thijsschetters
MF veteraan
Hoi allemaal,
Ik heb mijn gsx-r srad uit '97 verbouwd. Hierbij is er een ronde heldere koplamp opgezet. Sinds kort rijdt hij weer. Nu gaat elke keer mijn dimlicht kapot.
Hij heeft net een verse accu, spanningsregelaar bleek stuk te zijn (lassen met accu aangesloten, stom). Ik hoopte dat dit ook de reden was dat het lampje kapot ging. SR vervangen, meteen een 'voltage peak killer' erop gezet, niet veel meer dan een condensator volgens mij.
Een monteur vertelde me dat de gsx-r's nogal bekend staan om trillingen, en dat het hem waarschijnlijker leek dat het lampje stuk trilt. Nu zaten er al rubbers om de vorkpoten heen, onder de koplamporen. Deze doen alleen niet heel veel gok ik, redelijk dun, best stug rubber, waar de koplamporen nog strak omheen geklemd worden. Daarom heb ik de gaten in mijn koplamporen waar de bouten doorheen gaan in de behuizing zelf opgeboord, en hier doorvoerrubbers ingezet. Dat betekent dat er nu rubber tussen de oren en de poten zitten, en de lamp in rubber in de oren hangt.
Gisterenavond weer een rit gemaakt, maar helaas is het lampje weer stuk. Die monteur zij dat als het een elektrisch probleem is, de lamp doorbrandt, en dit een duidelijke zwarte plek achterlaat. Als het trillingen zijn is gewoon het gloeidraadje stuk. Dit laatste is bij mij elke keer het geval, er is geen zwarte plek oid.
De vraag is alleen, klopt dit? Is het zonder zwarte plek per definitie zo dat het trillingen zijn. En nog belangrijker: wie weet een oplossing? Elke rit lampje vervangen heb ik weinig zin in...
Mvg Thijs
Ik heb mijn gsx-r srad uit '97 verbouwd. Hierbij is er een ronde heldere koplamp opgezet. Sinds kort rijdt hij weer. Nu gaat elke keer mijn dimlicht kapot.
Hij heeft net een verse accu, spanningsregelaar bleek stuk te zijn (lassen met accu aangesloten, stom). Ik hoopte dat dit ook de reden was dat het lampje kapot ging. SR vervangen, meteen een 'voltage peak killer' erop gezet, niet veel meer dan een condensator volgens mij.
Een monteur vertelde me dat de gsx-r's nogal bekend staan om trillingen, en dat het hem waarschijnlijker leek dat het lampje stuk trilt. Nu zaten er al rubbers om de vorkpoten heen, onder de koplamporen. Deze doen alleen niet heel veel gok ik, redelijk dun, best stug rubber, waar de koplamporen nog strak omheen geklemd worden. Daarom heb ik de gaten in mijn koplamporen waar de bouten doorheen gaan in de behuizing zelf opgeboord, en hier doorvoerrubbers ingezet. Dat betekent dat er nu rubber tussen de oren en de poten zitten, en de lamp in rubber in de oren hangt.
Gisterenavond weer een rit gemaakt, maar helaas is het lampje weer stuk. Die monteur zij dat als het een elektrisch probleem is, de lamp doorbrandt, en dit een duidelijke zwarte plek achterlaat. Als het trillingen zijn is gewoon het gloeidraadje stuk. Dit laatste is bij mij elke keer het geval, er is geen zwarte plek oid.
De vraag is alleen, klopt dit? Is het zonder zwarte plek per definitie zo dat het trillingen zijn. En nog belangrijker: wie weet een oplossing? Elke rit lampje vervangen heb ik weinig zin in...
Mvg Thijs