kevlar jeans, bieden die echt bescheming?

jolle

Rookie
22 aug 2006
16
0
ik rij nu alweer een tijdje motor, en mijn kast met kleding begint te groeien (neem aan dat dat normaal is)

maargoed, om niet elke keer op mijn werk mijzelf te hoeven omkleden of in de zomer uit mijn broek te zweten heb ik een draggin jeans met kevlar stukken. heeft iemand ervaring of die paar stukjes kevlar idd je vel beschermen bij een schuivertje.

oftwel... wie heeft er nog beenhaar door kevlar!
 
Hm.... netjes. Lijkt me wel knap heet worden door de wrijving......
 
mijn kast met kleding begint te groeien (neem aan dat dat normaal is)
Als je steeds nieuwe zooi erbij koopt en niks wegflikkerd lijkt me dat een vrij normale gang van zaken ja :P

Ik heb me ook zo'n broekje aangeschaft en die test hierboven hebben me wel gerustgesteld. Wel een tip nog: koop niet van die knieprotectors die je erin kunt plakken. Bij het eerste stoplicht gaan ze los en zitten ze bij je enkels... :X
 
Laatst bewerkt:
Zakje erin laten naaien dan met knieprotectors ? Die zijn echt wel nodig. Je wilt niet met je knie ergens tegenaan komen tijdens je val :X
Hard tegen een tafel stoten met je knie is al geen feest...
 
Net zoveel als een wollen muts !!!
tis lekker tegen de kou maar je moet er geen klapper mee maken
En is dat een gefundeerde mening, gebaseerd op feiten/ervaringen, of roep je zomaar wat?

Ik heb namelijk het idee dat het categorie 2 is, en daar heeft TS niet zo veel aan.

Wat mezelf betreft: Ik heb ze wel eens gepast, maar bij mij (stevig, korte pootjes) dienen de kniestukken als scheenbeschermer omdat ze maar in 1 lengtemaat komen. Dat had bij mij dus niet zoveel zin :P
 
heb er ook 1 van draginjeans
zit wel fijn heb alleen nog niet geprobeert hoe het is als je valt "haha" en ben niet van plan omdat uitteproberen
 
Ik draag ook draggin jeans.................en het is inderdaad zo dat als je een flinke aanrijding krijgt of tegen een muur knalt dan helpt je leer of je kniebeschermer ook niet meer.
 
Heb er zelf ook een tijdje aan zitten denken.. Voor de keren dat ik idd naar werk of bijv. bioscoop zou rijden..

Uiteindelijk niet meer gedaan doordat ik dit ook niet veel deed.

Maar er zijn een heleboel merken die op jeans lijken of die er idd ook nog kniebeschermers in hebben..

Hellaas draagt bijna niemand ze in nederland.. Degene die rijden met spijkerbroek hebben een gewone aan..

Ik meen in duitsland bij fc-moto hadden ze er ook een paar.. Ik denk dat dit meer in amerika in is..
 

Opzich wel leuk en aardig hoor. Maar daar hou het ook denk ik bij op.

Ze hebben het alleen over +/- 300 meter voortslepen achter een dragster of motor.

Ik vind dat ze de motorrijders niet op een verkeerd spoor moeten zetten door zo te laten zien dat dat best veilig is. Oke het beschermt tegen glijden! Broek is nog wel heel na 300 meter...

MAAR

Als je valt en je rolt, zijn het wel eerst je voeten, knieen en enkels die de grond raken en de klap absorberen, daarna ga je pas "glijden". Dus hoeveel zin heeft het? En als je nagaat dat een klap van 15 km/u met je knie tegen de grond al hele rare gevolgen kan hebben...

Nee voor mij in ieder geval gewoon mijn leren pakkie MET protectoren.
 
Sja... gelukkig zijn er geen mensen die uit ervaring kunnen vertellen hoe veilig het is, maar de vraag is: Wil je de eerste zijn die daar achter komt ;)
 
ik rij nu alweer een tijdje motor, en mijn kast met kleding begint te groeien (neem aan dat dat normaal is)


een kast die groeit.... :? :? NEE, Dat is niet normaal !!!




Maar die kevlar verstevigde broek ... idd, als je netsjes zonder impact voorgesleept word werkt het perfect.
Maar ik ben dan toch al wel eens blij geweest dat er op m'n knie ook enige protectie zat die de impact van het neerkomen op het wegdek ietwat opving.

Het is allicht beter als een gewone spijkerbroek, maar niet ter vervanging van een motorbroek met ECHTE protectie.

Maar goed, alles heb z'n voor en nadelen :)
 
Opzich wel leuk en aardig hoor. Maar daar hou het ook denk ik bij op.

Ze hebben het alleen over +/- 300 meter voortslepen achter een dragster of motor.

Ik vind dat ze de motorrijders niet op een verkeerd spoor moeten zetten door zo te laten zien dat dat best veilig is. Oke het beschermt tegen glijden! Broek is nog wel heel na 300 meter...

MAAR

Als je valt en je rolt, zijn het wel eerst je voeten, knieen en enkels die de grond raken en de klap absorberen, daarna ga je pas "glijden". Dus hoeveel zin heeft het? En als je nagaat dat een klap van 15 km/u met je knie tegen de grond al hele rare gevolgen kan hebben...

Nee voor mij in ieder geval gewoon mijn leren pakkie MET protectoren.

Zelfs bij deze broeken raden ze aan er motorlaarzen onder te doen.. En er zijn er ook met kniebeschermers erin.. Dus dan is het niet meer als een stuk kevlar dat leer vervangt.

Maar leer + protectoren zijn natuurlijk altijd beter.. Maar zo zie ik je niet in de bioscoop zitten denk ik... Of in de klas op school of op je werk als carvan verkoper ( bijv. )

En hij vind het omkleden telkens niets.. En kan me dat wel voorstellen ja..
Is een leuke leren broek niets voor je om de hele dag mee rond te lopen dan ? })
 
Zelfs bij deze broeken raden ze aan er motorlaarzen onder te doen.. En er zijn er ook met kniebeschermers erin.. Dus dan is het niet meer als een stuk kevlar dat leer vervangt.

Ik draag altijd mijn werklaarzen op de motor..........stalen neuzen en zolen.......betere motorlaarzen zijn er niet *O*

Maar inderdaad zijn mijn knietjes dan nog niet beschermt met de kevlarbroek.......da's waar.
 
Ik draag altijd mijn werklaarzen op de motor..........stalen neuzen en zolen.......betere motorlaarzen zijn er niet *O*

Maar inderdaad zijn mijn knietjes dan nog niet beschermt met de kevlarbroek.......da's waar.

Die heb ik momenteel niet aan nou je het zegt B|

Zit wel op me werk.. HELEMAAL Niet aan gedacht.. maar die heb ik ook en dan lijken ze ook nog enigzins op timberlands.. Dus ook nog tof ook :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan