Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mijn Versys 1000 Tour Edition besteld in 2016.
Heb daarvoor de nodige accessoires besteld.
Zo ook de SW Motech Crashbar.

Echter de Tour Edition heeft dus o.a. 2 mistlampen en daar gaat het mis,
Dan past de SW Motech crashbar niet meer.
Tenzij je een zaag in de achterzijde van de beschermkap van beide lampen zet.
Dit was mijn keuze niet, al heb ik al wel foto’s gezien waar men dit wel heeft gedaan.

Anderzijds zou je dan ook de lampen van SW Motech op de crashbar zetten.

Zoals het op de foto's is gedaan vind ik het niet eens verkeerd staan.
 
Zag laatst een Honda VFR Crosstourer die onder het bagagerek een opbergtasje had zitten.
Merk Givi en specifiek voor de Crosstourer.

Dit lijkt mij ook wel wat, echter nergens voor de Versys 1000 te vinden.
Kom voor KTM en Yamaha wel e.e.a. tegen echter die zijn te groot.

Zal dus iets universeels moeten worden.
Heb verschillende opties/merken gezocht maar nog niet iets passends gevonden.
Iemand hier die al iets onder toprekje heeft gemonteerd?
 
:')

Hey Frans hoe zit die versnellingsindicator ook al weer aangesloten ? Klopt het dat er onder het dashboard een stekker zit die er speciaal voor geschikt is ?


Als je op de motor zit zit deze aan de rechterkant je teller moet er af ,ik wil het wel voor je doen

Grt f
 
Als je op de motor zit zit deze aan de rechterkant je teller moet er af ,ik wil het wel voor je doen

Grt f

Is besteld, we praten over de originele Kawasaki versnellings indicator.
Zoals jij hem ook op je Versys hebt, dat is toch plug en play, waarom de teller eraf ?
Aardig van je om te helpen, komt wel goed...TOPPIE. :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is besteld, we praten over de originele Kawasaki versnellings indicator.
Zoals jij hem ook op je Versys hebt, dat is toch plug en play, waarom de teller eraf ?
Aardig van je om te helpen, komt wel goed...TOPPIE. :t
Ten eerste moet het afdekplaatje los gemaakt worden en de gearindi moet ook vast met een moer. Gr f

Mail me op mijn mail dat gaat sneller
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste moet het afdekplaatje los gemaakt worden en de gearindi moet ook vast met een moer. Gr f

Mail me op mijn mail dat gaat sneller


Aha dat bedoel je, het komt wel goed, ik mail je wel als ik hem heb. :Y
 
Zit er ook aan te denken om een versnellingsindicator erop te (laten) zetten.

Lastig om te doen? Ik heb totaal geen verstand van dat soort dingen, maar wil het wel een beetje leren en kan goed instructies lezen ;(

Hoor graag of het een beetje te doen is/was Rik!
 
Zit er ook aan te denken om een versnellingsindicator erop te (laten) zetten.

Lastig om te doen? Ik heb totaal geen verstand van dat soort dingen, maar wil het wel een beetje leren en kan goed instructies lezen ;(

Hoor graag of het een beetje te doen is/was Rik!

Ik denk dat het niet zo moeilijk is, maar omdat Frans ervaring heeft is het wel handig dat hij wil helpen, hier een paar plaatjes die ik van Internet gepikt heb.

r9llqv.jpg


hte62q.jpg


mrv5n7.jpg


nlsdug.jpg


1evsr6.jpg


Zoals je ziet is het plug en play, de ECU van de Versys is er op voorbereid.
 
Ik denk dat het niet zo moeilijk is, maar omdat Frans ervaring heeft is het wel handig dat hij wil helpen, hier een paar plaatjes die ik van Internet gepikt heb.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Va

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoals je ziet is het plug en play, de ECU van de Versys is er op voorbereid.

Bij mijn versys was vanuit de fabriek de kabel al voorbereid voor de gearindicator model 2016!
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn versys was vanuit de fabriek de kabel al voorbereid voor de gearindicator model 2016!

Zal bij mij niet anders zijn, toch ?

---

Meer informatie Kawasaki Versnellingsindicator
Zeker weten in welke versnelling je zit? Gebruik deze versnellingsindicator. Hij berekent op basis van je toeren (tpm) en snelheid van het wiel de juiste versnelling. De motor (zie de pasvorm lijst) is qua bekabeling al voorbereid. Plug-and-Play!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goeden morgen , ik ben van plan om over een paar weekjes een serieus proefritje te gaan doen met de versys 1000 , nu een zx9r 2002 in bezit .

Zijn er hier ook bij die zo en nu dan met de vrouw achter op rijden , want ik heb het probleem dat ze op mijn 9 niet meer kan mee rijden vanwege de houding achter op .
En eigenlijk alles wat is lees , ook de rijtesten zijn ze eigenlijk allemaal positief maar ik lees wel regelmatig dat het zadel aan de zachte kant is na enkele uurtjes/km`s rijden is dit zo of valt dit allemaal wel mee .
Ik heb hier ook gelezen elke 6000 een beurt , maar net als kleppen stellen om de hoeveel is dit , want ik lees wel dat kawasaki vaak eerder moet kleppen stellen tegen over de andere merken of is dit nu verbeterd .
Zijn er eventueel nog putjes wat jullie zeggen van , dit kan beter of dit is een aandacht puntje.

Zelf vind ik model 2016 en 2018 het mooist heb ook een mooie 2e hands 2016 gezien , alleen ver weg van me , zit hier nog verschil in behalve de kleurstelling of zijn deze identiek het zelfde onder de kappen .
 
Goeden morgen , ik ben van plan om over een paar weekjes een serieus proefritje te gaan doen met de versys 1000 , nu een zx9r 2002 in bezit .

Zijn er hier ook bij die zo en nu dan met de vrouw achter op rijden , want ik heb het probleem dat ze op mijn 9 niet meer kan mee rijden vanwege de houding achter op .

Mijn vrouw zegt dat ze prima zit, eigenlijk net als ik. Ze zit regelmatig achterop, ook met de wat langere ritten. Misschien mag ik zeggen dat een ZX9R minder comfort bied dan een Versys 1000, die is immers gemaakt als globetrotter. ;)
 
Zelf vind ik model 2016 en 2018 het mooist heb ook een mooie 2e hands 2016 gezien , alleen ver weg van me , zit hier nog verschil in behalve de kleurstelling of zijn deze identiek het zelfde onder de kappen .

Het uiterlijk is iets veranderd vanaf 2017
Hier heb ik dat aangegeven KLIK
 
Zo, net terug van een lang weekend in Westerwald (D). 1725km er bij gereden.

Wel een paar dingetjes die mij opvielen: Ik ben bij tijd en wijle een stevige doorrijder en in de bergjes/heuvels moet je af en toe stevig doorremmen. Als de remmen dan warm werden door veel remmen (hairpins berg af) dat ik steeds dieper moest- en kon knijpen, heel vaag. Ik heb het idee dat er lucht in het systeem zit. Van de week maar eens na laten kijken (garantie) en anders maar eens kijken voor stalen remleidingen.
 
Ik ben vorig jaar o.a. in de Franse Alpen geweest alwaar een instructeur was die ook bergtrainingen geeft. En die kon serieus rijden. Hij noemde de versnellingsbak eerder een vertragingsbak, kortom meer terugschakelen en afremmen op de motor. En dat is juist hetgene wat men veel te weinig doet of durft. Ik heb daadwerkelijk ook zo ervaren.
 
Ik ben ook weer op Hollandse bodem, wat een feest is het rijden toch bij de oosterburen! :]

Enige oponthoud was donderdagavond bij het aanrijden (waar de temperatuur daalde tot 2 graden B|)

http://www.lessentiel.lu/de/news/gr...5755?redirect=mobi&nocache=0.9330110740847886

Een vrachtwagen met plastic afval die zijn lading op het wegdek achterliet.

75 minuten file ;( en in Duitsland tussen de file door rijden is verboden, en met alle vrachtwagens die van baan wisselde en de ruimte ertussen ook niet aan te raden. Dus het was goede oefening voor stapvoets rijden en koppelingshand trainen.

Wel jammer als je op 45 minuten tot eindbestemming nog 75 minuten bij je reistijd mag tellen....en dus ipv een schappelijke 23 uur pasrond half 1 arriveert.

Maar dat alles werd goedgemaakt door het zonnetje dat ons zowel vrijdag als zaterdag toelachte. Terwijl we over de "serpentinen" tussen de Moezel en de rijn laveerde.

Ook nog een mede versys1000 'er tegen gekomen. Dacht even is het Hansss.... Maar dit was een groen met zwarte, met duo bij Motoport vandaan in plaatsje Macken.

Vanmorgen helaas wel geregen dus na lang ontbijt weer op nat wegdek richting Nederland. Nog even binnendoor uiteraard en bij toeval langs deze grote radiotelescoop gereden.

Radioteleskop Effelsberg
https://g.co/kgs/NBzhmy

Was tijd voor een bak koffie en 800 meter lopen naar de telescoop ook meteen de beentjes weer gestrekt.

Vervolgens kortste weg naar huis, helaas 3 uur snelweg... Maar met een muziekje op en alleen de laaste 20 minuten druppels mogen we niet klagen. Op naar de volgende trip!
 
Hoi Vincent, ik rij bijna elk weekend in Duitsland maar dan zeker geen snelweg. Kom ik daar wel onderweg van of naar Frankrijk,Italië etc. dan rij ik rustig door de file heen hoor. Rustig aan en ff opletten een enkele duitse automobilist gunt je de doorgang niet maar de meeste wel. Al mag het inderdaad niet. Maar vrachtwagens die van baan wisselen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan