Kerosine of petroleum voor hydraulische kleppen?

ID_

MF'er
31 jan 2011
191
0
Utrecht
Omdat ik hydrolische kleppen heb moet ik deze ook ¨ontluchten¨. Dit moet ik al pompend ondergedompeld in een bad van http://en.wikipedia.org/wiki/Kerosene doen volgens het onderhoudsboek. Echter heb ik geen idee waar ik dat vandaan kan halen. M'n pa dacht dat ik ook wel petroleum of diesel kon gebruiken? Wat zeggen jullie?
 
Laatst bewerkt:
Grappig.

Hoe je, zonder kennis, met logisch redeneren, hetzelfde kan bereiken als wat in het WPHB staat... :P

Toch denk ik dat je hier wel kennis van zaken moet hebben, je moet toch ergens je kennis om logisch te kunnen redeneren vandaan halen ;-) Anyways, wel mooi dat je haast bijna het wphb quote :}, ik had de link nog niet gelegd wegens gebrekkige kennis van scheikunde (ik lees zoiets en neem het maar aan, toch borrelt er dan wat, maar gelukkig heb je dan het MF).
 
Laatst bewerkt:
kost 2,45 voor een liter.

Specialist in olielampen en olielamp onderdelen - olielamp.nl



Én, je hoeft ook nooit meer Forté te kopen.. af een toe een slokje van dit in de tank.


Ik had al gezien op de flesjes dat er kerosine in zit, had niet direct het idee dat het 100% kerosine is.
Intussen na wat googelen ben ik er achter dat zuivere lampolie, zo goed als het zelfde is dan kerosine (zal mischien iets in zuiverheid schelen).
Als forte motor-power 1 echt alleen kersine is, dan kan 100% zuivere lampolie dus ook.

Kun je aangeven hoe je weet dat forte-motor power 1 kerosine is? Ben daar wel erg benieuwd naar :D
 
Sorry voor de kick van dit oude topic, maar ik loop tegen dezelfde problemen aan met dezelfde bike.

Ik ben benieuwd of "ID_" nu de gezuiverde petroleum heeft gebruikt of toch wat anders?

En kan iemand mij vertellen hoe ik de hydraulische klepstoters netjes uit de kop krijg? Is het een kwestie van trekken (met een tangetje)?
 
ze zitten gewoon los in de kop.
maar als je de spanner en ketting wil vervangen, dan hoeven ze er niet uit.
ontluchten hoeft dan ook niet.
wil je dat wel, dan gaat dat prima met motorolie, zoals ik al eerder schreef.
en 100% ontluchten gaat niet, er blijft altijd een voelbare speling in zitten.
het laatste beetje verdwijnt als de motor loopt.
 
aah okee,

ik heb dus de ketting en spanner vervangen, en dus de nokkenassen eruit gehad.
In het WHPB staat het volgende:

The hydraulic tappets must be bled even though they were not removed from the cylinder head.
Whenever the camshafts are removed, some of the pressure is removed from the tappets. This allows air to enter into the reservoir and high-pressure chamber. These air bubbles must be expelled or the tappet wil not operate correctly.


M.a.w. de klepstoters moeten ontlucht worden als de nokkenassen eruit zijn geweest, of is dit nogal overdreven en kan ik deze stap overslaan voordat ik de assen terugplaats?
 
als je ze laat zitten kun je voelen of ze ontlucht moeten worden.
dat kun je doen door erop te drukken.
als je ze nauwelijks kunt indrukken zou ik ze laten zitten.
ik zou ook de sleper er niet af halen.
dan kan er weinig mis gaan lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de kick van dit oude topic, maar ik loop tegen dezelfde problemen aan met dezelfde bike.

Ik ben benieuwd of "ID_" nu de gezuiverde petroleum heeft gebruikt of toch wat anders?

En kan iemand mij vertellen hoe ik de hydraulische klepstoters netjes uit de kop krijg? Is het een kwestie van trekken (met een tangetje)?

Gewoon diesel gedaan ;-) En volgens mij was dat ontluchten wat overdreven, maar ja.. ik heb 't wel gedaan... Hier nog een filmpje toen ik het nog verkeerd deed (Ik gebruikte een te dik boortje, hij kan wel degelijk ingedrukt worden, moest dus echt zoals beschreven staat best hard induwen)..


Oja, en die klepstoters kon ik er zo met de hand uithalen.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon diesel gedaan ;-) En volgens mij was dat ontluchten wat overdreven, maar ja.. ik heb 't wel gedaan... Hier nog een filmpje toen ik het nog verkeerd deed (Ik gebruikte een te dik boortje, hij kan wel degelijk ingedrukt worden, moest dus echt zoals beschreven staat best hard induwen)..


Oja, en die klepstoters kon ik er zo met de hand uithalen.

Klopt ja, je ziet in de video geen luchtbelletjes ofzo, volgens het WPHB moet je er ook iets van een stukje hout boven op de boor leggen zodat je wat kracht kan zetten.

Ik wil ze eigenlijk wel bleeden, just to make sure. Volgens mij kan het er alleen maar beter op worden. Als die gezuiverde petroleum het dichst bij kerosine komt dan probeer ik het daarmee.
 
Klopt ja, je ziet in de video geen luchtbelletjes ofzo, volgens het WPHB moet je er ook iets van een stukje hout boven op de boor leggen zodat je wat kracht kan zetten.

Ik wil ze eigenlijk wel bleeden, just to make sure. Volgens mij kan het er alleen maar beter op worden. Als die gezuiverde petroleum het dichst bij kerosine komt dan probeer ik het daarmee.

Ik heb inderdaad een stukje hout op de boor gezet en daar op geduwd, maar de belletje bleven echt minimaal hoor, volgende keer ga ik ze denk ik niet meer ontluchten (als er ooit nog een volgende keer zou komen ;) ).
 
Terug
Bovenaan Onderaan