Met motor aan de hand door sluispaal

QWERTY3

Die hard MF'er
26 feb 2010
404
7
Hengelo
Wat gebeurt er als ik een beweegbare paal, dus afsluiting voor auto en motorfiets, voorbij loop met de motor aan de hand. Krijg je daar een bekeuring voor?
Je bent dan toch voetganger.
Heeft iemand al ervaring hiermee?
 
Wat gebeurt er als ik een beweegbare paal, dus afsluiting voor auto en motorfiets, voorbij loop met de motor aan de hand. Krijg je daar een bekeuring voor?
Je bent dan toch voetganger.
Heeft iemand al ervaring hiermee?
Een beweegbare paal heeft geen wettelijke basis tbv verkeer.

Hangt er vanaf welke bebording er ter plaatse is.

Discussie over lopen met motorfiets gaan niet opnieuw doen.
Je bent bestuurder en moet/mag je ook aan de regels van voetgangers houden.
Oftewel: lopen op voetpad, maar in bezit zijn geldig rbw A en zo. Beetje een mix :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat gebeurt er als ik een beweegbare paal, dus afsluiting voor auto en motorfiets,

de aanname dat een beweegbare paal automatisch betekend dat motorfietsen er ook niet langs mogen lijkt me kort door de bocht. Wat martell zegt, wat staat er op het bord? Staat er uberhaupt een bord?
 
de aanname dat een beweegbare paal automatisch betekend dat motorfietsen er ook niet langs mogen lijkt me kort door de bocht. Wat martell zegt, wat staat er op het bord? Staat er uberhaupt een bord?

Op het bord (rond wit met rode rand) staat verboden voor auto en motorfiets.
 
Ik rij heel vaak langs zo'n paal beveiligd met stoplicht en cameratoezicht. Nooit problemen mee gehad.
 
Met de motor aan de hand ben je nog steeds bestuurder.
Volgens het linkje door ventje geplaats klopt dit niet.

Iemand naast een motor is een voetganger.
Iemand naast een paard een bestuurder.

Als jij je motor los laat, valt deze om en ligt stil (geen besturing vereist).
Als jij een paard los laat loopt deze weg (besturing dus vereist).
Zoiets dus O-)
 
Volgens het linkje door ventje geplaats klopt dit niet.

Iemand naast een motor is een voetganger.
Iemand naast een paard een bestuurder.

Als jij je motor los laat, valt deze om en ligt stil (geen besturing vereist).
Als jij een paard los laat loopt deze weg (besturing dus vereist).
Zoiets dus O-)
met een motor aan de hand ben je bestuurder net als met een fiets aan de hand. alleen je moet je gaan gedragen als voetganger. dus lopen op het voetpad als dat aanwezig is en als je wilt oversteken moet je dat bij de zebra doen als die in de buurt is maar daar hoef ik je als automobilist dus weer niet voor te laten gaan want voor mij ben je nog steeds een bestuurder en overstekende bestuurders hebben geen voorrang op de zebra.
 
Hetzelfde voor bussluizen, daar kon ik met de dnepr met span ook overheen, nooit trubbels mee gehad..
 
met een motor aan de hand ben je bestuurder net als met een fiets aan de hand. alleen je moet je gaan gedragen als voetganger. dus lopen op het voetpad als dat aanwezig is en als je wilt oversteken moet je dat bij de zebra doen als die in de buurt is maar daar hoef ik je als automobilist dus weer niet voor te laten gaan want voor mij ben je nog steeds een bestuurder en overstekende bestuurders hebben geen voorrang op de zebra.

Het is niet de discussie of je voetganger of bestuurder bent. Maar om even antwoord te geven, je bent bestuurder die aangemerkt moet worden als voetgangen en dus ook op een zebra pad. Je blijft echter voor de wet een bestuurder maar voor het deelnemen in het verkeer niet. Klinkt raar maar het is namelijk zo dat je wanneer je motor meeneemt is over de weg lopen namelijk niet verstandig is en dus gebruik mag maken van de voetgangerspositie in het verkeer. Daarbij behoor je je ook aan die regels te houden ne het overige verkeer dient je aan te merken als voetganger

Het bord, indien bord C12 wordt bedoeld, is dat het verboden is voor gemotoriseerde voertuigen. Naar mijn weten kan je dus alleen door de doorgang wanneerde motor het daadwerkelijk niet meer doet. Mochten ze je aanhouden en hij blijkt het wel te doen is het wel een gemotoriseerd voertuig,
 
Laatst bewerkt:
Wat gebeurt er als ik een beweegbare paal, dus afsluiting voor auto en motorfiets, voorbij loop met de motor aan de hand. Krijg je daar een bekeuring voor?
Je bent dan toch voetganger.
Heeft iemand al ervaring hiermee?

Ik zou het niet weten.
Vandaag nog met volle overtuiging er aan voorbij gereden en de motor geparkeerd :)
 
Laatst bewerkt:
Reactie op mezelf, ook met een motor die technisch niet meer in staat is om te rijden ben je nog steeds een motorvoertuig.
 

Dat is maar hoe juridisch er mee om wordt gegaan, volgens de wvw ben je bestuurder en volgens rvv voetganger. Toch staat de wvw boven de rvv. In 99% van de gevallen is er echt niks aan de hand en zal je ook echt niet bekeurd worden. Het wordt pas anders als er een ongeval gebeurd of iets dergelijks dan gaan ze wel kijken naar de regeltjes

Al met al lijkt me het geen probleem, hier in de stad mag je ook niet met een motorvoertuig komen maar er zijn er zat die met de motor aan de hand tot aan het terras lopen en worden ook niet bekeurd.
 
als je gepakt wordt met drank op en je mag niet meer rijden mag je geen motorvoertuig besturen maar je mag hem wel duwen ,dan ben je dus geen bestuurder en geen helm op ,mag je gaan lopen dus ben je geen bestuurder

dit denk ik zo maar het is voor mij ook maar vrijdag 8-)
 
Laatst ben ik door de heren van handhaving bij mij in de woonwijk bekeurd omdat ik met de motor op fietssnelheid door een bussluis reed waar twee bussen per uur doorrijden. Eentje gaf zelf het advies om met de motor aan de hand er doorheen te lopen. Ik had er niet het vertrouwen in dat een collega daar dan weer hetzelfde over denkt als die een andere keer weer speciaal op die plek wordt gezet om te controleren op motorfietsen.

Volgens de ambtenaren zou er vanuit de busmaatschappij zijn geklaagd. Als dat verhaal klopt komt het op mij wel heel kinderachtig over, zo van dat is ons paaltje en daar mag jij niet langs, lekker puh. Wat voor overlast of gevaarlijke situatie het veroorzaakt ontgaat mij en dat konden de heren van handhaving mij ook niet uitleggen. Vervolgens mocht ik een bijdrage leveren van ruim 140 euro wat mij het gevoel gaf dat daarmee de verkeersveiligheid in NL met sprongen vooruit gaat. Maar goed, daarmee is niet de vraag beantwoord of je er langs mag lopen met de motor aan de hand of niet.
 
Laatst ben ik door de heren van handhaving bij mij in de woonwijk bekeurd omdat ik met de motor op fietssnelheid door een bussluis reed waar twee bussen per uur doorrijden. Eentje gaf zelf het advies om met de motor aan de hand er doorheen te lopen. Ik had er niet het vertrouwen in dat een collega daar dan weer hetzelfde over denkt als die een andere keer weer speciaal op die plek wordt gezet om te controleren op motorfietsen.

Volgens de ambtenaren zou er vanuit de busmaatschappij zijn geklaagd. Als dat verhaal klopt komt het op mij wel heel kinderachtig over, zo van dat is ons paaltje en daar mag jij niet langs, lekker puh. Wat voor overlast of gevaarlijke situatie het veroorzaakt ontgaat mij en dat konden de heren van handhaving mij ook niet uitleggen. Vervolgens mocht ik een bijdrage leveren van ruim 140 euro wat mij het gevoel gaf dat daarmee de verkeersveiligheid in NL met sprongen vooruit gaat. Maar goed, daarmee is niet de vraag beantwoord of je er langs mag lopen met de motor aan de hand of niet.

Als je met motor of auto ff snel vlak voor een bus uit gaat en een bussluis wilt passeren (verboden) activeert de bus het paaltje of driehoek al welke dan naar beneden gaat, als dan de motor of auto het paaltje of driehoek is gepasseerd gaat het weer omhoog en de bus kan er niet door. De chauffeur moet dan de verkeersleiding oproepen om het weer te laten zakken, in de spits is het vaak moeilijk om de verkeersleiding te bereiken, daarom gaat de buschauffeur (ook ik)klagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan