Kwaliteit duitse import

Reece

MF veteraan
14 okt 2002
3.173
0
Boskoop
Wat ik graag wil weten...

Er is al aardig wat over het importeren uit het buitenland langsgekomen op het forum. Nou ben ik van plan wellicht een Kawa zx6r uit '98 of '99 uit Duitsland te halen, want daar zijn ze denk ik het goedkoopst. Kan iemand iets vertellen over de kwaliteit van duitse supersporters? Ik kan mij zo voorstellen dat ze daar op de deutsche autobahn vaak, flink en erg lang aan het gas hangen. Tuurlijk gebeurt dat in nederland ook wel, maar ik denk niet in die mate waarin het daar gebeurt.

Iemand ervaring mee??
 
Denk dat dat wel mee zal vallen. Gewoon op de gebruikelijke dingen letten. En natuurlijk opletten dat het geen terug-getunede fiets is. Suc6!
 
Op dinsdag 22 oktober 2002 16:08 schreef Reece het volgende:
...Ik kan mij zo voorstellen dat ze daar op de deutsche autobahn vaak, flink en erg lang aan het gas hangen. Tuurlijk gebeurt dat in nederland ook wel, maar ik denk niet in die mate waarin het daar gebeurt.

Iemand ervaring mee??
denk dat ze hier meer aan het gas hangen dan daar.
 
Ik wou bijna zeggen dat alles van Duitsland goed is, maar dat mag ik niet van opa.. :+


Denk niet dat je kans op een miskoop groter of kleiner is dan hier in Nederland. :)
 
Mijn R1 uit 1998 komt uit Duitsland. Helemaal niets mis mee, behalve dat er een uitlaat onder zit die hier niet goedgekeurd is volgens mij, want er komt wel heel veel herrie uit!!!! Loopt prima en heeft geen rare kuren!
 
Landgrenzen veranderen geen mensen. Rijgedrag is dus hetzelfde als hier.

Enige verschil: hij zal wat vaker opengetrokken zijn op de snelweg omdat het daar toegestaan is.
 
Wel opletten dat er geen wursten uit de uitlaat zijn geschoten op de kamping in het TT weekend. :+ DE duitsers daar gaan heel wat minder zachtzinnig met de motoren om dan de nederlanders.
 
Kwaliteit is net zo goed als in nederland (zo niet zelfs beter).

Door hun jaarlijkse TUV keuring is hij vaak zelfs nog beter, want illegaal liggen rotzooien word door de TUV zo afgestraft.

Ik weet dat er weer zo'n wijsneus zal reageren met: "Hoe kunnen ze dat van buitenaf dan zien", nou dan heb jij nog nooit kennis gemaakt met Deutsche Gründlichkeit, en die jongens van de TUV doen het dagelijks!

Daarnaast hoef je je niet zo druk te maken over die Autobahn ritten, die jongens rijden net zo veel en net zo hard als menig ander in Nederland doet.

Sterker nog, als ik zou moeten kiezen voor import uit Belgie/Duitsland of een Nederlandse motor voor het zelfde geld, dan ging ik voor de Duitser.
 
Landgrenzen veranderen geen mensen. Rijgedrag is dus hetzelfde als hier.
Ben ik het absoluut NIET mee eens.
Heb het al vaker verteld hier, ik woon op 15 km van de franse grens, en de manier waarop franse automobilisten daar reageren op motorrijders is echt compleet anders dan dat koekblikridders het hier in Baskenland doen!
Bijna alle fransen gaan voor je opzij (ze gaan zelfs tot in de berm af en toe!), geven je voorrang en ga zo maar door.
Ook als je hard rijdt! :}
Het verschil is echt ongelovelijk!
Ook op de motor zie ik een groot verschil in rijgedrag en onderhoud aan de motor.
Ik koop 10x liever een franse 2ehands motor dan een spaanse.
 
ja frankrijk is echt een motorland!
dan wil je echt niet in curacoa motorrijden, wat een ramp, de meeste daar weten nog geen eens wat een motor is... laat staan dat ze ze voorrang geven!

en om ff ontopic weer te blijven, ik denk dat het verschil niet uitmaakt. in duitsland heb je ook afgeragte motoren. en ik den kdat he tover het algemeen niet veel verschilt over de kwaliteit.
 
Ik heb mijn zx6r '99 ook uit duitsland gehaald, op papier stond dat ie terug getuned was, gewoon de schijfjes uit de carbs halen en klaar.
Rijd perfect. Mijn volgende motor komt ga ik ook in duitsland halen.. :}
 
OK...ik ben overtuigd. Gewoon goed kijken wat je koopt,net als in NL.
De prijzen daar zijn echt velen malen beter en daarom ben ik stiekum al naar een zx6r model 2000 aan het kijken. Die is :} . Dat zou ik in NL wel kunnen vergeten. Het heeft denk ik alleen geen zin om iets bij een dealer te kopen. Als je dan wat hebt, moet je honderden km rijden (kom uit de randstad) en dan ook wel de mzl hebben dat ze dat in 1 dag kunnen fixen.
 
In Frakrijk zijn de motors het goedkoopste :}
maar het is zo ver weg vanaf hier '( .
In Duitsersland zijn ze toch begrenst op
100pk ofzo? Is dat ook cdi begrenst of alleen
propje(buisje) in de uitlaat?
Want de meeste nieuwe hebben injectie dus
geen plaatjes meer in de carb.

MZZL'Z Spank
 
Hoe kan je zien of zo'n fiets terug getuned is? Van buitenaf dan?

Nee. Maar op de papieren moet het aantal kW aangegeven zijn. Hieraan kun je zien wat het vermogen is. Is ie teruggetuned dan heb je kans dat de CDI is aangepast, restricties in de carburateurs en uitlaten, maar er zijn er ook die bijv. andere nokkenassen hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan