- Onderwerp starter
- #1.776
Hey!
Sinds twee dagen heb ik een SuperDuke. Het bevalt prima, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al!
Tot op het moment van vandaag wist ik dat het een goede keus was, en ik heb er echt geen spijt van! Heerlijk sturen, genoeg vermogen...
Als een Duke Noob, zie ik een paar dingen en bij deze een aantal vragen aan de experts:
- Ik heb de standaard stuur, ik zag vandaag een andere Duke met een bredere Renthal. Wat is jullie ervaring?
Stuur is nogal persoonlijk, de ene vindt het standaardstuur prima, een ander niet. Ik rijd zelf met een stuur van een Ducati monster, zelfde breedte als standaard, maar wel een stuk lager. Het is maar net wat je zelf prettig vindt.- Het zelf tunen door de ECU / versnellingen truuk, werkt dit echt? Merkbaar? Ja, de Duke heeft veel vermogen, maar hij wil niet heel makkelijk op het achterwiel.
Met tuneEcu zijn er heel veel mogelijkheden, remappen, foutcodes uitlezen, functies aan/uitzetten. Aangezien er bij jou akra's onder zitten is de kans best groot dat ook de akra map al geladen is, in dat geval is de zogenaamde EPC ook al uitgeschakeld. Voor makkelijke wheelies zou je even naar je voortandwiel kunnen kijken, als dat nog een originele 17 tands is, kun je die wisselen voor een 16.- Ik wil de motor nog bij Ritzen op de bank zetten, heeft het zin om een DNA luchtfilter (tjoening!) aan te schaffen?
Wat alleen een ander filter in de originele airbox oplevert weet ik niet, als je echt flink meer vermogen wil, kan je beter kijken voor een rottweiler airbox/motobox of complete DNA airbox. Deze geven alledrie vergelijkbare winst in vermogen (ook in het middengebied) maar geven ook flink meer inlaatgeluid.- Welke olie is het beste voor deze beest? 10w60 vol synthetisch lees ik?
Ik ben afgelopen winter na jaren overgestapt van motorex 10w50(de olie volgens het boekje) naar Castrol 10w50, en dat bevalt prima. Er worden door de mensen hier verschillende olies naar volle tevredenheid gebruikt. Verschillende merken, 10w50, 10w60, maakt allemaal weinig verschil volgens mij. Pak een kwalitatief goede vol syntheet, en je zit wel goed volgens mij.- De standaard spiegels zitten erop, ik zie alleen mijn elleboog. Iemand een tip voor strakke bar end spiegels?
Daar is maar één goed antwoord op: crg arrows (of een kopie daarvan, maar die geven wisselende resultaten qua kwaliteit)- Ik heb een 2006 Duke, past hier het voorkapje ook op van een nieuwere versie? De twee koplampen vind ik mooier!
Het front kun je wisselen, de koplamp zelf is hetzelfde voor beide types. Let er wel op dat de teller van de >07 ook heel anders is, waardoor een complete wissel wel redelijk prijzig kan worden. Of je moet je toerenteller opofferen en alleen de LCD houden als dashboard. Maar volgens mij heeft RobjedeR het ook gedaan, die kan er vast meer over vertellen.
Alvast bedankt!
[afbeelding]
Ziet eruit als een nette SuperDuke, geniet ervan, maar dat zal vast wel lukken!