Kampeerbestemming voor eind april 2017?

S-Fury

Die hard MF'er
27 dec 2009
921
58
We zijn van plan om eind april 2017 naar het zuiden te rijden maximaal +- 1300km, echter willen we ons niet vastpinnen op één locatie in verband met het veranderlijke weer in die periode.

Nu zijn we dus op zoek naar plaatsen met zoveel mogelijk punten uit de volgende wensen:

1) In de buurt van bergen.
2) Fijne camping.
3) Avonds een boulevard met cafeetjes in de buurt, liefst op loopafstand :+
4) Aan zee zou ook een grote plus zijn.

Hebben jullie misschien aanraders, zodat we niet zelf het wiel hoeven uit te vinden ;)
 
Daar kun je geweldig sturen! Van Lloret naar Tossa is al een feestje maar van Tossa naar St. Feliu de Guixolles :) :) :) Op die weg is menig motor aan de pers geïntroduceerd. 370 bochten in 17 kilometer!
 
Daar kun je geweldig sturen! Van Lloret naar Tossa is al een feestje maar van Tossa naar St. Feliu de Guixolles :) :) :) Op die weg is menig motor aan de pers geïntroduceerd. 370 bochten in 17 kilometer!

op crossbanden :P
 
Bolzano. Rijden via Oostenrijk, via het Defereggental en de Stallersattel Italie binnen. Nog een stukje en dan is Bolzano ( Bozen) een schitterende bestemming.
 
nee, echt. fantastische wegen, aan de strand, boulevard, warm, etc.

maar je bent er nog nooit geweest blijkbaar

Haha, ben er wel geweest. Vroegâh. Met de touringcar ;-) Dacht dat je dus een geintje maakte. Maar klopt idd, is lekker sturen daar langs de kust.
 
Bolzano. Rijden via Oostenrijk, via het Defereggental en de Stallersattel Italie binnen. Nog een stukje en dan is Bolzano ( Bozen) een schitterende bestemming.
je moet in april aan de middelandse zee slapen. De temp. in de bergen/hoog is snachts echt koud. Zodra je laag (zee) zit is dat al beter en de middelandse zee houdt de temp redelijk constant.
 
je moet in april aan de middelandse zee slapen. De temp. in de bergen/hoog is snachts echt koud. Zodra je laag (zee) zit is dat al beter en de middelandse zee houdt de temp redelijk constant.

Eind april valt dat wel mee. Een goeie slaapzak mee en best te doen. Het microklimaat ten zuiden van de Alpen is warmer dan je denkt
 
1300km...?

Lloret de Mar. Idd al genoemd!
Het is dan nog héél erg voorseizoen. Dan is het daar nog enigszins leefbaar.
Op veel andere plaatsen zijn de rolluiken nog niet eens open.
In het hoogseizoen moet je daar echter niet wezen. Veeeeeeeel te druk!
Hierboven al genoemd vlak bij een heel mooi gebied voor de motor.

Bloemenriviera
Een andere plek die ik nog kan bedenken op deze afstand is de kuststrook bij Genua.
Ik denk dan ook bijv aan San Remo. Iets het binnenland in en je hebt de mooiste bergweggetjes!
 
Laatst bewerkt:
Thx mensen, bedankt voor de reacties, goede ideeën!

Dus voor zover hebben we:

  • lloret de mar
  • Genua
  • Bolzano

Hier zijn inderdaad de temperaturen van afgelopen april best lekker!
Kunnen jullie ook nog campings adviseren, of een goedkoop hotelletje halverwege de route?
 
Er zijn trouwens nog veel meer plaatsjes aan de Costa Brava die minder erg zijn/klinken als Lloret. Klimaat is er overal hetzelfde.
 
Er zijn trouwens nog veel meer plaatsjes aan de Costa Brava die minder erg zijn/klinken als Lloret. Klimaat is er overal hetzelfde.
ik heb ooit deze camping als basis gebruikt. Alleen Cadaques is leuk daar in de buurt rond die tijd. Al het andere is nog dood
 
Ja dat had ik in eerste instantie ook gezien, maar je kan op de website van accuweather terugkijken hoe het dit jaar was in die periode. En dan zie je een ander beeld.

http://www.accuweather.com/en/it/bolzano/216356/month/216356?monyr=4/01/2016

Maar gezien de (on)voorspelbaarheid van het weer, is het dus handig om verschillende opties te hebben, zodat we in de week voor vertrek nog kunnen switchen van bestemming.

Momenteel spreken de bloemenriviera en regio lloret me het meeste aan.
(Daarnaast is Italie altijd handig qua onderdelen als je met een ducati rijdt :+ )
 
Laatst bewerkt:
Er zijn trouwens nog veel meer plaatsjes aan de Costa Brava die minder erg zijn/klinken als Lloret. Klimaat is er overal hetzelfde.

Dan heb je het mss niet helemaal begrepen. Lloret midden zomer is een no-go gebied. Veel te druk dus. Juist in het hele vroege voorjaar is er dan nog wel enig leven in de brouwerij. De minder gewilde badplaatsen zijn in die periode nog in diepe slaap.

@ Bolzano:
Bedenk dan ook nog eens dat Bolzano vergeleken met de omgeving erg laag ligt.
Maw iedere trip die je wil maken gaat gelijk flink omhoog. Grofweg is iedere 100m hoger 0.9'C daling in temperatuur. Dus een 10' lagere temp dan in de stad Bolzano is al heel snel. Veel is er dan niet meer nodig om de winterbanden al te kunnen monteren!
 
Laatst bewerkt:
2 jaar geleden ben ik eind april/begin mei in Zuid-Frankrijk geweest.

Vanuit Draguignan kon ik alle kanten op: naar St. Tropez, de Gorges du Verdon, de Alpen.

In St. Tropez (en in Draguignan) was het warm genoeg om in je t-shirt te lopen. In de Alpen kon ik toeren tussen de metershoge sneeuw. Net waar ik zin in had.

En het was heerlijk rustig op de camping.

14167638691_084b8702eb_b.jpg


14167665141_d8f073b2fe_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die hoge sneeuwmuren heb ik ooit nog eens gehad einde van juni. Dat was bij de Susten, Grimsel en Nufenenpass. Zelfs in die periode moest je wel eens wachten als er zo'n sneeuwmuur was ingestort en dat de hele weg was geblokkeerd. Dan kwam er zo'n sneeuwapparaat die de sneeuw met zo'n kromme pijp het dal in spoot. Kennen wij dat niet ook van de mais-oogst?

Indertijd met racefiets zijn we ook wel eens met de fiets over zo'n sneeuwblokkade heen geklommen!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan