Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Iemand ervaring met MRA VARIO-TOERRUIT?
 

Bijlagen

  • 5e.49.d4.H110012911MRAVariotouringscreen402506616571181019.jpeg
    5e.49.d4.H110012911MRAVariotouringscreen402506616571181019.jpeg
    120,5 KB · Weergaven: 0
Iemand ervaring , dat de achterkant van de motor begon te zwabberen bij hoge snelheid ? Ik reed alleen , zonder bagage, vering van Versys SE ingesteld op 1 persoon . Banden liggen er 9000 km op , maar zijn niet versleten ..
 
Betekent zonder bagage met lege koffers of zonder koffers? En wel of geen topkoffer?

En wat is hoge snelheid? 160?

Bridgestone T31?
 
Met lege koffers en bandenspanning niet helemaal top, zijn er wel gevallen waar vanaf 160 wat pendelen kan optreden. De versys is standaard vrij zacht geveerd en heeft een fors frontaal oppervlak met relatief hoog zwaartepunt (nadeel van een crossover/allroad). Die combi helpt ook niet.

Ik heb het nooit gehad maar ik rijd nooit met (lege) koffers
 
Ik trok paar keer door tot een 180 /190 km/h .toen het zwabberen van de achterkant begon...echt verschieten.. Zonder zijkoffers, en zonder topkoffer. Ook de eerste keer dat ik dit voorheb, nochtans al wel is sneller gereden en toen zonder problemen .. Ben momenteel in Spanje , daar rijd je al eens wat sneller dan in België
 
Na 9k is daar het spitse wel af, maar wel eens overigens. Ik heb ze ook onder mijn XJ6 Diversion en het valt zeker op.


Vergeef me mijn onwetendheid, maar wat is het precies?
Na 9k is daar het spitse wel af, maar wel eens overigens. Ik heb ze ook onder mijn XJ6 Diversion en het valt zeker op.


Vergeef me mijn onwetendheid, maar wat is het precies?
dodehoekdetectie
 
Dunlop roadsmart 4
Dunlop roadsmart is in mijn beleving een band met een zacht cq dun karkas onder het loopvlak. Keer lek gereden op iets scherps in de profielgroef geen schroef, spijker oid maar een klein scheurtje in het profiel.Ter plekke een prop in gedaan en ik verbaasde me hoe dun het rubber was. Prikte er door heen alsof het een fietsbinnenband is, wat het plaatsen van de plug(veter) niet makkelijker maakte. Ongemonteerd druk je de band zo ineen. Leg hem op de grond ga er op staan en je drukt de band plat. Dat lukt je niet met een Bridgestone bt of Pirelli Angel gt. Wellicht dat mindere starheid een negatieve invloed heeft op hoge snelheid, maar juist weer positief is in bochten, etc. Op mijn Versys 1000 altijd Bridgestone gehad. Lek ervaring is met mijn Tracer 9gt maar daar wordt de band niet anders van.
 
Dunlop roadsmart is in mijn beleving een band met een zacht cq dun karkas onder het loopvlak. Keer lek gereden op iets scherps in de profielgroef geen schroef, spijker oid maar een klein scheurtje in het profiel.Ter plekke een prop in gedaan en ik verbaasde me hoe dun het rubber was. Prikte er door heen alsof het een fietsbinnenband is, wat het plaatsen van de plug(veter) niet makkelijker maakte. Ongemonteerd druk je de band zo ineen. Leg hem op de grond ga er op staan en je drukt de band plat. Dat lukt je niet met een Bridgestone bt of Pirelli Angel gt. Wellicht dat mindere starheid een negatieve invloed heeft op hoge snelheid, maar juist weer positief is in bochten, etc. Op mijn Versys 1000 altijd Bridgestone gehad. Lek ervaring is met mijn Tracer 9gt maar daar wordt de band niet anders van.
Interessant, vlg keer toch is ander merk banden proberen
 
Iemand nog interesse in een originele tank-protector? Alleen de bovenkant van de tank.

Ik hoef er niets voor te hebben, maar ik wil er ook niet te veel voor doen :P.

Met andere woorden: gratis af te halen in Tilburg!

(Over een week verdwijnt ie in de kliko)

EDIT: Meegegeven aan @evolver86 !

IMG_9176.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan