Marco Simoncelli deel 3 - Ciao Marco #58

Was zeker indrukwekkend. Begreep dat hij juist net begon te pieken, en nog zo jong..
Ja veel hier herinneren het zich als de dag van gisteren.... 23-10-2011. Wat was het stil na zijn crash. En zijn vader Paolo die er direct bij was en hem nog van de brancard ziet vallen. Maar de marshals niets kwalijk nam. En daarna nog de uitvaart die live op internet uitgezonden werd en de ereronde op Valencia. Marco was zowel op als naast de baan echt een mooi karakter. En die zijn er niet zo heel veel.
 
Ik begreep inderdaad dat hij veel harten stal. Gek genoeg voelde ik tranen opkomen, gewoon omdat ik het niet had verwacht en ik er zo van schrok, ookal ‘kende’ ik hem niet. Was zo onwerkelijk. Zijn vader die langs de kant stond.. Rossi in tranen.

Ook weer een wake up call dat een ongeluk in zo’n klein hoekje zit, en dat het zo’n gevaarlijke sport is.
 
Ook weer een wake up call dat een ongeluk in zo’n klein hoekje zit, en dat het zo’n gevaarlijke sport is.
Er vallen jaarlijks vele doden in de motorsport. "Gelukkig" spendeert de media alleen aandacht aan die gevallen dat het een bekend coureur betreft.
En dat is ook goed zo. Krijgt het teveel (media) aandacht staat er vanzelf wel weer een of andere lobby op die het wil verbieden.
De Island of Man is daar een goed voorbeeld van.
 
s_68simoncelli.jpg


Op 19 oktober 2008 pakte hij de wereldtitel in de 250cc (nu Moto2)...13 jaar geleden..zaterdag is het ook al weer 10 geleden dat hij verongelukte.
 
 
Mooi stukje, het brengt mooie herinneringen terug en een glimlach op mijn gezichtje :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan