Kawasaki GTR 1000 - Deel 4

Ha GTR-fanaten,

Ik heb hierbij een aantal vragen, maar zal eerst even wat uiteenzetten wat mijn bedoeling is. Na ruim 2 jaar geen motor gaat het weer beetje kriebelen, en zodoende een zoektocht begonnen. Daarmee ben ik beetje verliefd geworden op GTR 1000, het heeft een bepaalde charme en rijdt ook best lekker. Natuurlijk is Pan European 1100 stuk beter qua handling en algehele pakket, maar die heb ik toch al gehad en GTR heeft iets wat Pan niet heeft.

Ik heb e.e.a. beetje ingelezen over GTR, maar wordt niet veel wijzer van. Waar moet ik opletten bij evt aankoop, zijn er bepaalde kwalen of zwakke punten waar GTR er last van heeft?
 
Zo uit mijn hoofd:
- De achterschokbreker kan zachtjes leeglopen.
Minimaal 1x mnd checken.
- De distributieketting moet rond de 80 K
vervangen worden.
- het ding heeft een hoog zwaartepunt.

Verder kan ik niets bedenken.
Kleppenstellen is met een moertje en een stelschroef. Zelden zo makkelijk gesteld.
Ik heb nu m’n tweede GTR en de afgelopen twee jaren zei ik steeds dat ik de GTR ging verkopen. Maar na een fiks rondje om de kerk kwam ik tot de conclusie dat de GTR toch maar moest blijven. Als ie ooit weggaat is het omdat mijn leeftijd en gezondheid parten gaat spelen.
Bij een meerdaagse toertocht kan je de koffers volstouwen met meuk. En dat is prettig.
Wel heb ik er op de al hoge stuurdelen toch ook stuurverhogers opgezet, maar dat is persoonlijk.
Nog een voordeel is dat je relatief lang kun motorrijden zonder dat je vermoeidheidsklachten krijgt.

Succes met de aankoop.


824E87FF-9EAD-400B-8BA0-E3AEB793FBF2.jpegD0022873-A16C-4C2B-8795-2AF5538804B3.jpeg
 
Laatst bewerkt:
De afgelopen dagen geweldig met de GTR 1000 gereden in het Saureland. De motor stuurde mooi in de bergen en ook in de haarspeldbochten was het een genot om de bochten te ronden. Toch gaat de GTR 1000 in de verkoop.
Waarom zo je zeggen en dat is vrij simpel. Ik wil weer een cruiser.

De GTR 1000 is van 31-05-2002, het is een der laatste in Europa. Ik heb de GTR sinds maart 2020 en heb er zelf ongeveer 8.000 km meegereden.
Km stand is bijna 67.000 en kan nog oplopen.

Wat heb ik er aangedaan:
- progressieve voorvering
- voorvork keerringen & vork olie
- wiellagers voor en achter laten doen
- carburateurs ultrasone gereinigd
- nieuwe accu
- stuurverhogers geplaatst
- kleppen recentelijk gesteld, is weer goed voor
7.000 km
- olie en oliefilter ververst
- cardan olie ververst
- remblokken voor en achter

Plus datgene wat ik vast vergeten ben te melden.
Mijn vraagprijs is € 1.800,00 wel kan er licht onderhandeld worden naast de motor.

IMG_2168.jpegIMG_2166.jpegIMG_2165.jpegIMG_2163.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_2103.jpeg
    IMG_2103.jpeg
    221,6 KB · Weergaven: 13
Na veel wikken en wegen is besloten dat de GTR 1000 niet verkocht wordt. Waarom niet zou je zeggen, omdat het een geweldige toerbuffel is die mij overal heen brengt, plus dat ik de GTR naar mijn wensen heb aangepast.

Daarnaast heb ik een tweede motor in de garage staan en dat is een Yamaha XJ700X, een pittige motor met een enorm mooi koppel. Met de XJ700X zal ik af en toe kleine tochten rijden en de GTR mag dan de langere stukken op zich nemen. Een win win situatie.IMG_2167.jpegIMG_2878.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een laag gtr1000 scherm en dat ligt in de weg. GRATIS.

Ophalen in Zaandam heeft de voorkeur.
Heb je dit scherm toevallig nog steeds liggen? Ik heb wel interesse. Ik heb ook een rode, maar met een wartgespoten scherm en ik heb liver een doorzichtige. Alvast bedankt voor je reactie, Simon
 
Hallo allemaal mijn naam is Piet en heb een klein probleem met mijn gtr 1000 uit bj 86 nl. ik heb hem zeg maar rijdend weggezet maar na een paar weken weer gepakt en wat gebeurd er hij ontkoppelt niet meer dus eerst een nieuwe hoofdkoppelcylinder en hulp cylinder geplaatst en nog niets toen de koppeling uit elkaar gehaald en andere platen erin gezet de drukgroep komt mooi naar buiten maar als ik hem in de 1e versnelling zet en dan de koppeling inknijp komt hij niet vrij nu is mijn vraag moet je dit testen met een draaiende motor of kan het ook bij stilstand
 

Bijlagen

  • IMG_7172.jpeg
    IMG_7172.jpeg
    222,5 KB · Weergaven: 1
Daarnaast wil de as tussen de kop cilinder en de koppeling zelf nog wel eens voor wat problemen zorgen. Loop dat na.
IMG_3489.png
 
zal ik daar een nieuwe voor moeten kopen dus maar ik trok hem uit het blok en kon er niets aan zien maar ik wil ook weten of de koppeling alleen werkt met draaiende motor dit ivm oliedruk of zo
Je moet zo wie zo druk hebben in de koppelinghendel om zo de pen naar buiten in de koppeling te drukken. Goed ontlucht????

De pen moet recht zijn, dus checken op bijv. een glasplaat.

De motor starten moet gewoon kunnen., maar wel eerst alles nalopen….
 
Omdat de achterband nog 2,2 mm aan rubber in het midden had het achterwiel gedemonteerd en weggebracht naar een dealer. Tevens maar een nieuw luchtfilter besteld.

Volgende week alles weer terug plaatsen en daar waar nodig wat kogellagervet aanbrengen.
IMG_3824.jpeg
 
ik heb nog wel 2 ruiten liggen, mogen gratis weg. Ophalen Finsterwolde
Hi @tomaatje, lees helaas nu pas je bericht. Mocht je de ruiten nog hebben, hou ik me zeker aanbevolen. Andere onderdelen trouwens ook, ik heb als hobby om GTR1000's op te knappen. Heb er momenteel 4 staan, waarvan 2 (bijna) klaar (zie foto's). Dus onderdelen heb ik altijd nodig. Alvast bedankt voor je reactie! Simon
 

Bijlagen

  • IMG_6356.JPG
    IMG_6356.JPG
    624,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6234.JPG
    IMG_6234.JPG
    622,9 KB · Weergaven: 0
Hallo tomaatje. Mijn GTR is omgevallen…….😒. Daardoor is mijn rechtervoetsteun met rempedaal gebroken. Heb je toevallig nog deze liggen? Heb nodig, de schetsplaat met voetsteun. Bedankt zover. Cor 349
 
Hallo Cor349
Ik heb vandaag de hele motor aan GTRfan gegeven, aanstaande dinsdag komt hij de motor ophalen. Wellicht kan je een deal met hem maken. GTRfan komt uit Gelderland, ik woon in Groningen. Voor ophalen maar met hem overleggen wat de handigste mogelijkheden zijn.

grtz, Wif
 
Terug
Bovenaan Onderaan