Jongelui op oude brikken III

Ik ben trouwens bezig geweest met Tank Cure bij het legerbrik. Tis alleen niet zo goed gelukt allemaal :X . Tank was aardig geroest van binnen en had de ontroester erin gegoten. Flink zitten draaien en schudden met schroeven erin etc. Nachtje laten staan. Nu is er een soort zwarte drap ontstaan, die heb ik eruit gespoeld. Een groot deel van de roest is er echter nog niet uit en is zwart geblakerd met rare witte belletjes. Als ik er met een schroevendraaier tegen aanduw, dan verpoederen ze.Ik vraag me af of ik nu wel de epoxylaag kan gaan aanbrengen? Lijkt me niet toch. Zit te denken om want zand bij de schroeven te gooien en nog eens wat uurtjes te schudden.

Niet doen, had ik bij de cb ook gedaan en is een ellende om het eruit te krijgen, ik had er fijn grind voor gepakt, maar de laatste keer dat ik de carbs schoonmaakt kwam ik nog steeds gruis tegen!
 
Laatst bewerkt:
Tsja, da's toch echt brik alstie astma krijgt bij ijle lucht :P


Mijn brik haalde op een gegeven moment ergens bij noord-italie zwitserlandse grens de 80kmu berg op niet meer...

Dat was ongeveer 15 jaar geleden. Toen kwam ik met m'n brik nog in aanmerking voor dit topic. :P (ikke toen 23 en brik 20 jaar oud)
:]

Ja, mooi topic hier hè, maar reageren, ho maar! _O-

De erg mooie openingspost verraadt qua vormgeving en aandacht waar het om draait en de aandacht die eraan is besteed geeft ook de bevlogenheid weer. Wellicht zelfs impliciet de behoefte om doelstellingen te waarborgen. Leeftijdsgrens stellen, ja, er is wat voor te zeggen en welicht de gemakkelijkste om te handhaven. Wat ik ze vooral toewens is dat ze hun streven volhouden om de motoren niet al te recent te laten worden. Toch geen onbelangrijk aspect hier.

Als ik naar de ontwikkeling kijk bij de Oude Brikken Toeren is het ook idealistisch begonnen, maar zodra het sociale aspect groeit, komt de verandering met het maatje dat meewil op zijn nieuwere fiets en eigenlijk lastig te passeren is of misschien wil men dat ook helemaal niet. En ja, hoeveel water kan je bij de wijn doen, tot aan het moment dat de meter doorslaat in het tegendeel?

Misschien ga ik wel een jeugdige snaak zoeken die mij als introducé meeneemt hier. Qua bouwjaar van motoren win ik het ruimschoots nipt, val ik niet buiten de boot! Maar goed, dat is een beetje dollen van mijn kant, ik heb geen ambitie hier, ondanks dat het goed oogt. Ja, echt te oud, 'k zou mij er niet tussen thuis voelen en dat is een waarborg tegen deelnemers met een te hoge leeftijd. Aan de andere kant, er zijn genoeg jonge gasten bij een OBT en zij maken de indruk het wel plezant te vinden, komen vaak terug! Met respect, succes ermee!

:W
 
Laatst bewerkt:
Was JOOB al kwijt in reizen/toeren.

Maar jullie zitten nu hier, aangezien er al wat kennis is gemaakt met een aantal JOOBS laat ik ook wat is van me horen, weet niet of ik het plaatje pas maar mijn brik is van 1991 een Honda Transalp xl 600, en mijn bouwjaar is 1981 de rest moeten jullie maar invullen of het plaatje klopt.

full
 
Was JOOB al kwijt in reizen/toeren.

Maar jullie zitten nu hier, aangezien er al wat kennis is gemaakt met een aantal JOOBS laat ik ook wat is van me horen, weet niet of ik het plaatje pas maar mijn brik is van 1991 een Honda Transalp xl 600, en mijn bouwjaar is 1981 de rest moeten jullie maar invullen of het plaatje klopt.

[afbeelding]

Tuurlijk, wees welkom :)

10 december is de volgende meeting!
 
van t weekend weer lekker bezig geweest met de jawa, heb de vlotterkamer van de carb schoongemaakt en ook aan de buitenkant helemaal fris, vanbinnen zag hij er prima uit.

verder heb ik voor de lol de koppen en de cilinder zelf eruitgehaald, pakking was flink op was nog maar een paar stukjes loszittend papier.
ik ga dus ff kijken op internet voor een malletje om af te drukken of gewoon zelf aftekenen en een papieren pakking fixen!

voor zover de jawa update.
 
Was een avontuurlijke terugtocht uit werk vanavond met de mist :o . Ik reed in Rijswijk en dacht plots de afslag te zien naar de lange rustige bocht naar rechts die ik moet nemen. Ik zet mijn knipperlicht aan, leun licht opzij en wil de bocht insturen. Zie ik plots dat ik niet op asvalt rij, maar op klinkers. En dat de bocht niet een lange is, maar een kort 90graden bochtje richting een paar woonblokken in!! En ik reed te hard voor dit bochtje, plus had hem helemaal niet zo ingezet. Dus de stoep komt plots heel dichtbij. Snel op de stepjes staan en ik schiet het voetpad op, over een fietspad heen en kgggrrrwwww ploeink de lage struiken in :+ . Woepsie! :P . Lekker aso eruit ploegen en kon weer verder.

Ja, mooi topic hier hè, maar reageren, ho maar! _O-

De erg mooie openingspost verraadt qua vormgeving en aandacht waar het om draait en de aandacht die eraan is besteed geeft ook de bevlogenheid weer. Wellicht zelfs impliciet de behoefte om doelstellingen te waarborgen. Leeftijdsgrens stellen, ja, er is wat voor te zeggen en welicht de gemakkelijkste om te handhaven. Wat ik ze vooral toewens is dat ze hun streven volhouden om de motoren niet al te recent te laten worden. Toch geen onbelangrijk aspect hier.

Als ik naar de ontwikkeling kijk bij de Oude Brikken Toeren is het ook idealistisch begonnen, maar zodra het sociale aspect groeit, komt de verandering met het maatje dat meewil op zijn nieuwere fiets en eigenlijk lastig te passeren is of misschien wil men dat ook helemaal niet. En ja, hoeveel water kan je bij de wijn doen, tot aan het moment dat de meter doorslaat in het tegendeel?

Misschien ga ik wel een jeugdige snaak zoeken die mij als introducé meeneemt hier. Qua bouwjaar van motoren win ik het ruimschoots nipt, val ik niet buiten de boot! Maar goed, dat is een beetje dollen van mijn kant, ik heb geen ambitie hier, ondanks dat het goed oogt. Ja, echt te oud, 'k zou mij er niet tussen thuis voelen en dat is een waarborg tegen deelnemers met een te hoge leeftijd. Aan de andere kant, er zijn genoeg jonge gasten bij een OBT en zij maken de indruk het wel plezant te vinden, komen vaak terug! Met respect, succes ermee!

:W

Mooie woorden TingTing. Ook al gaat er soms wat water bij de wijn, toch weten we welke flessen de beste smaak hebben. Al heeft natuurlijk ieder zijn eigen favoriet, de meeste zullen voor een oude stoffige kiezen hier.

Wat JOOB ook verbindt is de lust naar avontuur en reizen. Vandaar ook al die werkpaarden die we hebben. Het is ook niet voor niets dat we twee topic in reizen & toeren hebben gehad. Maar ik denk dat het tij een beetje aan het keren is en de liefde voor oudjes steeds zichtbaarder wordt.

Dank u.

Waar is dat dan?

Hoi Marcel :W . 10 december rijden we naar Willemstad. Ik zorg denk ik de dag ervoor dat ik in Lekkerkerk ben. Als je zin hebt om mee te gaan, kunnen we samen oprijden.
 
Ik had dat van de week ook, was niet leuk rijden onder de duinen langs, op een gegeven moment ben ik ook van 80 naar 50 km/h gegaan. Er staan bij ons langs de weg van die betonnenpaaltjes, zo'n 30 cm hoog en elke meter 1, levensgevaarlijk!

Ik wil een T-shirt met "Made in Czechoslovakia" met zo'n wolf er op. })
 
Mooi spul hier! Zou ook wel zo'n rammelbak willen oplappen, maar omdat ik nog een sparta-GH50 sport(brommer 1964) heb liggen Naast m'n renault 4, mag ik er van pa geen oldtimers meer bij. Heb daarom een kouwzaakie gpz500s(de EX, uit 87) voor 400 euro aangeschaft. Met 60pk en bij lage toeren al heel wat koppel,is dat ook wel goed zat. Kan m altijd nog matzwart spuiten..

Die oldtimers zijn toch al wat duurder denk ik? of valt dat nog mee?

Mijn naam is trouwens Henry en maak Den Bosch onveilig. Heb pas 3 weken m'n rijbewijs, dus nog geen ervaring of wat dan ook.
 
Laatst bewerkt:
Haha, eigenlijk wel, maar nog niet belasting vrij. Laat staan een donkerblauw plaatje :/
Maar Als die regeling van 25 jaar=oldtimer nou weer terug gedraaid word, dan scheelt dat voor heel veel brommers auto's en motors. Maar dat zal wel niet.
 
Mooi spul hier! Zou ook wel zo'n rammelbak willen oplappen, maar omdat ik nog een sparta-GH50 sport(brommer 1964) heb liggen Naast m'n renault 4, mag ik er van pa geen oldtimers meer bij. Heb daarom een kouwzaakie gpz500s(de EX, uit 87) voor 400 euro aangeschaft. Met 60pk en bij lage toeren al heel wat koppel,is dat ook wel goed zat. Kan m altijd nog matzwart spuiten..

Die oldtimers zijn toch al wat duurder denk ik? of valt dat nog mee?

Mijn naam is trouwens Henry en maak Den Bosch onveilig. Heb pas 3 weken m'n rijbewijs, dus nog geen ervaring of wat dan ook.

:W welkom!

Heb je die brommer liggen of rij je er ook nog mee? *D

Ik heb zelfs maar 50 pk, en das meer dan genoeg :Y
Duur zijn onze oldies niet hoor... ik denk zelfs dat agrando de zijne nog minder heeft betaald :)

10 december meeten we in Willemstad, als je zin hebt om te komen..
 
Die sparta ligt nog uit elkaar. Een oud vrouwtje wilde niet op haar helft rijden waardoor ik op het laatste moment VOL in de ankers moest, en omdat m'n trommelrem veertjes afbraken(roestig) ging ik op m'n bakkes. Van de sparta was niet veel over. trommelrem zat vast, remstang gebroken, stuur krom, extra deuken, tik int blokje.

Heb al heel veel onderdelen schoongemaakt en opgeknapt(als nieuw). Ook het motortje glimt weer en kan weer in elkaar met nieuwe onderdelen. De kop word nog gevlakt voor meer compressie.
Wel moet al het blikwerk nog gedaan worden. Verder nog nieuw velgen regelen met RVS spaken dr in. Maar die liggen bij de haan in schijndel op voorraad.

Tot zover de sparta.

De Kawasaki gpz500s is jammer genoeg helemaal goed. Alleen wat kleine dingetjes zoals een knipperlichtglaasje en een losgebroken kap deel.

Wat fototjes:
2emfq68.jpg

-
20hugqa.jpg

-
iviecz.jpg

-
6xuw0m.jpg

-
w7ekgi.jpg

-
29uq8t5.jpg
 
:W welkom!

Heb je die brommer liggen of rij je er ook nog mee? *D

Ik heb zelfs maar 50 pk, en das meer dan genoeg :Y
Duur zijn onze oldies niet hoor... ik denk zelfs dat agrando de zijne nog minder heeft betaald :)

10 december meeten we in Willemstad, als je zin hebt om te komen..


50 pk is best veel! wat voor motor is dat?
Volgens testpapieren is het een 25kw, maar hij rijd 190 op de teller. Harder ging niet, want ik reed een druk stuk op de snelweg tegemoed. Was specefiek om te kijken hoe hard ie ging.
Kzal me nu alleen richten op het bochtenwerk.
Weet nu wel datie 60pk is, ipv 34.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan