehouden? Dat is nog nader te bepalen lees ik net. :P

Ik heb alleen geen drijvers onder mijn jawa, of bedoel je een andere willemstad? :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn tank laten behandelen,
Koste mij 75€ en nog wel bij een Harley dealer.
Voor die prijs doe ik het zelf niet.

Maar hoe erg was de tank verroest? In mijn geval zijn ze misschien wat langer bezig en met uurtarief loopt dat hard op.

Ik heb Tankcure gebeld, maar daar ben ik niks wijzer van geworden. "Epoxylaag zou mogelijk niet kunnen hechten aan de zwarte laag. Ik zou ook kunnen proberen nog een keer ontroester te kopen en erin te doen." Tja... ik had netjes instructies gevolgd en het werkte niet. Waarom de tweede keer wel?
Ik heb geloof ik een cementmolen nodig, stop ik zand in de tank en laat ik hem een paar uur vastgebonden draaien. Heb jij niet nog een molen staan Nick? :9

Mee naar winterkamperen kan ik helaas niet. Dan ben ik al aan het winterkamperen in Twente, de zgn. winterhike.

Ik zal thuis mijn agenda eens bekijken, maar volgens mij moet 10 december geen probleem zijn.
Waar wordt de premeeting eigenlijk gehouden? Dat is nog nader te bepalen lees ik net. :P

Ik heb alleen geen drijvers onder mijn jawa, of bedoel je een andere willemstad? :+
Hehe, ja dat redden we denk ik niet op één dag heen en terug :P . Er is nog een Willemstad ;) .

De_ster_van_Willemstad.jpg


Maar mooi als je komt *O*
 
Laatst bewerkt:
Waar zitten jullie allemaal? Verspreid?

Mijn motor koste 450 euro en rijdt 1:13. komt die dan in aanmerking?
 
10 december, waarschijnlijk wel, maar moet nog wel kijken of ik genoeg geld heb, elefant komt natuurlijk voor!
 
Ik zie in de bmw ook wel een opvolger voor de alp :Y . Stond er pas ook bij te watertanden bij een dealer. Vooral de oudere 1150gs is best betaalbaar en gaan heel wat kilometers mee. Denk een goede motor voor de verre reizen.

Die Duitser reed op een soort samenraapsel van oude bmw's. Had hij niet zelf gemaakt. Met een reusachtige tank.

IMG_5428.jpg


En die xt500 :9~ , wat een mooie motor is dat. Alleen zo duur...
 
Bij het stuwmeer bij de Transfagarasan in Roemenië kwamen nog een Duitser tegen op een R80:

2011-08-02134459.jpg
 
haha idd nu weet ik dat weer, met ze hondje:P

maar zijn idd geweldige en robuuste motoren,
en het is een stuk meer motor dan de alp, maar ik vermaak me nog wel een hele tijd op m,n Honda!
 
Terug
Bovenaan Onderaan