Kawa ZX6R 2002 welke caburatiekit?

Jeroenski82

MF'er
20 mrt 2011
71
0
Maassluis
Hej,

Sinds ik m'n Kawasaki ZX6R (636) uit 2002 heb, ben ik niet echt te spreken over de gasreactie.
Daarom ben ik volop aan het googelen voor dit probleem. Het halve Motorforum heb ik al doorgelezen.
Ondertussen ben ik al wel veel wijzer geworden, maar ik heb toch nog een vraagje aan de mede-forum-leden.
De oplossing voor de gasreactie zou een caburatiekit zijn, maar daar zijn er nogal wat van.
Uiteindelijk lijkt het erop dat het óf een Dynojetkit (stage 1) moet worden, óf een Factory Pro kit.

Alleen nu is mijn vraag; heeft er iemand een advies voor mij, of ervaring met zo'n kit voor mijn motor? :?
Heb tot nu toe 1 keer gelezen van iemand dat de Factory Pro kit het beste zou zijn voor een Kawa, maar dit heb ik verders nog niet gezien...
Op dit moment heb ik een BMC-luchtfilter binnengekregen (ik begreep dat dit 1 vereiste was bij montage van een caburatiekit), die erop gaat en heel misschien gaat er nog een keer een andere demper op (alleen de demper).
Thanx iig. :Y


Grr,

Jeroen
 
@Jeroenski82: geen idee met betrekking tot je probleem :X , maar om te beginnen: welkom :P

En ten tweede de tip: laat ff in het ZX6R topic weten dat je deze vraag hier stelt ... ik gok dat je van dat groepje meer reactie kan verwachten dan van de "algemene" techneuten groep ...
 
Dynojet is over het algemeen wel aardig, zonder heel erg duur te worden. En eenvoudig zelf te monteren.

Al dan niet met een aangepast luchtfilter, aangepaste uitlaat en aangepast luchtfilterhuis. Lees anders op de site van dynojet eens wat stage I, II en II inhoud.

En dan het afstellen; daar heb je kunde en spullekes voor nodig. Want eea moet wel lekker afgesteld staan. En dat begint eigenlijk al bij je klepspeling spot-on zetten, de cabrs synchroniseren en dan de nieuwe kit inbouwen en weer afstellen.
 
@ Martell , thanx voor de aanpassing.
Eerlijk gezegd dacht ik dat het een kwestie was van; nieuwe naalden en sproeiers installeren uit de kit, nieuw luchtfilter installeren en klaar.
Maar blijkbaar is het nog niet helemaal ideaal?
Heb je verders geen verhalen gehoord over factory Pro? Of is het vooral Dynojet?
 
@ Martell , thanx voor de aanpassing.
Eerlijk gezegd dacht ik dat het een kwestie was van; nieuwe naalden en sproeiers installeren uit de kit, nieuw luchtfilter installeren en klaar.
Maar blijkbaar is het nog niet helemaal ideaal?
Heb je verders geen verhalen gehoord over factory Pro? Of is het vooral Dynojet?

Ik ken het niet, ook nooit geplaatst. Dynojet wel.

Als je trouwens echt veel meer uit je blok wil trekken, dan moet je ook gaan denken aan andere (heel veel duurdere) dingen.

Oftwel: carbkots hebben wel wat winst, maar ook zeker een beperking.
 
@Martell : Het meest belangrijk vind ik dat m'n gasreactie gaat verbeteren. En dan vooral van de gasreactie bij het oppakken. Zoals bij rotonden en langzaam rijden in een wijk of straatje keren o.i.d..
Over het aantal Pk's ben ik al flink tevreden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan