Naar Spanje Andalusie

Vstrom Martin

Rookie
14 feb 2019
4
2
In mei 2024 willen we naar Spanje met/op de motor.
Twijfel of we de motoren op een aanhanger zetten en met de auto naar Spanje rijden of gelijk op de motor.

Iemand tips/ideen?
 
Hoeveel tijd heb je en rij je graag op de snelweg met de motor?
Zelfs via de snelweg ben je zeker 2 dagen onderweg.
Ik heb het zelf met de aanhanger gedaan omdat ik een hekel heb aan snelweg rijden,en geen week wilde verliezen om heen en terug te rijden.
Wil je binnendoor dan ben je al 2 keer 3-4 dagen kwijt en dan moet je nog altijd op vrij grote wegen rijden.
Maar er zijn er hier zeker ook een aantal die vinden dat je altijd met de motor MOET rijden.
 
Ligt uiteraard aan je budget. Wij reden vroeger met de motor binnendoor (zo weinig mogelijk autowegen) naar Andalusië, altijd buiten de vakantieperiodes. Rond 9-10 uur vertrekken en rond 16u een overnachting zoeken, plm 400-600km per dag (ligt natuurlijk aan de route en het weer). Geen stress, dus de hele rit een vakantiegevoel... Met het toenemen van lichamelijke protesten besloten we later een appartement, b&b of bungalow buiten Malaga te huren, met het vliegtuig naar Malaga te vliegen, en daar ieder een motorfiets te huren (wij huurden steeds wat anders, gewoon om wat anders te proberen). De eerste vakanties vanuit datzelfde appartement en 's avonds terug. Omdat we op een gegeven moment vaker dezelfde stukken moesten rijden hebben we de laatste 12 jaren, samen met de verhuurder, routes en overnachtingen uitgestippeld. Aankomst en vertrek in een hotel in Torremolinos (5 min van het vliegveld waar we voor de rest van de week een koffer konden achterlaten) en daarna de route tuffen. Omdat we bijna altijd de kleinere wegen met mooie uitzicht of stuurweggetjes rijden en vaak stoppen dan was 350km per dag max. (ook van 10-16u). Als je je concentreert op de binnenwegen, vaker stoppen in kleine dorpjes voor een koffie oid en eten en overnachten bij locals dan krijg je een perfecte vakantie. Wil/moet je persé toch autoweg rijden dan pak de rustige autowegen, zowel in Frankrijk als Spanje..,
 
Ik dacht dat ik wel wat reizen gewent was maar blijk toch telkens best verrast te zijn wat anderen doen leuk zo.

Zelf zijn we regelmatig naar Spanje gereden Pyreneeën en de Picos. en dit altijd met de aanhanger.
Oke ons koeblik is klein incl de 75 pk motor , ik vind het nogal wat om de hele reis dit met de motor te doen kan me het niet voorstellen , zeker om helemaal onder in Spanje te komen.
Ik deed er altijd 2 dagen over zeker met de drukte van tegenwoordig

Zie je de reis als vakantie dan is het anders.
 
Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt is het ook nog een overweging om de motor met de vrachtauto vooruit te sturen en zelf te vliegen.
Dit hebben wij afgelopen voorjaar gedaan. Motor en wij naar Girona. Opgehaald op het vliegveld en 30 minuten nadat we geland waren stonden we ons naast de motor om te kleden.
Van daaruit in twee weken Pyreneen gereden en via RDGA terug naar huis gestuurd.
Vervoer van motor vanuit Beek en Donk was rond de 275 euro inclusief transfer vanaf vliegveld. Ticket via Transavia was € 74,-.

Hoop tijd mee bespaard, qua kosten denk ik gelijk aan zelf rijden.
 
Vergeet niet dat je je motor ook ergens heen moet brengen en daar op moet halen... en vervolgens dan op het eind van je vakantie ook weer ergens heen moet brengen en in Nederland ook weer terug op moet halen. En die plaatsen zijn nooit naast je voordeur, of bij het vliegveld. Dus ook daar komt nog een hoop vervoer en gedoe bij kijken.
 
Vervoer van motor vanuit Beek en Donk was rond de 275 euro inclusief transfer vanaf vliegveld. Ticket via Transavia was € 74,-.

Hoop tijd mee bespaard, qua kosten denk ik gelijk aan zelf rijden.
Was dat heen en terug?
Naar een depot in de buurt van Girona?
Dan is het wel een mooie prijs.
Met welk bedrijf?
 
Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt is het ook nog een overweging om de motor met de vrachtauto vooruit te sturen en zelf te vliegen.
Dit hebben wij afgelopen voorjaar gedaan. Motor en wij naar Girona. Opgehaald op het vliegveld en 30 minuten nadat we geland waren stonden we ons naast de motor om te kleden.
Van daaruit in twee weken Pyreneen gereden en via RDGA terug naar huis gestuurd.
Vervoer van motor vanuit Beek en Donk was rond de 275 euro inclusief transfer vanaf vliegveld. Ticket via Transavia was € 74,-.

Hoop tijd mee bespaard, qua kosten denk ik gelijk aan zelf rijden.
Klinkt goed. Heb voor ons de naam van het bedrijf en een website?
 
In mei 2024 willen we naar Spanje met/op de motor.
Twijfel of we de motoren op een aanhanger zetten en met de auto naar Spanje rijden of gelijk op de motor.

Iemand tips/ideen?
Retour is 5000km.
Dat kost tijd ongeveer 250 liter benzine per motor.

Dus de vraag is hoeveel tijd en budget heb je om te reizen?

Je kan daar ook een motor huren.

Zelf heb ik een motor in Andalusië staan, dat scheelt een heleboel tijd en geld.
 
Ik ga de laatste jaren met kerst met mijn vriendin naar Spanje, gewoon met de auto (absoluut geen motorvakantie)... maar heb daar een pak, laarzen en een helm liggen om altijd in de winter daar voor 1 dag een motor te huren. Heb er ooit aan gedacht om een extra motor te kopen en daar weg te zetten maar dat is vele malen duurder en geeft weer een hoop gedoe extra dan daar een goed onderhouden motor te huren voor een dagje.
 
Retour is 5000km.
Dat kost tijd ongeveer 250 liter benzine per motor.

Dus de vraag is hoeveel tijd en budget heb je om te reizen?

Je kan daar ook een motor huren.

Zelf heb ik een motor in Andalusië staan, dat scheelt een heleboel tijd en geld.
verhuren!!


🤣
 
Klinkt goed. Heb voor ons de naam van het bedrijf en een website?
Ja hoor.

motor adventures costa brava onroad verzekeringen

Het transport wordt door Van Lankveld uit Beek en Donk geregeld. Ongeveer een week voor je zelf vliegt de motor daar afgeven, dan is de motor gegarandeerd op tijd in Spanje.

Motoren gaan in een transportbok en je kunt al je bagage meesturen als het binnen de bok past (en dat is bijna altijd).

Wij vlogen met alleen wat klein spul in de rugzak naar Girona.

Zou het zo weer doen.
 
Ja hoor.

motor adventures costa brava onroad verzekeringen

Het transport wordt door Van Lankveld uit Beek en Donk geregeld. Ongeveer een week voor je zelf vliegt de motor daar afgeven, dan is de motor gegarandeerd op tijd in Spanje.

Motoren gaan in een transportbok en je kunt al je bagage meesturen als het binnen de bok past (en dat is bijna altijd).

Wij vlogen met alleen wat klein spul in de rugzak naar Girona.

Zou het zo weer doen.
Die €275 is dus enkele reis?
In Girona ben je halverwege andalusië.
Overigens moet je even de vluchtdata in de gaten houden want in mei beginnen ze mondjesmaat weer naar Girona te vliegen.

Vliegen naar Malaga is denk ik een betere optie als Andalusië je doel is.
Retourtje ligt zo rond de €800 voor je motor.
Of je huurt een motor voor €80 p/d.

Maar ts laat niets meer van zich horen, (in het verleden ook al niet) das een beetje jammer.
 
Motorhuur is al snel 600€ per week , zonder aanvullende verzekeringen. Voor een paar dagen is dit zeker acceptabel, maar is een "dure" oplossing voor een week of meer. Zeker als je beiden een motor wil huren.
 
Die €275 is dus enkele reis?
In Girona ben je halverwege andalusië.
Overigens moet je even de vluchtdata in de gaten houden want in mei beginnen ze mondjesmaat weer naar Girona te vliegen.

Vliegen naar Malaga is denk ik een betere optie als Andalusië je doel is.
Retourtje ligt zo rond de €800 voor je motor.
Of je huurt een motor voor €80 p/d.

Maar ts laat niets meer van zich horen, (in het verleden ook al niet) das een beetje jammer.
Heb jij een transporteur naar Andalusië dan? Daar zou ik de contact info wel van willen.
 
Tsja.... mooie discussie.. Ieder zo zijn of haar ding wat hij of zij onder motorreizen verstaat en wil verstaan.
Absoluut. En ondanks dat ik het ermee eens ben dat het om het motorrijden gaat vind ik de omgeving waarin ik rijd ook wel van belang. Als ik kan kiezen tussen 2 weken op een mooie plek met lekker weer rijden door de motor op trensport te zetten en er zelf achteraan te vliegen, doe ik dat liever dan een week kwijt te zijn met op en neer rijden en maar een week te rijden waar ik liever ben.
 
En bij mij gaat het meestal om de reis.... 's zomers reis ik altijd naar de Costa Brava waar ik vervolgens de motor een week of langer in de garage zet en hooguit aanraak om deze vol te tanken en af te spoelen voor de terugweg. Echter de trips door de binnenlanden van Frankrijk en Spanje erheen via allerlei punten die ik wilde bezoeken (via behoorlijke omwegen) zijn hetgeen wat ik leuk vind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan