Kerosine of petroleum voor hydraulische kleppen?

ID_

MF'er
31 jan 2011
191
0
Utrecht
Omdat ik hydrolische kleppen heb moet ik deze ook ¨ontluchten¨. Dit moet ik al pompend ondergedompeld in een bad van http://en.wikipedia.org/wiki/Kerosene doen volgens het onderhoudsboek. Echter heb ik geen idee waar ik dat vandaan kan halen. M'n pa dacht dat ik ook wel petroleum of diesel kon gebruiken? Wat zeggen jullie?
 
Laatst bewerkt:
26000.jpg


kost 2,45 voor een liter.

Specialist in olielampen en olielamp onderdelen - olielamp.nl



Én, je hoeft ook nooit meer Forté te kopen.. af een toe een slokje van dit in de tank.
 
Of je gebruikt WYNNS injection cleaner, verkrijgbaar bij ieder pompstation en bestaat voor 98,9% uit kerosine.

Natuurlijk wel opletten met je handjes, dat spul brand nogal op de huid ;)

EDIT:

Normale petroleum/lampenolie is een stuk minder geraffineerd dan kerosine, geen idee of dat gevolgen heeft..
 
Laatst bewerkt:
Of je gebruikt WYNNS injection cleaner, verkrijgbaar bij ieder pompstation en bestaat voor 98,9% uit kerosine.

Natuurlijk wel opletten met je handjes, dat spul brand nogal op de huid ;)

EDIT:

Normale petroleum/lampenolie is een stuk minder geraffineerd dan kerosine, geen idee of dat gevolgen heeft..


Daarom, de gezuiverde van de link gebruiken. ;)

En dat branden op de huid:
Brand niet meer of minder dan thinner/benzine.. Ligt er een beetje aan hoe poezelig je handjes zijn natuurlijk. :+
 
Laatst bewerkt:
Daarom, de gezuiverde van de link gebruiken. ;)

En dat branden op de huid:
Brand niet meer of minder dan thinner/benzine.. Ligt er een beetje aan hoe poezelig je handjes zijn natuurlijk. :+

Thinner brand al veel harder dan benzine (ben 2 jaar beroeps spuiter geweest), Kerosine is vettig en blijft op de huid / in de wondjes zitten..

Gezuiverde petroleum is geen kerosine, pas als het een bepaalde kwaliteit haalt, mag het kerosine heten. Bovendien zitten in petroleum vaak additieven zoals methanol, kleur en geurstoffen.
 
waarom dit met kerosine moet is mij een raadsel

ik gok dat het komt omdat het een amerikaans WPHB betreft ofzo?

kerosine is niet veel anders dan diesel, dus ik zie niet in waarom het niet met diesel of gezuiverde petroleum zou kunnen.
 
ontluchten van hydraulische klepstoters kun je met gewone motorolie doen.
wees voorzichtig met het indrukken van het kogeltje.
als je deze te ver indrukt, is de stoter stuk.
er is een speciaal tooltje voor van honda, maar het kan ook met de hand.
100% ontluchten gaat niet, je kunt de stoter altijd wel een mm indrukken na ontluchten.
als het goed is verdwijnt de laatste speling tijdens het draaien van de motor.
 
ontluchten van hydraulische klepstoters kun je met gewone motorolie doen.
wees voorzichtig met het indrukken van het kogeltje.
als je deze te ver indrukt, is de stoter stuk.
er is een speciaal tooltje voor van honda, maar het kan ook met de hand.
100% ontluchten gaat niet, je kunt de stoter altijd wel een mm indrukken na ontluchten.
als het goed is verdwijnt de laatste speling tijdens het draaien van de motor.

Staan inderdaad twee methoden in onderhoudsboek vermeld. 1 met honda tool en andere met een 1/16 boor ofzo, dat ga ik proberen.
 
Mijn boerenverstand zegt ook het volgende:

In de motor wordt het ding 5.000 keer per minuut ingedrukt. Dus binnen no time ( milliseconden ) perst hij de laatste lucht er uit die er nog zit ná het vullen met kerosine.
( hij spoelt de kerosine er uit, en vult hem met olie. )

Vullen ( ontluchten ) ( met de hand ) pomp je "maar" 20? keer.

Als je dan olie ( dik ) gebruikt, héb je kans dat er ergens wat lucht blijft zitten.
Als je kerosine gebruikt ( dun ) komt dat véél eerder in alle hoekjes en gaatjes.



Misschien gebruiken ze kerosine omdat dat ( in de hoeveelheden die je gebruikt ) niet schadelijk is voor de motor(olie) ?



Let wel, ik heb daar verder geen verstand van, maar zo redeneer ik de boel bij elkaar. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er vanuit, dat de kerosine doordat hij dun is beter geschikt is om te ontluchten en dat hij nadat hij zijn werk heeft gedaan, vanzelf uit de motorolie verdampt, zodra deze heet wordt. Slim opgelost.
 
Ik ga er vanuit, dat de kerosine doordat hij dun is beter geschikt is om te ontluchten en dat hij nadat hij zijn werk heeft gedaan, vanzelf uit de motorolie verdampt, zodra deze heet wordt. Slim opgelost.


helemaal goed.
maar omdat niet iedereen kerosine heeft staan, word dat vaak met olie gedaan.
ontluchten kan met hele dunne olie, maar ook met gewone motorolie.
er blijft wel wat meer vrije slag over na ontluchten met gewone motorolie, maar dat is zo weinig dat die er vanzelf uit gaat met het starten van de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan