Dag iedereen,
Het gaat over een z1000j uit 1981.
vorige week heb ik de spanningsregelaar moeten vervangen van mijn motor. Deze moest nog bedraad worden en ja, per ongeluk plus met min verbonden en omgekeerd. Deze heeft zo'n 2 sec kortgesloten en de aarding van de connector van de spanningsregelaar richting kabelboom en cdi was gesmolten tot aan een aftakpunt waar die naar kabelboom en cdi opsplitst.
Vandaag heb ik die draad vervangen en proberen starten, maar ging niet. Hij draait op 1 cilinder en valt onmiddellijk uit.
Ik heb de weerstand op de stator uitgemeten en zit op 0,5 ohm wat goed lijkt. Output kan ik niet meten want hij draait niet.
Cdi IC ignitor ook uitgemeten en daar heb ik op 1 combinatie dan wel een hogere weerstand dan mag. Kan die kapot zijn van die kortsluiting ?
Pick up coils gaven goeie meting.
Ignition coils weerstand van 2,5 en 4,9 ohm.
Ik begrijp niet waarom die maar op 1 cilinder vonkt ipv 4.
Of kan het toch de stator zijn ?
Wat kan ik nog doen of meten ? Tips welkom want ik weet het niet..
Het gaat over een z1000j uit 1981.
vorige week heb ik de spanningsregelaar moeten vervangen van mijn motor. Deze moest nog bedraad worden en ja, per ongeluk plus met min verbonden en omgekeerd. Deze heeft zo'n 2 sec kortgesloten en de aarding van de connector van de spanningsregelaar richting kabelboom en cdi was gesmolten tot aan een aftakpunt waar die naar kabelboom en cdi opsplitst.
Vandaag heb ik die draad vervangen en proberen starten, maar ging niet. Hij draait op 1 cilinder en valt onmiddellijk uit.
Ik heb de weerstand op de stator uitgemeten en zit op 0,5 ohm wat goed lijkt. Output kan ik niet meten want hij draait niet.
Cdi IC ignitor ook uitgemeten en daar heb ik op 1 combinatie dan wel een hogere weerstand dan mag. Kan die kapot zijn van die kortsluiting ?
Pick up coils gaven goeie meting.
Ignition coils weerstand van 2,5 en 4,9 ohm.
Ik begrijp niet waarom die maar op 1 cilinder vonkt ipv 4.
Of kan het toch de stator zijn ?
Wat kan ik nog doen of meten ? Tips welkom want ik weet het niet..