KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

De motor zaak in Bodegraven heeft een verzekering mogelijkheid.
Enkel een standaard startbeveiliging.
2 goedgekeurde sloten.
2 jaar nieuw waarde bij verlies.
En geen achteraf alarm.
Premie is redelijk
2 sloten? Als in 1 stuurslot en 1 los ART4 slot of beter?
 
Met welke bandenspanning rijden jullie de motor? Ik rijd zelf een gen3 en in het boekje staat voorgeschreven 2,5 bar voor en achter ook. (2,9 achter met passagier) enkel op het internet lees ik 2,9 achter mono en niet duo.
 
Hahaha....... dat komt misschien meer door je rechterpols ?
Gemiddeld 4.000 km met een achterband
Haha, nee ik ben niet zo snel :} maar volgens mij heb ik de laatste keer ongeveer 5000 km gereden. Ik ben toen bij de wissel vergeten de kilometerstand te noteren. Nu bij de wissel, eind vorig jaar wel gedaan.

Hoe dan ook is de huidige band snel versleten (want dan heb ik veel kunnen rijden :YY).
 
Dat is te (re-)programmeren met de afstandsbediening
Hangt misschien ook af van welk merk en type alarm is ingebouwd, maar ik zou dat nooit als zodanig configureren want het lijkt me erg irritant als ie vanzelf geactiveerd wordt :P
 
Dan ga ik dat aankomend seizoen ook eens proberen. Ik rijd altijd met 2.5 voor en 2.9 achter maar dan slijt de achterband wel rap B|
Waarom zou die 2.9 bandenspanning harder slijten? Wordt hij dan te warm? Bij gewoon weggebruik. Kan iemand me dat uitleggen
Op trackdays moet de bandenspanning wel wat lager (2.3 1.9. zei mn instructeur)

Dit gekopieerd van racetracks.nl

Bandenspanning motor van de sportieve straatbanden

Vuistregel voor de bandendruk is 2.5 in de voorband en 2,9 bar in de achterband. Koud gemeten dus niet na een lange rit. Rij je meestal alleen, zonder bagage en motor + rijder onder de 300kilo dan kan je beter met 2,4 bar in de voorband rijden en 2,6 bar in de achterband zodat de band iets meer kan bewegen en niet zo stug is.
Laten we eerst wat bandenspanningen tonen van banden die erg geschikt zijn om op de openbare weg sportief te rijden en voor een circuitdagje. Deze banden kunnen de hoge vermogens van de motorfietsen erg goed aan.
Range voor een circuitdag:



BandenspanningPirelli DiabloDunlop SportsmartAvon 3DMetzelerBridgestoneMichelin
Koud gemetenRosso IVMK3Ultra sportSportec M9RRBattlax S22Power 6
Voorband straat / circuit2.5 / 2,3 bar2.5 / 2,4 - 2,5 bar2.5 / 1,9 - 2,1 bar2,5 / 2,3 bar2.5 / 2.3 bar2,5 / 2.1 bar
Achterband straat / circuit2.9 / 2,3 bar2.9 / 2,3 bar2,9 / 1.7 - 1,952,9 / 2,3 bar2.9 / 1.8 bar2,3 / 1.9 bar
 
bouwjaar: 2019
ktm 1290 superduke r gen2

Ik heb een probleempje met mijn originele ktm handvatverwarming. De rechterkant (gas kant) doet het niet. Ik heb alle stekkertjes achter het kapje boven de koplamp gecontroleerd en dit lijkt allemaal netjes en correct aangesloten te zijn. Ik heb de stekkertjes ook los gehaald en die zagen er van binnen ook allemaal netjes en als nieuw uit.
ik heb bij de verdikking waar de kabels bij elkaar komen voor de linker en rechter zijde ook de mantel/krimpkous open gehaald om te kijken of daar alles goed zit. En dit zit ook allemaal netjes.
Nu blijft haast de enige optie over dat het in het handvat zelf zit. Dit is dus niet open te halen voor zover ik weet. Het rubberen handvat lijkt er aan vast gelijmd te zitten.
Iemand enig idee hoe ik dit nog kan controleren?
De vorige eigenaar heeft de handvatverwarming laten installeren ongeveer 1 jaar geleden en heeft deze maximaal 5 keer gebruikt. Het moet dus zo goed als nieuw zijn. Het voelt dus niet echt goed dat ik nu weer een nieuwe set moet aanschaffen want het zou niet zo gauw kapot mogen gaan.
ktmhandvatverwarming.jpg
 
Waarom zou die 2.9 bandenspanning harder slijten? Wordt hij dan te warm? Bij gewoon weggebruik. Kan iemand me dat uitleggen
Op trackdays moet de bandenspanning wel wat lager (2.3 1.9. zei mn instructeur)

Dit gekopieerd van racetracks.nl

Bandenspanning motor van de sportieve straatbanden

Vuistregel voor de bandendruk is 2.5 in de voorband en 2,9 bar in de achterband. Koud gemeten dus niet na een lange rit. Rij je meestal alleen, zonder bagage en motor + rijder onder de 300kilo dan kan je beter met 2,4 bar in de voorband rijden en 2,6 bar in de achterband zodat de band iets meer kan bewegen en niet zo stug is.
Laten we eerst wat bandenspanningen tonen van banden die erg geschikt zijn om op de openbare weg sportief te rijden en voor een circuitdagje. Deze banden kunnen de hoge vermogens van de motorfietsen erg goed aan.
Range voor een circuitdag:



BandenspanningPirelli DiabloDunlop SportsmartAvon 3DMetzelerBridgestoneMichelin
Koud gemetenRosso IVMK3Ultra sportSportec M9RRBattlax S22Power 6
Voorband straat / circuit2.5 / 2,3 bar2.5 / 2,4 - 2,5 bar2.5 / 1,9 - 2,1 bar2,5 / 2,3 bar2.5 / 2.3 bar2,5 / 2.1 bar
Achterband straat / circuit2.9 / 2,3 bar2.9 / 2,3 bar2,9 / 1.7 - 1,952,9 / 2,3 bar2.9 / 1.8 bar2,3 / 1.9 bar
Hogere bandenspanning is minder slijtage. en minder grip
Hoe zachter je band, hoe meer de band vervormd, hoe meer warmte er gecreerd wordt.
Op circuit wil je meer grip, dus zachtere spanning.
Maar welke spanning is ook afhankelijk welke band.
Zoals hier al eerder iets geroepen werd, Michelins hebben een zachtere wang, zijn al soepeler van zichzelf, die moet je daarom dus met een wat hogere bandenspaning rijden.
 
bouwjaar: 2019
ktm 1290 superduke r gen2

Ik heb een probleempje met mijn originele ktm handvatverwarming. De rechterkant (gas kant) doet het niet. Ik heb alle stekkertjes achter het kapje boven de koplamp gecontroleerd en dit lijkt allemaal netjes en correct aangesloten te zijn. Ik heb de stekkertjes ook los gehaald en die zagen er van binnen ook allemaal netjes en als nieuw uit.
ik heb bij de verdikking waar de kabels bij elkaar komen voor de linker en rechter zijde ook de mantel/krimpkous open gehaald om te kijken of daar alles goed zit. En dit zit ook allemaal netjes.
Nu blijft haast de enige optie over dat het in het handvat zelf zit. Dit is dus niet open te halen voor zover ik weet. Het rubberen handvat lijkt er aan vast gelijmd te zitten.
Iemand enig idee hoe ik dit nog kan controleren?
De vorige eigenaar heeft de handvatverwarming laten installeren ongeveer 1 jaar geleden en heeft deze maximaal 5 keer gebruikt. Het moet dus zo goed als nieuw zijn. Het voelt dus niet echt goed dat ik nu weer een nieuwe set moet aanschaffen want het zou niet zo gauw kapot mogen gaan.
Bekijk bijlage 1982774
12 volt rechtstreeks op het handvat zetten, wordt die warm is handvat oke, niet dn niet.
Vergelijken met links en je weet iets.
daarna als het niet werkt kan je nog kijken of er wellicht een draadbreuk in zit
 
misch ff aandachtspuntje hier …. !

bij wissel van bandjes viel me op dat de abs ring een vreemde slag had achter .
bleek dat al mijn bouten los zaten dus ook de remschijf .

alles wr vastgezet met loc 243 en 30 nm tork .
C29CC0BB-51AB-4EB3-8B6E-FD670D253083.jpeg
99E09FB8-D5C4-4942-887D-83A4D505E6D9.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan