koplamp honda cb1 doet het niet meer:(

schuttingdeur

Die hard MF'er
3 jun 2008
301
0
wolvega
Ik was vanmiddag mijn gaskabels aan het vervangen.
Alles weer in elkaar doet mijn koplamp het niet meer, Grootlicht en dimlicht doen het niet meer en het controlelampje van grootlicht doet het ook niet meer.
De rest van de verlichting doet het wel.
En ik meet geen stroom bij de koplamp.

Wat kan dit zijn?

Ik heb de startknop bediening ook losgehad vanwege hij niet wou starten zat een draad los.
Had ik laatst ook al moet even een nieuwe schakelaar unit op, maar terwijl ik het draad er weer in drukte zag ik een vonkje.
Zekering enzo is verders goed

gaat dus om een honda cb1 heeft geen lichtschakelaar amerikaanse motor.
 
Laatst bewerkt:
De startknop blijft ook hangen, Heeft iemand in het verleden al mee gebeunt (met de schakelaar)
Ben nu op zoek naar een nieuwe 2ehands schakelaar, Maar ik heb er denk ik al 1 gevonden op marktplaats denk ik.
De motor staat nu toch bij de motorzaak voor kleppen stellen dus is opzich geen ramp dat de voorlamp het niet doet.
Dus die nieuwe schakelaar maar eens monteren als ik hem binnen heb en dan eens kijken wat hij doet.
 
Laatst bewerkt:
Ik had nu eindelijk die 2e hands schakelaar binnen, Maar nee nog steeds geen licht.
Deze schakelaar is gewoon heel netjes orgineel dus daar zit het hem niet in.

Grootlicht doet niks dimlicht doet niks en het lampje van grootlicht opde cockpit doet het ook niet.
Maar wat kan het nou zijn?????
 
Laatst bewerkt:
Nee, Maar het zou natuurlijk ook in de kabelboom kunnen zitten.
Het elektrisch van de motor is niet echt mijn ding.
Maar hoe zou het kunnen dat het ineens kapot is, stekkertjes enzo heb ik al nagekeken lampje is heel.
 
Laatst bewerkt:
Nee heb ik al naar gekeken, ik heb maar 1 zekering dacht ik.
En mijn achterlicht doet het wel gewoon en mijn knipperlichten, Dus als het de zekering was zouden die het ook niet kunnen doen naar mijn mening.
 
Ik kon maar 1 vinden, mischien weet iemand waar er nog 1 zit op een CB-1?

Ik heb voor de verandering maar eerst eens die zoek functie gebruikt van het forum maar via daar kon ik ook niks vinden.
 
Ja ik dacht dat het in de startknop schakelaar zat, vandaar dat ik het niet heb laten doen bij de motorzaak. Maar ik maak het liever zelf, kleppen stellen koste ook alweer genoeg. Kortom ik dacht dat het een kleinigheidje was, maar dat is het dus niet.
 
Ja ik dacht dat het in de startknop schakelaar zat, vandaar dat ik het niet heb laten doen bij de motorzaak. Maar ik maak het liever zelf, kleppen stellen koste ook alweer genoeg. Kortom ik dacht dat het een kleinigheidje was, maar dat is het dus niet.

Schakelkastje of de zekering. En ik gok op het laatste.

Vervang de betreffende zekering, ook al ziet ie er niet kapot uit. Ze houden je namelijk wel eens voor het lapje.
 
Heb ik al vervangen maar nog steeds niks, maar er moeten er volgens x7 5 in zitten dus zal eens informeren waar die andere dan moeten zitten.

Wat bedoel je met het schakelkastje

Waar je startknop in zit.

Je hebt één hoofdzekering, volgens mij vlak naast je startrelais.


Dan moet je nog een kastje hebben met een stuk of wat zekeringetjes.

Edit:

nr 19, naast je startrelais: klik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je al van binnen de lampfitting goed bekeken? Als de boel in kleuren geoxideerd is (vocht binnengedrongen geweest) krijg je de gekste fouten, van kortsluiting tot overgangsweerstand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan