Kosten woonwerk met de motor

ben nu inmiddels een paar motoren verder... een Burgman 400 met ABS was echt de allerbeste woonwerk verkeer motor; echter vond ik het een beetje saai voor als ik een weekendje weg ging in DE oid.. ik rij nu op een V-strom voor woon-werk verkeer + plezierritten + motorvakanties.
 
dat is inderdaad wat mijn baas zegt :P
Die Caddy is een bedrijfsmiddel. Als je werkgever naast de gebruikelijke woon-werk vergoeding bereid is iets extra ter compensatie bij je salaris te doen zijn ze schappelijker dan veel andere werkgevers.

Wat je kunt doen is alle kosten berekenen met uitbesteding van onderhoud. Dit kun je dan voorleggen aan je werkgever en erbij aangeven dat je snapt dat ze niet alles zullen vergoeden. En dan kijken waar je uitkomt. Het moet voor beide partijen aantrekkelijk blijven.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft al een cb600. Om die nu in te ruilen voor een GS500 zie ik geen voordeel in. Ik ben zelf begonnen op een GS500, prima motor daar niet van.
 
Ja precies. Hier ook 10-11 ct/km *D

Je bent de GS500 wel goed aan het promoten :)

Echter denk ik dat de CB600 voor deze situatie meer dan prima is.
Ik zou ook tegen TS vooral zeggen, probeer het een paar weken, kijk of het leuk is. Nu geen motoren halsoverkop gaan wisselen etc.
 
Echter denk ik dat de CB600 voor deze situatie meer dan prima is.
Ik zou ook tegen TS vooral zeggen, probeer het een paar weken, kijk of het leuk is. Nu geen motoren halsoverkop gaan wisselen etc.

dat was ook zeker niet de bedoeling misschien over 1 of 2 jaar maar de komende tijd brengt die hornet me leuk op mijn plek :)
 
trap fiets en lopen zijn inderdaad wel het voordeligst daar zal ik ook nog is over nadenken

ik ga ook proberen een elektrische motor via de baas te regelen dit zal niet gemakkelijk worden aangezien er geen "auto van de zaak"op de toekomstige functie zit maar proberen kan altijd.
ik zal in het elektrische motor topic is vragen naar wat tips die ik aan kan dragen bij mijn baas.
 
Tweedehands Honda VFR 800 VTEC 8000Euro aanschaf en zelf het onderhoud doen dan zijn dit de kosten per jaar.


Afschrijving € 600,00 pj
Olie filter € 12,00 pj
Olie € 40,00 pj
Accu € 30,00 pj
Remschijven € 20,00 pj
Remvloeistof € 10,00 pj
Remblokjes € 50,00 pj
Luchtfilter olie + reinger € 5,00 pj
Banden € 200,00 pj
Wegenbelasting € 80,00 pj
Verzekering € 40,00 pj
motorpak € 100,00 pj
Helm € 100,00 pj
Laarzen handsch € 75,00 pj
Benzine € 1.033,33 pj
 
trap fiets en lopen zijn inderdaad wel het voordeligst daar zal ik ook nog is over nadenken

ik ga ook proberen een elektrische motor via de baas te regelen dit zal niet gemakkelijk worden aangezien er geen "auto van de zaak"op de toekomstige functie zit maar proberen kan altijd.
ik zal in het elektrische motor topic is vragen naar wat tips die ik aan kan dragen bij mijn baas.

30km wandelen is best leuk, maar niet als woon-werk-verkeer.

Elektrische motor is voor zulke afstanden zeker een optie.
Zeker als je m op het werk kunt opladen.
Als je dan wel de normale km-vergoeding krijgt verdient zo'n motor zich wel weer terug.
Ook al betaalt je baas hem niet.
 
Als je voor 30 km ww, minimale kosten en wat beweging gaat, dan zou een speed pedelec (45 km/uur trapondersteunde fiets) misschien ook een optie zijn. Opladen met normale 220 volt stekker en bruikbaar als een fiets.

 
Zou voor mij ook leuk zijn misschien.
40 km enkele reis, Almere - Amsterdam Zuid.

Tis dat de "fietssnelweg" nog steeds niet optimaal is om
het hele eind goed tempo te maken.

Heb het een paar keer op de trapfiets gedaan,
is erg lekker, maar kost teveel tijd.
 
Trapfiets heb ik ook een periode gedaan voor 32 km enkel. Om zes uur opstaan, ongeveer uur en tien minuten fietsen. Douchen en je bent er klaar voor. Na een maand ging dit echter tegensteken, weinig fut nog s' avonds en in het weekend voor andere verplichtingen en hobby's . De motor is voor mij nog steeds ideaal, zeker nu deze Versys 650. Enkel de winter is soms klote, met het strooizout of pekel. En de lange donkere periodes. Maar laat die periode nu net achter de rug zijn! :]
 
10cent per km hiero. Woonwerk van 60km per dag.

App is trouwens fuellog, kan je je benzine- en overige kosten in bijhouden en dan rekent die onderstaande voor je uit.
full
 
Laatst bewerkt:
dus ik heb volgende week het beruchte gesprek op het werk en ik hoop eigenlijk dat ze me een elektrische motor gaan geven maar die kans is natuurlijk vrij klein.
nu vroeg ik me het volgende af.
als ik mijn motor (dus de honda hornet cb600 PC36 2004) helemaal klaar wil maken voor de vele KM's waar moet ik dan rekening mee houden?
hij heeft namelijk 22k gelopen volgens de teller maar het is een import dus 50k zou ook zomaar kunnen...

ik zou de motor gewoon helemaal willen laten nakijkenen door een garage om een soort nul status te creeren
maar wat adviseren jullie?
zou ik ook naar de kleppen laten kijk of is dat niet nodig.
afstellen moet dit op zoon bank waardoor het meteen hoog in kosten loopt of kan dit ook gewoon in de garage?

hier heb ik dus allemaal echt geen verstand van en heb graag een paar antwoorden zodat een garage mij niet zomaar van alles aansmeert wat niet nodig is of juist iets over het hoofd ziet

alvast bedankt :]
 
Je zegt import maar weet je ook uit welk land? UK en VS hebben snelheidsmeter in miles als dit het geval is dan heeft jou machine 22.000 miles gelopen (1 mile=1,6km)
Kleppenstellen is nog lang niet nodig dunkt me en is bij sommige motoren goed zelf te doen (ken jou motor niet wat dat betreft). Olie/filter verversen, luchtfilter en remvloeistof nalopen. Banden goed en op spanning. Ik zou me nog niet al te druk maken. Een onderhoudsbeurt is altijd goed maar vaak niet nodig als jezelf eea goed in de gaten houd.
 
hij komt uit Italië
maar juist omdat ik de motor zijn geschiedenis niet weet wil ik hem 1 keer goed laten checken en daarna een deel zelf gaan doen samen met het werkplaatshandboek :+
en alles wat mijn de pet te boven gaat uitbesteden.
 
Laatst bewerkt:
60 per dag is natuurlijk niet echt veel he. Dat is zo'n 10 a 12 duizend per jaar. Jouw motor lacht daarom. Gewoon eens per jaar een beurtje en zelf de boel een beetje in de gaten houden (bandjes, ketting). Niet te zwaar aan tillen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan