Juli naar frankrijk hotels vol?

S-Fury

Die hard MF'er
27 dec 2009
921
58
We (ik en me vriendin) zitten er over te denken om eind juli voor zo'n 2 weken naar zuid frankrijk te rijden. Om dan de eerste 600 km ofzo wat snelweg te pakken, daarna via de kust richting het zuiden te gaan rijden, misschien stukje spanje erbij.

Nu willen we graag in hotels overnachten, liefst niets vooraf te boeken. Vraag is natuurlijk alleen hoe het in die periode zit met de beschikbaarheid van kamers, zou bjvoorbeeld niet alles vol zitten ivm hoogseizoen enzo?

Tuurlijk erg irritant als je al stuk bent van het rijden, dat je dan nog van hotel naar hotel moet crossen om ergens een beschikbare kamer te vinden.

Iemand enig idee of ervaring met hotels en motorreizen naar Frankrijk in die periode?
 
Valt wel mee met het volzitten is mijn ervaring.
Je kan altijd nog dan naar Fasthotels of B&Bhotels.
Alleen in de periode dat de Tour de France in de buurt is dan is alles vol.

groetjes
Op tijd beginnen met zoeken, en dan vind je altijd wel wat. Die F1-hotels hebben meestal altijd wel plek, en in een klein dorpje net van de snelweg is het meestal ook nooit zo'n probleem is mijn ervaring.
 
volgens mij zijn de fransen de maand augustus vrij , dus julli moet nog tedoen zijn
neem anders voor de zekerheid een tentje, luchtbed en een slaapzak mee , dat heb ik vorig jaar ook gedaan, de hotels aan de kust zijn nogal aan de prijs (ik zat in nice/monaco)
op een camping slaap je al voor 10 euro per nacht
 
volgens mij zijn de fransen de maand augustus vrij , dus julli moet nog tedoen zijn
neem anders voor de zekerheid een tentje, luchtbed en een slaapzak mee , dat heb ik vorig jaar ook gedaan, de hotels aan de kust zijn nogal aan de prijs (ik zat in nice/monaco)
op een camping slaap je al voor 10 euro per nacht

Ook niet echt de low-budget omgeving lijkt mij. Maar wel leuk natuurlijk, maar iets meer naar het binnenland kan je ook voor een paar tientjes goed slapen. Moet ook lukken in juli lijkt mij
 
Nou dat is mooi om te horen, bedankt! Nu nog ff naar de motorbeurs in utrecht, kijken of ik wat van die zadeltassen en beugels kan scoren bij Ledrie.

Iemand nog tips waar je op zou moeten letten bij zadeltassen?
Wat doen jullie bijvoorbeeld om je lak te beschermen?
 
Laatst bewerkt:
ten 1e kijken of het model geschikt is voor jouw motor.
Ik heb een Klick systeem met slot, dus kun je je tassen er s'avonds afhalen en mee naar je kamer nemen. Gekocht bij Grand Canyon, maar ik geloof dat je ze ook kan laten maken bij Donks Leder. www.motortassen.nl

groetjes
 
Laatst bewerkt:
Hey dat is mooi, een lederwinkel die dicht bij me in de buurt zit (maar 20km).Zal daar binnenkort eens voorbij gaan. Ledrie is op dit moment de enigste welke beugels maak om de tassen van het achterwiel weg te houden, toch wel belangrijk.. :)
 
Inderdaad, in juli is het denk ik nog wel te doen. Augustus, als alle Fransen vij zijn is het een drama (weet ik uit ervaring :X ) .
 
14 juli, quatorze juillet, is de franse nationale feestdag, en het begin van la grande vacance voor alle fransen. Vanaf 14 juli, mag je vrije kamers vergeten in de meer populaire streken, ook campings in de populaire gebieden zitten dan overvol. Wat je wel kan doen als je toch in die periode op reis moet, is in het stadje waar je wil verblijven naar het touristenbureau gaan "syndicat d'initiative / office de tourisme" en het daar es vragen of ze niets weten dat vrij is ...
Voor het weekend voor 14 juli: no problemo, nadien lastig tot onmogelijk in de touristische hotspots zoals provence, cote d'azur, alpen, pyreneen, ardeche, bretagne ...
 
Ik reed begin juli vorig jaar in midden Frankrijk nabij Bourges met m'n gps.
Ik kan wel zeggen dat het zeer moeilijk was om accomodatie te vinden, het was er uitgestorven.
Niet dat er een tekort was aan hotels of zo, die waren er zat, maar ze waren gewoon dicht..
 
hmm dat is dan niet zo handig, gezien we van 24 juli willen vertrekken. Getver, hebben jullie geen beter nieuws joh ;)
 
Waarom reserveer je niet van te voren?
Er zijn zat motorrijders herbergen (zelfs van NLers).
Je kunt je route erop aanpassen.
Heb je al 's gedacht hoe je dat gaat doen met je vriendin?
Het zal niet meevallen om een paar 1000 km achterop te zitten op een VTX1300..
Het is makkelijk denken; Ik rij zo ff door Frankrijk met m'n chopper.
Chopperen gaat vrij langzaam..


hmm dat is dan niet zo handig, gezien we van 24 juli willen vertrekken. Getver, hebben jullie geen beter nieuws joh ;)
 
Laatst bewerkt:
Halverwege slaap ik altijd prima bij Jos & Anselma in de vogezen, motorhotel.eu Dag erna weer verder over de BIS route naar het zuiden. Ivm houten kont geen gek idee om halverwege aan te leggen (ook voor je vriendin :). Meestal is een belletje naar Jos paar weken vooraf voldoende, daar is altijd wel plaats en anders maken ze dat voor je......
 
Ja ik denk wel dat we in mei/juni wat proefritjes moeten maken. Nu hebben vrouwen van nature wat meer zitvlees dan mannen, dus dat komt wel goed ;-)

Maar er zullen zeker wel wat afzien momenten komen, in het ergste geval blijf je dan wat langer op een plek hangen totdat je weer kracht/zin hebt om verder te gaan.

Daarom wil ik eigenlijk liever zo min mogelijk vastleggen, dan verplicht je jezelf ook niet om nog x kilometers af te leggen als je misschien helemaal geen zin meer hebt.
 
Wij hebben vorig jaar een Tour de FRance gereden op een chopper, niemand achterop, is goed te doen.
Heb wel van te voren hotels bekenen, waar we misschien wilden overnachten, daarvan de adressen opgeschreven. Indien vol dan kwamen we terecht in www.fasthotel.com een soort F1 maar luxer en je kunt er warm avondeten voor weinig. Die niet in de buurt dan naar www.hotel-bb.com
.

groetjes
 
Laatst bewerkt:
Ah, de Tour de France mannen!
Hoe was de trip?
Jullie gingen in augustus of september toch?

Wij hebben vorig jaar een Tour de FRance gereden op een shopper, niemand achterop, is goed te doen.
Heb wel van te voren hotels bekenen, waar we misschien wilden overnachten, daarvan de adressen opgeschreven. Indien vol dan kwamen we terecht in www.fasthotel.com een soort F1 maar luxer en je kunt er warm avondeten voor weinig. Die niet in de buurt dan naar www.hotel-bb.com
.

groetjes
 
Man en vrouw hebben deze Tour de France gereden en het was een geweldige trip.

Mijn man en ik zijn 5 september weggegaan en eind september weer terug. Germiddeld 30 - 35 graden overdag. Gaan m nog een keer rijden. dan met andere routes.

groetjes
 
Laatst bewerkt:
We zitten nog wat te dubben over de lange afstand en de compatibiliteit tussen het zitvlees en de 1200km. Misschien dat we de reis met z'n 2-en ff uitstellen tot dat we volgend jaar een motortrailer kunnen trekken.

Maargoed, misschien kan ik/we wel aanhaken bij een weekendtripje ofzo van iemand anders hier op het forum.
 
Aanhaken kan.
Ik zal met een mooi weekend vast nog naar de Ardennen gaan.
M74 zou ook meegaan met z'n chopper als het goed is.
 
waarom niet met de autoslaaptrein van Den Bosch naar Avignon .... dan heb je het ergste gehad en heb je tenminste één overnachting in de trein ..... hoef je die al niet meer te zoeken
 
Terug
Bovenaan Onderaan