Kymco Xciting 400i

Stukkie snelweg erbij gepakt vandaag.

Ik snap er de ballen van heb niet echt op mijn km. teller gelet, maar na thuis komst
even in mijn Garmin gekeken wat de max. snelheid was die ik had gereden.
Staat er gewoon eventjes in mijn Garmin 173km per uur, ik zal allicht een stukje voor de wind hebben gereden, dat moet dan even snel op de A9 richting Schiphol zijn gebeurt.
Ik kan me alleen niet herinneren dat ik de Kymco teller richting de 180 heb zien gaan?
Opzich zou hij @ gps zo rond de 158 km per uur moeten kunnen halen, dan is die 173 km per uur @ gps toch nog wel een stukkie verderop :?

Het motor blokkie is me er wel eentje, loopt heel erg mooi en bij stationair draaien thuis in de schuur en in mijn poort hoor je ook een heel apart geluidje, het is een beetje moeilijk te omschrijven maar het lijkt een soort heel zacht fluit toontje.. heel gaaf ha ha straaljagert
 
Laatst bewerkt:
Stukkie snelweg erbij gepakt vandaag.

Ik snap er de ballen van heb niet echt op mijn km. teller gelet, maar na thuis komst
even in mijn Garmin gekeken wat de max. snelheid was die ik had gereden.
Staat er gewoon eventjes in mijn Garmin 173km per uur, ik zal allicht een stukje voor de wind hebben gereden, dat moet dan even snel op de A9 richting Schiphol zijn gebeurt.
Ik kan me alleen niet herinneren dat ik de Kymco teller richting de 180 heb zien gaan?
Opzich zou hij @ gps zo rond de 158 km per uur moeten kunnen halen, dan is die 173 km per uur @ gps toch nog wel een stukkie verderop :?
Heb je je XC400 op haar staart getrapt(?), mss een calculatie-misser van de GPS (even de connectie met de satelliet kwijt).

Het motor blokkie is me er wel eentje, loopt heel erg mooi en bij stationair draaien thuis in de schuur en in mijn poort hoor je ook een heel apart geluidje, het is een beetje moeilijk te omschrijven maar het lijkt een soort heel zacht fluit toontje.. heel gaaf ha ha straaljagert

Blijkbaar heeft ze zich laten beïnvloeden door de omgeving of heb je per abuis Avgas getankt.

uipc.jpg


:+
 
Laatst bewerkt:
Nou webengine ,mooie Scoot en ook mooie onderdelen erop maar versta ik het juist dat jij na een goede 600 km de gaskraan volledig hebt opengedraaid , lijkt mij ook niet zo goed voor het blokje denk Ik zo , Beste is dat je de toerentallen een beetje opbouwd , alle zo doe ik het toch ;-)
 
Heb je je XC400 op haar staart getrapt(?), mss een calculatie-misser van de GPS (even de connectie met de satelliet kwijt)

Op den staart ja *D
Nog geen Avgas, maar Moto Kymco op hol ;)

Rij al een aantal jaren met Zumo, het geen jij omschrijft heb ik nog nooit
zo mee gemaakt... hooguit misschien eens een keer dat het wat langer duurt om verbinding met satelliet te maken (meestal als je de batterij er uit hebt gehad)
Maar dan nog is dat geen reden voor een Zumo om een beetje met je piek speed registratie te gaan lopen klooien (iets anders: na ijlen op "live" snelheid-registratie bestaat daar in tegen wel!)

Opgegeven log piek snelheid klopt dus bij achteraf uitlezen altijd.
en die log gegevens blijven vervolgens net zo lang in je geheugen staan tot dat je er qua snelheid over heen gaat, of hem handmatig uit de log gegevens wist.

Bij hogere snelheden ga ik meestal wel in de relax modus (geen rechte rug) maar beetje onderuit gezakt hangen, ik let dan meestal niet al te veel op de tellers.

De airflow met het Ermax scherm is overigens goed te noemen... daarnaast ook iets minder gebulder op je oren als met het OEM scherm.
Evengoed zit je wel met je padje nog volop in de wind en blijf je dan ook met regen niet helemaal droog.
Het scherm is dan ook maar +/- 11,5 centimeter hoger als OEM scherm... maar ik vindt dat wel okay zo, en niet zo overdreven hoog als een "hoog Givi scherm".

Ik weet overigens wel dat een goeie wind in de rug 10+ km op kan leveren, ik kan me alleen niet herinneren dat ik dat op dat moment zo heb ervaren... ik bedoel die wind in de rug.
Ik dacht zo dat ik dat op zijn minst had moeten opmerken.


@Raffa,
niks aan het handje... dus 'no panic'!
Ik kreeg juist de opdracht van mijn verdeler om nu na 1000 km. eens bij warme motor kortstondig flink de gaskraan open te draaien... had al die tijd netjes op max. 5000 rpm. met de daar aan verbonden gemiddelde snelheden gereden.
Stukkie Rotterpolderplein tot aan Badhoevendorp is ook maar een paar kilometer, dus begrijp me niet verkeerd..... uitlaatje is nu trouwens ook verzadigd ;)

Met vriendelijk groet, Jan

p.s.
verneem overigens eerdaags graag hoe het jou broertje uit de zelfde klasse vergaat.
 
Laatst bewerkt:
Ha ha zat er al op te wachten dat iemand met de bekende "break in" technieken op de proppen kwam.
Ik ben best wel een gewaagd type desalniettemin laat ik dat liever aan anderen over.
Ik doe het gewoon een beetje op mijn eigen gevoel, een warme motor is dan wel een Pré
en vervolgens niet te langzaam maar ook niet te snel.
Volgens mij kan het Kymco motorblok met zijn magnesium cilinder ook de hele wereld aan en hij loopt ook mooi rustig bij max. toeren.

Jan groet A3klus ;)
 
Laatst bewerkt:
Hatsikidee... Heel fijn het DNA luchtfilter is uit, ik zat hier op te wachten en had dan ook al ergens in september oktober 2013 een mailtje gestuurd naar DNA met de vraag wanneer de release zou zijn.

In tegenstelling tot K&N (een merk wat de meeste van jullie wel kennen), is het eigenlijk
altijd DNA die uitwasbaren luchtfilters voor o.a Kymco maakt, maar overigens ook voor vele andere merken zie overzicht....: http://www.dnafilters.com/en/products.html
DNA ziet er qua kwaliteit altijd "pico bello uit, ik heb er dan ook maar gelijk eentje besteld.

Kymco Xciting 400i (13-14) DNA Air Filter artikel nummer: P-KY4SC13-01

DNA Filters - Transforming Air into Power - TPL

image.php
image.php


image.php



Griekse route €73,25 EUR via Ebay ;)

Cheers WebEngine

b.t.w.
Heb overigens voor de liefhebbers ready for next 5000km use nog een DNA luchtfilter voor de DownTown liggen... past ook op Kawa J300
 
Laatst bewerkt:
Ter info:

Volgens een test van stadsmotor zou er sinds 13 februari 2014 nu ook een hogere Kymco ruit leverbaar zijn voor € 139 ex. BTW. (sorry no picture yet)

Prettig weekend all :)

b.t.w. goed op dreef:
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de Dr. Pee's á 16 gram in gebouwd.

Gewicht van OEM rollen = +/- 17 gramskies

Dr. Pulley type: 25/20- (14-15-16-17 gram)

6% van OEM = +/- 16 gram
10% van OEM = +/- 15,3 gram
15% van OEM = +/- 14,5 gram (voor bergzaam gebied)

Voor ik van wal steek eerst even een leuke foto van vandaag

Kenaupark Haarlem 2 Maart 2014 rond 16:00 uur.
image.php


Vario operatie:

Vario buiten kap verwijderd.
image.php


Binnen deksel van vario verwijderd, wel vervelend dat de pakking erg vast zat :(
image.php


Multi blokkeer sleutel derop.
image.php


En los halen.
image.php


image.php


(Belangrijk voor dit type vario) Met stift markering op vario gemaakt,
zodat de 3 geleide-pennen later weer in de zelfde gaten komen te zitten.
image.php


Nog even de viezigheid in de glijbanen van de vario :? Dat mag helemaal niet met 1000km :N
image.php


Met wattenstaafjes de 3 nylon bussen waar de 3 geleide-pennen invallen schoongemaakt.
(daar zat gelukkig niet echt vuil in)
image.php


Vario glijbanen schoongemaakt en enigszins proberen te polijsten.
image.php


Dr. Pulky's á 16 gram er in.
image.php


Vario nog wat opgepoetst en ontvet, vario moer vast gezet met 'Loctite' blauw.
(aanhaal moment: +/- 77,5 / 85,3 Newtonmeter
image.php


Even naar buiten voor eerste impressie.

Eerste indruk was gelijk goed, met een zeer duidelijk merkbaar betere acceleratie.
De Xciting zit met de standaard rollen al vlot aan de 100km/per uur, maar dat is nu nog even rapper :}
Dit is trouwens gelijk mijn grootste vijand want voor je het in de gaten heb zit hij boven de toegestane snelheid.
Toch ook nog eventjes het gas open getrokken en ten opzichte van OEM rollen kom ik nu bij vol gas +/- 800 rpm. lager uit, en gemiddeld ligt het toerental over het gehele toeren bereik +/- 500 rpm. lager. (kan iets meer/minder zijn)
De max. snelheid lijkt 1 á 3 km/per uur lager te liggen, maar daar krijg je op elke gewenste snelheid flink wat acceleratie voor terug, alsook het in een streep goed doortrekken naar top.
Zelfs vanuit +/- 125 km/per uur rijdend een auto voor je overtuigend inhalen is dan ook geen enkel probleem, dit gaat echt nog iets overtuigender dan met de OEM rollers.

Stapvoets rijden deed mijn DownTown niet zo heel geweldig, dit zat met de standaard rollen en het Xciting motorblok wel al helemaal goed, en dat is nu met de Dr. Pulley's gelijk gebleven of mogelijk zelfs nog iets mooier geworden.
Ben weer eens van mening dat de Dr. Pulley's zeker niet mogen ontbreken op deze scooter, de algehele performance was al goed maar is nu nogmaals verbeterd :]

Ik heb de OEM rollen nog even op de weegschaal gehad die waren gemiddeld 16,9 á 17 gram
image.php


Ik kan nu nog eens Dr. Pulley's 15 gram testen, maar kijk eerst dit even aan.

Met vriendelijke groet Jan aka: WebEngine :)
 
Laatst bewerkt:
WebEngine, heldere post.

Maar..., zie ik een glijbus alla Yamaha....

225DSC00816_1280x768_.jpg


Heb je geen vet gebruikt in de binnenkant van de glijbus?
 
Dat het een glijbus/variobus met vetkamer zou betreffen had ik min of meer al eerder voor me zelf uitgemaakt, dit omdat ik op een plaatje keerringen in de vario zag zitten... die zitten er volgens mij alleen in als je een vario(bus) met vetkamer hebt. (dat bedoel je toch?)

Alle vet zat nog behoorlijk netjes op zijn plek, ik heb de vet kamer gecontroleerd en goed bevonden. (ofschoon het beetje rommel op de vario glijbanen mogelijk vet was)
Ik heb wel variobus vet van malossi in huis maar nu nog niet nodig, want naar mijn idee zit
er nog zat in die vet kamer. (raar woord "vet kamer" heet dat zo?)

Malosi mrg vet heb ik al een paar jaar in de spuit liggen, misschien eerdaags eens nieuw kopen.
Weet jij misschien nog een goeie alsook kleine gebruiksvriendelijke verpakking?
(ik dacht zelf laatst een klein tubetje Polini te hebben gezien voor +/- 6 euro op easyparts?)
Edit: Deze Polini vet

Jan groet Chopper_cooper :)
 
Laatst bewerkt:
Dat het een glijbus/variobus met vetkamer zou betreffen had ik min of meer al eerder voor me zelf uitgemaakt, dit omdat ik op een plaatje keerringen in de vario zag zitten... die zitten er volgens mij alleen in als je een vario(bus) met vetkamer hebt. (dat bedoel je toch?)
In eerste instantie viel mijn oog op de aanwezigheid van de doorgang (het gatje) in de glijbus.
Alle vet zat nog behoorlijk netjes op zijn plek, ik heb de vet kamer gecontroleerd en goed bevonden. (ofschoon het beetje rommel op de vario glijbanen mogelijk vet was)
Ik heb wel variobus vet van malossi in huis maar nu nog niet nodig, want naar mijn idee zit
er nog zat in die vet kamer. (raar woord "vet kamer" heet dat zo?)
Geen idee, maar vind het in deze een goede woordkeuze om de ruimte tussen de keerringen in de vario aan te duiden.
Malosi vet heb ik al een paar jaar in de spuit liggen, misschien eerdaags eens nieuw kopen.
Wordt er iets vermeld over de samenstelling?
Weet jij misschien nog een gebruiksvriendelijke kleine verpakking?
(ik dacht zelf laatst een klein tubetje Polini te hebben gezien voor +/- 6 euro op easyparts?)

Jan groet Chopper_cooper :)
Idd bij EasyParts voor €4 (ex. verzending?), volgens de specs is het een lithiumbasis(zeep) met MoS2 toevoeging.

De Malossi (7.1) is aluminumbasis(zeep) met ??? toevoeging. een lithiumbasis(zeep) met MoS2 toevoeging en is afkomstig van Fuchs. Zie produktdata
 
Laatst bewerkt:
Die Malossi 7.1 is wat ik in huis heb, maar denk dat ik de volgende ronde zo'n tube met Polini koop want
die is 2 euro goedkoper ha ha, en dan kan ik ook gelijk even vergelijken.

adieu, ajuus, doeg, doei, gegroet :)
 
Aka Jan, ben je lekker aan het experimenteren? Heb ook vorige week Dr. PULLEY ERIN LATEN ZETTEN.
ben ook dik tevreden. Heb ze gelijk die snaar bak en vario laten ontvetten!!

Vraag; moet je die speciale vet gebruiken of kan er ook met andere vet gesmeerd worden??
Bv vaseline, kogellagervet.???

En die vario sleutel. Weet jij of iemand anders of ie ook voor een X city 250 is? Waar kan ik zoiets kopen?
 
Aka Jan, ben je lekker aan het experimenteren? Heb ook vorige week Dr. PULLEY ERIN LATEN ZETTEN. ben ook dik tevreden. Heb ze gelijk die snaar bak en vario laten ontvetten!!
Vraag; moet je die speciale vet gebruiken of kan er ook met andere vet gesmeerd worden??
Bv vaseline, kogellagervet.???
Hoi bluetooth })

op zich valt het experimenteren in mijn geval wel mee, ik rij sinds 2010 met Dr. Pulley's dus
weet wel een beetje hoe, wat, waar.
Het experimenteren zit hem in mijn geval hooguit een heeel klein beetje in het feit dat ik pionier ben, er is tenslotte niemand buiten Taiwan met een Xciting 400 en die rolskies er al in.
Ik had de rollen al 3 a 4 maanden thuis klaar liggen en regelrecht uit Taiwan laten komen omdat niemand die rollen buiten Taiwan nog had.
Sterker nog Dirk Diestel een bekende duitser van mij en former ceo van Dr. Pulley Taiwan,
heeft naar aanleiding van mijn berichtgeving die handel aan zijn shop toe gevoegd.
Hij wacht nu nog even op mijn bevindingen van de 15 grammers hij denkt dat hij het alleen
met 16 en 17 gram af kan maar dat klopt niet, want 15 grammers horen er ook bij.

Over dat vet gedoe, ik hoop dat je een droge vario hebt?
Al dat gelul met die vet kamers heb je helemaal niks aan, probleem is eerder dat als je het eenmaal hebt je er niet aan ontkomt om het vol de spuiten, maar op zich is er niks mis met een droge vario die geen vetkamer zou hebben... die heb ik bewijzen van spreken liever.

Als je zo'n vet kamer in je vario/glijbus hebt zitten dan moet je hem dus wel in pappen '(
Die 20 gram Polini vet is lekker goedkoop en je kunt mag het echt niet met wat anders doen.
Een vario kan vies heet worden en dan zou die vaseline er zo uit geslagen worden om
vervolgens de hele zooi onder te brullen, ha ha dat ken niet hoor ;)
Het moet dus vet zijn wat tegen hoge temperaturen/belastbaarheid kan en goede anti-slijtage
eigenschappen heeft en dan kom je gewoon uit op Polini of Malossi,
alhoewel er ook nog wel meer fabrikanten zijn die deze vetjes in grote kokers verkopen.

Cheers Jan

Xciting 刺激 400 500 大燈改 HOYA E64遠近大魚眼 多層次高亮銀飾圈 4光圈 just entered the airport
 
Laatst bewerkt:
Xciting 刺激 400 500 大燈改 HOYA E64遠近大魚眼 多層次高亮銀飾圈 4光圈

copy/paste en viola ;) ....ha ha jij snapt hoe het werkt :)

Ik kan hier en in omringende landen alleen max. 2,5 tot 2,8 inch krijgen maar daar neem ik geen genoegen mee, dus vandaar dat ik mijn HOYA E64, 3 inch projectors, zoals afgebeeld in jou bericht (die grote kwaliteits jongen op de vitrine) in Taiwan heb besteld.
Uiteraard wordt het in mijn geval geen goud wat er zal blinken maar gewoon zilver,
(ze hebben die ringen overigens wel in allerlei kleuren) maar je weet reeds hoe ik over b.v goud denk. Andere kleuren
3 inch betekend overigens ook dat praktisch de complete spiegel vol zit met deze retrofit projector lens, dus niks verzonken maar pontificaal tot bijna voor aan in de spiegels
en juist dat zal een waanzinnig stoer effect opleveren :)
(Ter overweging) Mogelijk zal het mat-zwart maken van het uitstekende stukje reflector de boel nog meer dementie geven, waardoor de lens in een zwart gat lijkt te zweven.

Daarnaast komt er een dubbele Angel Eye in, dit houd in dat er naast de voorste ring ook eentje in het achterste gedeelte geïntegreerd zit... die schijnt dan door die opstaande kantjes heen.
De voorste Angel Eye ring wordt wit licht en de achterste (waar je maar een heel klein beetje van ziet) wordt een beetje geel licht.
Devil/Demon Eye laat ik maar achterwegen, vindt het zo wel best en dan blijft het nog enigszins genuanceerd en net origineel in plaats van 'over the top' aka: fake.


Wordt nog een leuk alsook gewaagd klusje, maar dat kan ik wel, ik heb al eens eerder zoiets gedaan.
Wat wel een beetje jammer is dat ik anno 2014 wel nog vast zit aan een domme (H.I.D) Xenon set, (komt trouwens 6000K in) dat ik vindt ik altijd de mooiste kleur temp.
Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren, en ben reeds van mening dat het Xenon tijdperk afgelopen moet zijn.
Momenteel zijn de Cree Leds en de daarbij behorende armenturen dusdanig uitgevoerd dat Xenon echt naar de prullenbak kan.
Probleem is alleen dat volgens die Taiwanees ik alleen maar een Xenon setje in mijn Hoya 64 kwijt kan.
Ik kan het helaas nog niet controleren, maar heb voor de zekerheid (wel met tegenzin) bij hun maar een passend xenon setje mee besteld.
In mijn opinie zou je waar een HID set in gaat ook altijd een Cree Led armatuur in moeten kunnen hangen?
Momenteel betaal je voor een dubbele Cree Led set 80 euro, en daar zitten dan de 'led drivers' en cool ventilators etc. alles bij in... eigenlijk Plug & Play net zoals een H.I.D. setjes.

Mijn spullen liggen nu nog op Schiphol oost, dus het komt er aan.
Dan denk ik dat ik er volgende week even wat tijd voor vrij moet gaan maken, want
dat geintje ben ik wel even mee zoet.

Cheers WE Jan :]

Nog een plaatje gevonden met alle benamingen van de diverse engel en duivel oogjes
image.php
 
Laatst bewerkt:
3" retrofit set is gisteren binnen gekomen, de meegeleverde xenon set ziet er boven verwachting erg goed uit met overcomplete kabelbomen t/m test en lange lengtes accu-kabels aan toe
en uiteraard ook netjes per kanaal met relais erin etc.
De lens projectors zijn echt grote zware bommen en op de testbank schakelen ze super snel open klik-klak ;)

De CCFL angel eyes zitten al voor gemonteerd op de 3" shrouds, ik hoef alleen nog zelf de achtergrond CCFL's er in te lijmen met silicone, er zit zelfs een setje speciale koplamp lijm bij.
Was deze ronde wel flink de pineut met invoer rechte, daar baal ik wel van, de volgende ronde maar gewoon in de buurt opzoeken.

Ik moet deze maand even een rustig moment zoeken om de hele handel in te bouwen.
De hele neus moet gedemonteerd worden, hopelijk kan ik dan gelijk eens zien of ik mijn kofferbak opener via afstandbediening aan de kabel bij het contactslot kan fabriceren... want vooralsnog lijkt daarvoor zover een andere locatie haast niet mogelijk.

Nog een opmerking:
Ben er helaas wel net pas achter dat je tegenwoordig geen CCFL angel eyes meer hoeft te gebruiken maar dat het ook met de laatste generatie led's kan.
Door dat er veel leds heel dicht bij elkaar zitten gemonteerd op de "angel eyes ringen" zijn ze net even feller dan 'CCFL angel eyes' en zijn ze qua afstraling net even breder, ze produceren daarnaast ook een zeer fraaie gelijkmatige halo, en hebben uiteraard een snellere opstarttijd dan een CCFL aka: tl-buis.

Happy weekend all :)
 
Laatst bewerkt:
THX Mish en ja denk ook wel dat het mooi en functioneel zal zijn.
Ik verwacht uit de projectors een hele strakke lichtbundel en met "dot-cutoff" absoluut geen strooi licht effecten.

Cheers WebEngine
 
Laatst bewerkt:
Net even in rap tempo de 16 grammers der uut en de 15 grammers derin.
Gevolg: Nog meer acceleratie... aka: een regelrecht sprint beest.
Op top mogelijk weer iets extra verlies, vol gas blijft het toerental wat aan de lagen kant,
ik heb immers met OEM rollen +/- 7750 rpm aan getikt... er is nog zat potentie over.
Als het goed is zou de toeren begrenzer ergens op de 8250 rpm. in moeten grijpen,
ik kom daar lang niet aan met 7000+ ha ha.
Nu opzoek naar iets om het beest in dit motorblok wakker te schudden,
hij moet makkelijk 165 echte kilometers (of meer) kunnen lopen.... suggesties zijn welkom.

Met vriendelijke groet,

WebEngine
 
Laatst bewerkt:
In het kader van alles wat te koop is moet er op, hier nog even een update
van de low-budget (inox aka rvs) Mivv uitlaat die sinds een maandje te koop is voor de Yamaha Xmax 400 en de Kymco Xciting 400.

MIVV Urban inox 00.C.KY.0012.K

Prijs inclusief opsturen is 255 euro (laagst gevonden prijs)

URBAN%20_.jpg


mivv-urban-kymco-xciting-400.jpg


mivv-urban-kymco-xciting-400.jpg


mivv-urban-kymco-xciting-400.jpg



Ben zelf niet kapot van de header alsook zijn (uitlaatklem aansluit systeem)(a la LV. Gran Turismo), maar goed daarvoor is het dan ook een low budget pijp.
Er zit een lasnaad over de gehele lengte van de header, alsook een spuuglelijke overloop van dun naar dik in die zelfde header....dan weliswaar niet zichtbaar na montage, maar het feit alleen al dat het zo is vindt ik helemaal niks.
Het hitte schildje op de knalpot vindt ik dan wel weer redelijk genuanceerd en het zwarte hoedje op het eind van de knalpot kan er ook wel mee door.
Er zit overigens ook een uitneembare DB killer in.
Ook goed dat MIVV er aan gedacht heeft om bij deze low-budget uitlaat alle 3 de ophangpunten van de Xc te benutten.
Hoe dat bij de Xmax versie zit weet ik even niet maar mogelijk heeft MIVV daarvoor ook alle ophangpunten gerealiseerd.


Prettig weekend gewenst
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan