Led achterlicht icm. normale achterlicht

Sparxx

MF veteraan
5 okt 2003
5.341
2
Enschede
Ben bezig om mijn Triple een beetje om te bouwen.
Racekont zat geen uitsparing in voor het huidige achterlicht-unit. Nu heb ik dus een extra mini led achterlicht gekocht en gemonteerd.. werkt perfect *D

Nu heb ik het zo gemaak dat ik eenvoudig van racekont naar het origineel te switchen. Gewoon een paar kroonsteentjes ertussen. Remlicht, dimlicht (normaal) en aarde draad. Het led achterlicht bijft altijd aangesloten op het circuit. Het origineel kan ik er zo inpluggen en gebruiken + het extra led licht.

Als ik het normale achterlicht erbij inplug, dan doet bij dimlicht het led licht niet. Normaal achterlicht wel. Bij het remlicht doen ze het gewoon allebij. Mijn vraag.. kan dit kwaad? Kan er niks doorbranden ofzo? Is wel prima zo want dan heb ik een 2de remlicht (led) met de normale kont. En met de racekont het led achterlicht *D

Best wel veel licht in deze post :+ tja met de racekuip/kont is hij ook een stukje lichter :P :9
 
Dit zal geen problemen opleveren.
De reden waarom je LED licht het niet doet is waarschijnlijk dat de spanning te laag wordt. In zo'n led lampje zitten een aantal led's in serie die b.v. 10,8 volt o.i.d. nodig hebben. Nu lijkt het erop dat het zo aangesloten zit dat wanneer je de gloeilamp gebruikt de spanning op het led lichtje onder die 10.8 volt zakt.. dan zullen er geen led's branden.
Dit kan verder helemaal geen kwaad
 
Kroonsteentjes zijn ONBETROUWBARE verbinders en er zijn heel goedkoop veel betere snel-verbindertjes voorhanden bij automaterialen.

Ik denk dat het wegzakken van de spanning daarachter PLAATSELIJK is, ofwel er zit reeds een slechte verbinding (min/massa of plusvoeding) tussen voor en achter (misschien wel een gare kroonsteen).
Dit kun je makkelijk controleren door met draaiende motor en alle licht aan op de 2 accupolen rechtstreeks de spanning te meten en die te vergelijken met de spanning(en) die je elders en vooral "achter" vindt.

Zit de achterpartij misschien "geaard" ofwel met min-aansluiting, aan spatbord? Slechter kan niet, hoofdframe is beter maar er gaat niets boven min-leiding direct naar accu (en graag niet eng-dun).
 
Terug
Bovenaan Onderaan