KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

En dan te bedenken dat de meeste motoren vanwege het nederlandse klimaat zeker 8 maanden per jaar stilstaan dus een betere garantievorm zou iets met het aantal gereden kilometers moeten zijn.
 
Tijdje terug al eens aangegeven dat mijn achterrem niets meer deed.
Dat was al zo bij de proefrit in aug. Bij aflevering hadden ze het gefixt, maar niet echt hard.
Na iets van 1200 km weer weg, tenzij je hem helemaal tot onderin door trapte.
Vandaag wiel eraf, remklauw losgehaald, want onluchtingsnippel zit lager dan de remleiding en banjo.
Doorgespoeld via ontluchtingsnippel, daarna ontlucht bij de banjobout bij rempedaal.
Daarna ontlucht via banjo bout remklauw terwijl ik die omhoog hield.
Nu is mijn achterrem weer echt goed.
Ben benieuwd of het nu zo blijft.

wel even blokken verwijderen, want met ontluchten via banjobout remklauw lekt het natuurlijk overal heen. Plus natuurlijk doeken eronder neerleggen.
 
Laatst bewerkt:
eerste ritje was wr zaaaaalig vanaf okt , slaapje , 1x klik en aan .
 

Bijlagen

  • 0DCBAB1F-3476-4ACF-A0E0-DB22CC078288.jpeg
    0DCBAB1F-3476-4ACF-A0E0-DB22CC078288.jpeg
    690,9 KB · Weergaven: 0
Tijdje terug al eens aangegeven dat mijn achterrem niets meer deed.
Dat was al zo bij de proefrit in aug. Bij aflevering hadden ze het gefixt, maar niet echt hard.
Na iets van 1200 km weer weg, tenzij je hem helemaal tot onderin door trapte.
Vandaag wiel eraf, remklauw losgehaald, want onluchtingsnippel zit lager dan de remleiding en banjo.
Doorgespoeld via ontluchtingsnippel, daarna ontlucht bij de banjobout bij rempedaal.
Daarna ontlucht via banjo bout remklauw terwijl ik die omhoog hield.
Nu is mijn achterrem weer echt goed.
Ben benieuwd of het nu zo blijft.

wel even blokken verwijderen, want met ontluchten via banjobout remklauw lekt het natuurlijk overal heen. Plus natuurlijk doeken eronder neerleggen.
Als ie goed blijft, kan ik dan een afspraak bij je maken dat je de mijne ook fixt?
Uurtarief mag ruim geschreven worden 😋
 
Als ie goed blijft, kan ik dan een afspraak bij je maken dat je de mijne ook fixt?
Uurtarief mag ruim geschreven worden 😋
:) :) :P :P }) }) *O* *O*ik heb duur tarief hoor.

Eerst maar eens afwachten of die het blijft doen.:X
Waar kom je vandaan?
 
Mede KTM' ers, na een geweldige tijd op een 990 nu op zoek naar een gen 3 1290.
Ik kan in de OP niet per se een opsomming vinden van dingen waar op te letten. Kunnen jullie mij in de juiste richting dingen, wat zijn zwakke punten en hebben jullie nog andere tips?
Thanks!
 
Mede KTM' ers, na een geweldige tijd op een 990 nu op zoek naar een gen 3 1290.
Ik kan in de OP niet per se een opsomming vinden van dingen waar op te letten. Kunnen jullie mij in de juiste richting dingen, wat zijn zwakke punten en hebben jullie nog andere tips?
Thanks!
Kzou het niet weten....... zwakke punten heeftie niet.
1 groot voordeel tov de 990.... je hoeft nooit olie bij te vullen
 
Haha, moet eerlijk bekennen dat mijn 990 ook niet of nauwelijks olie verbruikt tussen de beurten. Ding is akelig betrouwbaar gebleken.

Heel benieuwd naar de 1290r, als metgezel
 
Kzou het niet weten....... zwakke punten heeftie niet.
1 groot voordeel tov de 990.... je hoeft nooit olie bij te vullen
Ff wat anders...... ben m'n motor weer origineel aan het maken.
Dus ook de originele uitlaat.
Kan iemand war foto's sturen met de montage van het kastje van de regelklep van de uitlaat.
 
Ff wat anders...... ben m'n motor weer origineel aan het maken.
Dus ook de originele uitlaat.
Kan iemand war foto's sturen met de montage van het kastje van de regelklep van de uitlaat.
waar loop je tegenaan dan?
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    142,1 KB · Weergaven: 0
  • 3.jpg
    3.jpg
    130,6 KB · Weergaven: 0
  • 2.jpg
    2.jpg
    130 KB · Weergaven: 0
Inmiddels een 1290 gevonden. Zijn deze motoren standaard van een bepaald type alarm voorzien? Verzekering vraagt hier om bij offerteaanvraag. Gaat dan om M1, M2, M3 of geen. Ben hier niet in thuis :)
 
Inmiddels een 1290 gevonden. Zijn deze motoren standaard van een bepaald type alarm voorzien? Verzekering vraagt hier om bij offerteaanvraag. Gaat dan om M1, M2, M3 of geen. Ben hier niet in thuis :)
Tip: zoek een verzekering waarbij alarm niet verplicht is zoals bijvoorbeeld bij Univé.
Wanneer je het alarm pas achteraf in laat bouwen, moet deze elk jaar opnieuw gekeurd worden (kost minimaal 80€ per keer).
Laat je 'm niet keuren, dan ben je niet tegen diefstal verzekerd.

Alleen wanneer het alarm er al in zat toen de motor nieuw geleverd werd, hoef je soms niet elk jaar opnieuw te laten keuren, maar dat is per verzekeraar weer anders en ook grijs gebied. Zou in dat geval verzekeraar om schriftelijke bevestiging vragen dat ze dat erkennen.
 
Tip: zoek een verzekering waarbij alarm niet verplicht is zoals bijvoorbeeld bij Univé.
Wanneer je het alarm pas achteraf in laat bouwen, moet deze elk jaar opnieuw gekeurd worden (kost minimaal 80€ per keer).
Laat je 'm niet keuren, dan ben je niet tegen diefstal verzekerd.

Alleen wanneer het alarm er al in zat toen de motor nieuw geleverd werd, hoef je soms niet elk jaar opnieuw te laten keuren, maar dat is per verzekeraar weer anders en ook grijs gebied. Zou in dat geval verzekeraar om schriftelijke bevestiging vragen dat ze dat erkennen.

En overleg met je verzekering wat er precies bedoelt wordt. Vaak weten ze zelf ook niet wat precies waaronder valt. M1 is bijvoorbeeld een startonderbreker. Dat heeft bijna elke motor.
Ik heb onderstaand aangegeven en dat was uiteindelijk voldoende.
De motor heeft overigens gewoon een startonderbreker (ZADI Securnet immobilizer system). Een startonderbreker valt onder SCM klasse 1. Dat is wat de verzekering vraagt. Wat ik van een KTM dealer begrijp, is dat deze startonderbreker niet SCM gecertificeerd is.
 
En overleg met je verzekering wat er precies bedoelt wordt. Vaak weten ze zelf ook niet wat precies waaronder valt. M1 is bijvoorbeeld een startonderbreker. Dat heeft bijna elke motor.
Ik heb onderstaand aangegeven en dat was uiteindelijk voldoende.
De motor heeft overigens gewoon een startonderbreker (ZADI Securnet immobilizer system). Een startonderbreker valt onder SCM klasse 1. Dat is wat de verzekering vraagt. Wat ik van een KTM dealer begrijp, is dat deze startonderbreker niet SCM gecertificeerd is.
Klopt, maar ik ben in m'n beantwoording er vanuit gegaan dat er onder 'alarm' wordt verstaan SCM klasse 2, en niet slechts een startonderbreker.

Ik had bijvoorbeeld met de ANWB (Unigarant) deze hele discussie omdat die om SCM Klasse 2 vroegen en daar moest hoe dan ook een certificaat bij (wat ik niet heb) ondanks dat mijn alarm al "af-fabriek" meegeleverd was. Dus toen heb ik ANWB vriendelijk gezegd dat ze het maar lekker uitzoeken en al m'n verzekeringen daar stopgezet en naar Univé verplaatst.
 
Klopt, maar ik ben in m'n beantwoording er vanuit gegaan dat er onder 'alarm' wordt verstaan SCM klasse 2, en niet slechts een startonderbreker.

Ik had bijvoorbeeld met de ANWB (Unigarant) deze hele discussie omdat die om SCM Klasse 2 vroegen en daar moest hoe dan ook een certificaat bij (wat ik niet heb) ondanks dat mijn alarm al "af-fabriek" meegeleverd was. Dus toen heb ik ANWB vriendelijk gezegd dat ze het maar lekker uitzoeken en al m'n verzekeringen daar stopgezet en naar Univé verplaatst.
De motor zaak in Bodegraven heeft een verzekering mogelijkheid.
Enkel een standaard startbeveiliging.
2 goedgekeurde sloten.
2 jaar nieuw waarde bij verlies.
En geen achteraf alarm.
Premie is redelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan