Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben vorig jaar o.a. in de Franse Alpen geweest alwaar een instructeur was die ook bergtrainingen geeft. En die kon serieus rijden. Hij noemde de versnellingsbak eerder een vertragingsbak, kortom meer terugschakelen en afremmen op de motor. En dat is juist hetgene wat men veel te weinig doet of durft. Ik heb daadwerkelijk ook zo ervaren.

Ja zal best kloppen, maar ik durf mijn motortje echt niet bij 140km p/u op een hairpin af, zomaar een paar versnelling lager te trappen, je zal moeten bijremmen naar mijn idee.... ;)
 
Ik heb het dan ook over een bergtraining, denk niet dat je een col met de nodige haarspeldbochten afdaalt met 140km. :N never nooit.
Noem er eens 1 waar ik niet geweest ben.
 
Laatst bewerkt:
Ha Bertje, ben er geweest op de Tiger 1050 maar eindelijk bij tunnel ding gesloten.
Maar daarentegen zullen er toch wel genoeg passen, cols zijn die ik (nog) niet heb gereden. :+
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
@bertje van rijden kwam het vandaag niet, dus uit verveling ff poetsen.
Neverdull is het niet. Dat is een soort van poetskatoen, heb ik ook in huis maar wat je daar vooral mooi mee krijgt is verweerd aluminium. Voetsteunen, schetsplaten, olieleidingen etc. Prima spul.
Dit is een soort boterzachte pasta, zonder korrels of ander scherp spul. Lijkt wel Nivea.
Geen idee hoelang het zo blijft, maar als ik het elke 2500 km zo kan houden vind ik het geweldig *O*

Quote van een post van heeeúl lang geleden. Maar ga dit spul ook maar eens bestellen.
 
Col de Parpaillon 2800 m. XT 500. IJstunnel, 1e versnelling, voetjes aan de grond ?

IDD, die hebben we dus ook gedaan met Fazer1000, Z750 en ik met de ZR7.

Eerst ff te voet proberen te kijken wat het is :? , maar veel kon je niet zien dus.
Dan maar "gewoon" rijden met op plaatsen 10-20cm water wat opspatte tot tegen de wanden.
Na een stuk zag je eigenlijk niet meer of er iets lag, alleen spiegeling van het licht ( aan het eind van de tunnel=> letterlijk) in het water
Toen we weer buiten waren 8-) :}............ , AVONTUUR zullen we maar zeggen :] 8-)

Wij en de motoren zagen eruit alsof we een wereldreis gemaakt hadden, maar wel ontzettend gaaf, en de vergezichten ontzettend mooi *O* :t

Net vóór de tunnel stonden 2 Italianen met All-roaders, die ons een "beetje" verbaasd aan keken en vroegen of we met DIE motoren de tunnel in zouden gaan en verder. :Y
Natuurlijk !!

De dag erna de Col de Finestre vanuit Italië richting Frankrijk, ook een uitdaging ca. 15km gravel/grind /stenen. :/ 8-)
We hadden natuurlijk op Google Maps gekeken of het zou passen, en leek mooi asfalt ( aan de Franse kant en richting Frankrijk vanaf de top, echter voordien zat dus 15km onverhard vanuit Meana di Susa :t :$ :/

Maar goed, motorrijden blijft ook uitdagingen aan gaan *O* 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ben bezig het het service manual, iig deels, "door te spitten". ( Merci Joeri :Y )

Kwam o.a. de "vehicle down" sensor tegen, is dat wat ik denk wat het is :? :? :?
Soort van wheelie control??????????
 
Laatst bewerkt:
De kawa weer wat opgekalefaterd. SW-Motech navi-houder er op en een V-stream scherm. Erg blij mee. Houdt een hoop wind tegen. Zelfs mijn vrouw zit nagenoeg vrij... Ideaal dus.
Topkoffer gemonteerd met ruggensteun en knallen met dat hok!
Dadelijk nog even de 1000 paarden uitlaten...
Lang leve mijn weekend door de week! Kan dan tenminste wat dijken opzoeken....
full
 
Dat is een big window dat moet zeker goed zijn _O-

Zeker een big window! Maar vind het er persoonlijk nog niet eens verkeerd uitzien.

Misschien ook maar op lijstje met mogelijkheden zetten (wil er een versnellingsindicator op (laten) zetten en direct mn navigatiehouder vervangen voor een nieuwer model...). Denk dat ik volgende maand -als ik mn vakantiegeld binnen heb- maar eens ga bedenken wat prioriteit heeft.
 
Tja Robse, hij staat hier in de hoogste stand. Het is ook de L-versie van de V-stream. Er is ook een medium versie. Dat scheelt 6 cm. Maar hij misstaat echt niet (als je hem in het echt ziet dan) Op de foto is het ook haast een ruit van een schuurdeur. :t
 
Dat is een big window dat moet zeker goed zijn _O-

Ja klopt Frans, op de foto is het nogal een gevaarte. Dit is de L-versie, er is nog een medium variant. Scheelt 6 cm. Ik, en mijn vrouw, zitten aardig uit de wind.... dat dan weer wel. Het oog wil ook wat, daar ben ik me van bewust. Maar in het echt geen lelijke raampartij... (nog even en ik kan er geraniums achter zetten :) )
 
Rik60NL, heb jij deze Versys toevallig bij arie molenaar vandaan? En welke ruit zit er bij jou op?

Nope nieuw gekocht bij Berry Goedhart, en ik heb een smoke tourruit van MRA.
Overgenomen van Snarf61 (Frans) vorig jaar omdat hij een transparante wilde.

66152469-1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inbouw schema versnellingsindicator Versys 1000.

2eaqwc0.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien mis ik wat maar de Versys heeft toch al een versnellingsindicator? Wat is dan de toegevoegde waarde van de losse indicator?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan