Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
ff voorstellen, Arie, 58 Raamsdonksveer. Versys 2022
Op zoek naar beugel voor de garmin xt , die binnenkort wordt aangeschaft. Er zijn er voor op stuurklemmen, en boven de klokken. Wat zijn jullie ervaringen met deze 2 types?
 
ff voorstellen, Arie, 58 Raamsdonksveer. Versys 2022
Op zoek naar beugel voor de garmin xt , die binnenkort wordt aangeschaft. Er zijn er voor op stuurklemmen, en boven de klokken. Wat zijn jullie ervaringen met deze 2 types?

Ik heb mijn navigatie boven mijn klokken en vind dat een erg fijne plaats.
 
Welkom, boven de klokken , als je er op kijkt zit je niet met je hoofd naar benden. er zijn altijd weer momenten dat je denkt , moet hier links of de volgende, dan kijk je 3 keer op dat ding in druk verkeer. beter dan ook het zicht op voor tegelijk.
anyway , zo denk ik.
 
Klopt boven de klokken is veruit de beste keus. Heb de navi eerst op het stuur gemonteerd gehad, maar dan kijk je iedere keer omlaag. Heb later een beugel besteld van SW Motech, en daarbij blijft je aandacht beter bij de weg.
Heb trouwens nog zo’n beugel liggen voor het 2012-2016 type. Die past niet op jouw machine, maar mss heeft iemand anders er wat aan!
 
De originele steun van uit Kawasaki pakket die je op het stuur monteert heeft ook het nadeel als de zon er op staat dat je scherm minder goed afleesbaar is als je er op wil kijken .
 
Bij mijn laatste tocht is de navigatie stroom uitgevallen, en daarna ook de koplampen. De oorzaak is het lostrillen van een zwart blokje tussen de voeding. Schijnt een relais te zijn, je leest al mijn elektra kennis is niet al te best🫣
En nu doen beide lampen (dim en groot) niets meer, de zekering ervan brand iedere keer direct door.
1. Heb ik het relais nodig om voeding te krijgen op de navigatie (zumo 595)?
Wat doet de relais?
2. Wat kan de oorzaak zijn van het direct doorbranden van de zekering?
 
1.ik tak hem af rechtstreeks van de accu en daar zit een zekering tussen, naar mijn idee hoeft dat niet via een relais.
2.teveel stroom door de zekering heen waarvoor die gemaakt is. 9/10 kortsluiting. maar kan ook een te lichte zekering zijn ten opzichte van wat je erdoorheen jaagt.

Mijn kennis is daar ook geen pro.
 
Bij de Versys zit toch ook een accessoire blokje / stekker onder de kappen voor een navigatie aan te sluiten of heb ik het mis .
 
ff voorstellen, Arie, 58 Raamsdonksveer. Versys 2022
Op zoek naar beugel voor de garmin xt , die binnenkort wordt aangeschaft. Er zijn er voor op stuurklemmen, en boven de klokken. Wat zijn jullie ervaringen met deze 2 types?
In eerste instantie had ik de XT boven de klokken geplaatst, door de vele trillingen vond ik dit niet prettig.
Daarna verplaatst naar de beugel op het stuur, dat trilde totaal niet.
 
Je heb ook nog beugels voor het rempotje. is de middenweg, de arm moet inderdaad niet lang en knappe beugel , anders trilt ie inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de steun aan het frame van de ruit vastgemaakt. Lekker hoog en geen trillingen.
 

Bijlagen

  • 20231115_104126.jpg
    20231115_104126.jpg
    157,5 KB · Weergaven: 5
  • 20231115_103957.jpg
    20231115_103957.jpg
    115,1 KB · Weergaven: 3
  • 20231115_103821.jpg
    20231115_103821.jpg
    132,8 KB · Weergaven: 3
  • IMG-20230706-WA0007.jpeg
    IMG-20230706-WA0007.jpeg
    453,4 KB · Weergaven: 5
Tis geen Versys 1000 maar wel de exclusieve broer , zou kawasaki dit ook in de volgende Versys hangen.
destra-scaled.jpg
FR_DX.jpg
 
Yamaha heeft ook ooit zo'n voorwiel ophanging gehad, schijnt nooit een succes geweest te zijn. Weet niet meer welk type dat het was. Zou zoiets nu ook echt beter rijden of wegligging hebben?
 
Art4 wil je minimaal, en waar wil je het slot opbergen?
Bij mijn motor zat een Abus Granite, en die hang je aan een houdertje welke gemonteerd is aan het frame. Dan slingert ie niet door je koffer.
IMG_3193.jpeg
Kan best handig zijn. Bij mij hangt ie aan het subframe van de passagiersvoetsteun links (zie foto), en dan heb ik m altijd bij me.
 
Oxford patriot zou ook een goed slot zijn , is ook ART 4 en komt met een houdertje. Weet niet of het wel handig is met zo een losse bout . Je wil ook geen vettige handen als je dat bevestigt..
 
Na een jaartje of 15 a 16 Yamaha FZ1 en FZ1N gereden te hebben twee weken geleden de overstap gemaakt naar een Versys 1000 2023,
Vraagje voor de kenners hier, welke tank pads zijn aan te raden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan