Kortsluiting Z1000 J, wat kapot?

Lacher

Die hard MF'er
15 okt 2012
267
7
Belgie
Dag iedereen,
Het gaat over een z1000j uit 1981.

vorige week heb ik de spanningsregelaar moeten vervangen van mijn motor. Deze moest nog bedraad worden en ja, per ongeluk plus met min verbonden en omgekeerd. Deze heeft zo'n 2 sec kortgesloten en de aarding van de connector van de spanningsregelaar richting kabelboom en cdi was gesmolten tot aan een aftakpunt waar die naar kabelboom en cdi opsplitst.

Vandaag heb ik die draad vervangen en proberen starten, maar ging niet. Hij draait op 1 cilinder en valt onmiddellijk uit.

Ik heb de weerstand op de stator uitgemeten en zit op 0,5 ohm wat goed lijkt. Output kan ik niet meten want hij draait niet.

Cdi IC ignitor ook uitgemeten en daar heb ik op 1 combinatie dan wel een hogere weerstand dan mag. Kan die kapot zijn van die kortsluiting ?

Pick up coils gaven goeie meting.

Ignition coils weerstand van 2,5 en 4,9 ohm.

Ik begrijp niet waarom die maar op 1 cilinder vonkt ipv 4.

Of kan het toch de stator zijn ?

Wat kan ik nog doen of meten ? Tips welkom want ik weet het niet..
 
Thanks! Heeft idd niets met carbus te maken. Reed voordien perfect voor mij, maar waren mijn eerste 50 km met deze motor dus had het wss niet door dat 1 cylinder niet goed meeging. Nog wat puntjes op de I te zetten dus ;)

Bougies snap ik ook niet want zou er weinig mogen mee te maken hebben. Ben alleszins blij dat het opgelost is.
 
Ik vind het ook een leuk dranghek, mooie kleur. Goed dat je de kabelboom niet opengemaakt hebt en voortaan altijd heel goed op de aansluitpolariteit letten. Kan enorm veel ellende voorkomen. Succes met de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan