MF Gooi & Vechtstreek deel 125: De zomer is niet voorbij

Status
Niet open voor verdere reacties.
R1 = 160 km/uur in de eerste versnelling....


Weet ik, maar in z'n vrij is ook zo overdreven :+


_O-
Ook eens zoiets gehad. Ga bij mij in Amsterdam de A4 op en zet koers richting Leiden (werk). Neem de afslag, ben bijna bij mn werk en besef ineens dat ik naar CPZ wilde :') Oeps :')


Haha iig beter dan werken ;)


@ ritje rijders: have fun :]
 
Laatst bewerkt:
Wat betekent het dat als je je acculader aan de accu legt om te kijken of inderdaad helemaal leeg is... en er helemaal niets gebeurt? Geen lampje op de lader die gaat branden niets.. Verklaard dat waarom me motor afslaat nadat deze gestart is met startkabels _O- , ik zeg accu is dood overleden?
 
Lader kan ook stuk zijn...
vriend van me had ook dat zn lader stuk was, wel leegtrekken, niet opladen :')

aiii... wou eerst mee met die rit, maar moet mn afstudeerstuk afmaken, ben er bijna :9
 
Lader kan ook stuk zijn...
vriend van me had ook dat zn lader stuk was, wel leegtrekken, niet opladen :')

aiii... wou eerst mee met die rit, maar moet mn afstudeerstuk afmaken, ben er bijna :9


hmmm kan m even aan die van noor hangen.. denk eerder de accu aangezien de motor niet wilde starten en na het loshalen van de startkabels de motor direct uitviel. kga die lader eens op een andere accu testen idd
 
Wat betekent het dat als je je acculader aan de accu legt om te kijken of inderdaad helemaal leeg is... en er helemaal niets gebeurt? Geen lampje op de lader die gaat branden niets.. Verklaard dat waarom me motor afslaat nadat deze gestart is met startkabels _O- , ik zeg accu is dood overleden?

accu in ieder geval dood denk ik, even testen met die van noor lijkt me een goede :Y
 
Goede middag - hoop dat julie allemaal op de fiets zitten en genieten van het mooie weer ...

Domme koekblikacties: rij gistermiddag rond 2-en over de N524 Naarderweg richting Bussum. Bij de stoplichten naar de N236 Franse Kampweg staat een wit bestelautootje die uit de richting Bussum kwam. Ze *hadden* een kastje op de imperial, maar bij het remmen voor het stoplicht, was het kastje zo in onderdelen van het dak gegleden, over de motorkap, de weg op ... :X
Er leek niemand geraakt, maar was geen slimme actie.

Acculader: € 4,95 bij de Lidl - daar heb ik er 2 van meegenomen (1 thuis, 1 in de stalling).
 
Laatst bewerkt:
Gisteren nog een ritje door het Saarland gedaan. Ongeveer 250 km gereden.

Kwam plotseling dit kasteeltje tegen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Tegen Saarbrücken aan was ik halverwege; even een bakkie koffie en een colaatje:

[afbeelding]

[afbeelding]

Op de weg weer naar "boven" kwam ik nog een "radiotelescoop" tegen. "Any aliens on this channel?"

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ach ja, verder een leuke omgeving. De Garmin wil me nog wel eens over van die "Anlieger & Landwirtschaftlicher Verkehr Frei"-weggetjes sturen, maar goed. Deze keer echter een verbindingsweggetje tussen twee wegen waarvan de helft van de lengte een trap was! Dat ging me iets te ver! Dus maar even een stukkie omgereden...

Ach, en we weten allemaal wel hoe het Saarland er uitziet...

[afbeelding]

[afbeelding]
ziet er mooi uit

Auto duwt motor voort over A28 | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Hoe kan je 150 meter lang een motor voor je auto uit duwen zonder het te merken? Zon ? Lijkt mij stug maar ok :P
:X

Ik heb dat heel sporadisch - meestal op maandagmorgen, vast geen toeval - dat ik op automatische piloot naar de verkeerde klant rijd :)En we hebben beeld:
[afbeelding]
Bizarre aanrijding tussen motor en auto op A28
B| :X

_O-

http://www.nieuwslog.nl/2012/08/11/ontroerendmoederhond-draagt-zelf-haar-pups-uit-brandend-huis/

:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

een taak van de brandweer is het redden van mens en dier, maar probeer maar eens zulke kleine puppy's te vinden in een huis vol met rook...
jammer dat 1tje het niet overleefd heeft '(
:}

CBFRiddert :?




koffie :Z
_O-

Ja, het was prachtig. :} :} :} :} :} Al wist ik niet of de bedoeling was dat bij 2e ponton hoop vuurwerk in zeewater geschoten en daar boel knallen uit water.... :? Ik zat/lag precies in lijn van Kurhuis, paar meter van zeewater. Ik ben om kwart over 12 weer thuis. Weinig hinder gehad van drukte. KTM is net Mozes, Hij orakelt wat uit z'n Akra's en automobilisten gingen vanzelf opzij.... *O*
_O- :+

morguh :Z Garmin doet moeilijk die ga ik eerst maken en dan nog klein stukje :]
 
Wat betekent het dat als je je acculader aan de accu legt om te kijken of inderdaad helemaal leeg is... en er helemaal niets gebeurt? Geen lampje op de lader die gaat branden niets.. Verklaard dat waarom me motor afslaat nadat deze gestart is met startkabels _O- , ik zeg accu is dood overleden?

Als je accu helemaal leeg, wil een elektronisch geregelde oplader hier wel eens een probleem mee hebben. Je kan dan nog proberen om de accu parallel met een goed werkende accu op de lader aan te sluiten. Werkt dit niet dan is je accu echt dood.

Ik heb dit op mijn werk een keer gehad met een auto accu, die was na 3 weken niet gebruiken helemaal leeg getrokken door een gps (volg/belasting) systeem. Volgens de (Ctek) oplader was de accu stuk. Aangezien de accu vrij nieuw was met deze terug gegaan naar de verkoper en deze heeft de accu toen parallel met een nieuwe accu opgeladen en toen werkte deze weer. Sinds dien heeft de auto bij stilstaan standaard aan de druppel lader gehangen.
 
Goede middag - hoop dat julie allemaal op de fiets zitten en genieten van het mooie weer ...

Domme koekblikacties: rij gistermiddag rond 2-en over de N524 Naarderweg richting Bussum. Bij de stoplichten naar de N236 Franse Kampweg staat een wit bestelautootje die uit de richting Bussum kwam. Ze *hadden* een kastje op de imperial, maar bij het remmen voor het stoplicht, was het kastje zo in onderdelen van het dak gegleden, over de motorkap, de weg op ... :X
Er leek niemand geraakt, maar was geen slimme actie.

Acculader: € 4,95 bij de Lidl - daar heb ik er 2 van meegenomen (1 thuis, 1 in de stalling).

_O-
 
Als je accu helemaal leeg, wil een elektronisch geregelde oplader hier wel eens een probleem mee hebben. Je kan dan nog proberen om de accu parallel met een goed werkende accu op de lader aan te sluiten. Werkt dit niet dan is je accu echt dood.

Ik heb dit op mijn werk een keer gehad met een auto accu, die was na 3 weken niet gebruiken helemaal leeg getrokken door een gps (volg/belasting) systeem. Volgens de (Ctek) oplader was de accu stuk. Aangezien de accu vrij nieuw was met deze terug gegaan naar de verkoper en deze heeft de accu toen parallel met een nieuwe accu opgeladen en toen werkte deze weer. Sinds dien heeft de auto bij stilstaan standaard aan de druppel lader gehangen.

Zal de USB kabel van mn Garmin er iets mee te maken kunnen hebben?
 
Voor de zekerheid kan je alles afkoppelen als je de motor langer weg zet, maar een accu ontlaad vanzelf ook langzaam. In de kabel van je navi zit waarschijnlijk wel een omvormer van 12 naar 5 volt of iets dergelijks, en je heb best kans dat dat iets verbruik geeft waardoor de accu sneller ontlaad als gewoon. Eventueel kan je een schakelaar of een zwevende zekering er tussen maken bij de accu zodat je de oplaad kabel makkelijk kan uitzetten. Ben je wat luier van aard dan kan je er eventueel ook een relais tussen maken dat aangaat als de motor op contact zet of als je de lampen aan zet. Is één keer wat meer werk en erna gaat het vanzelf aan/uit.
 
Ritje rijders inderdaad veel plezier, moet goed kunnen met dit soort weer. :Y


Wij hebben de ochtend tot aan het begin van de middag weer lekker op het strand zandkastelen gebouwd en in het water gespetterd. Wat is dat toch een heerlijke bezigheid. De twee kerel(tje)s liggen te slapen en ik heb lekker de tijd gehad om wat aan te rommelen in huis. Prima.

Straks het kleine zandkasteeltje even onder de douche doorhalen (ondanks het feit dat ik hem naast de auto al schoonspoel met een 1.5 liter water) 8-)
 
Mogguh,
Gisteren vuurwerk gekeken op t strand, twee mooie shows gezien *O*

Wel een beetje fris zo op een kleedje op t strand, maar gezellige drukte. Had wel t idee dat de helft van de mensen na de eerste show al naar huis gingen, zeker niet door gehad dat er nog 1 kwam of zo.
Lekker ook die drukte na afloop, rijen om de parkeer garages in te komen.. Wij hadden de auto dus even buiten t centrum geparkeerd :Y
Jammer dat de shortcut binnendoor geblocked was door een ongeluk.. Stonden we zelf ook nog ff vast.
Hoop motoren ook nog, maar geen mf-ers kunnen spotten

Koffie

als je ff terug had gelezen had je kunnen zien dat ErwinGTI erheen ging en nog een verzamelpunt voor MF-ers had opgegeven.. ik kon helaas niet, maar had er op zich wel heen gewild... altijd leuk op Scheveningen met dat vuurwerk..

heb ooit eens een date gehad en gingen toen eten aan t strand.. beide niet wetende dat die avond dus dat evenement was, terwijl zij nog notabene daar in de buurt woonde.. we zaten ineens 1e rang.. whaha :')
 
Ja had t gelezen,.... achter af toen ik thuis was...
Want tegen de tijd dat erwin m er op had gezet, zat ik allang ergens in scheveningen op een terrasje en had dat dus niet meegekregen helaas
Nou ja. Wie weet volgend jaar

Tis zeker een leuke date plek, wat een hoop stelletjes over al om ons heen zeg :Y
Zonsondergang, vuurwerk.. En dan zelf nog ff knallen :+ Als je mazzel hebt haha
Zelf met gewoon een vriendin er heen geweest, volgende keer met echte date eens proberen O-)
 
Even klein berichtje, rest moet zussie later maar even melden, maar wil toch even delen dat het ritje met jer vanochtend met een val is geeindigd.. -O-
Momenteel worden er foto's gemaakt van zijn hoofd en eventueel nek. Ook zijn elleboog voor de zekerheid.
Jer is nog erg warrig en vergeet telkens wat hij heeft gedaan. Wel loopt hij gewoon rond te wandelen en is ook niet out gegaan. Hij weet ook dat hij al 50x gevraagd heeft of zijn motor erg stuk is, maar is t een minuut daarna toch weer vergeten. Misschien hersenschudding of gewoon in shock. Ben geen dokter, dus geen idee.
Hopelijk niets ernstigs en is hij gauw weer thuis. Maar dat moeten we dus nog even afwachten.

Hoe en wat komt later wel, doe ik nu maar even niet online.

Mel, thnx voor t halen hè, heb je toch eens op een ktm gereden. Komt vast allemaal goed! :j
 
Anita zit toch al in de Alpen?
Yep! Vandaag oa col de grand st bernard gereden, wat een mooie pas!
Heerlijk weer ook, 29 graden in het dal.

Handigste is om even te bellen, Poik, ze zijn Nederlands.
Even zeggen dat je bij 't groepje van Chris en Anita wil bijboeken.
 
Laatst bewerkt:
Even klein berichtje, rest moet zussie later maar even melden, maar wil toch even delen dat het ritje met jer vanochtend met een val is geeindigd.. -O-
Momenteel worden er foto's gemaakt van zijn hoofd en eventueel nek. Ook zijn elleboog voor de zekerheid.
Jer is nog erg warrig en vergeet telkens wat hij heeft gedaan. Wel loopt hij gewoon rond te wandelen en is ook niet out gegaan. Hij weet ook dat hij al 50x gevraagd heeft of zijn motor erg stuk is, maar is t een minuut daarna toch weer vergeten. Misschien hersenschudding of gewoon in shock. Ben geen dokter, dus geen idee.
Hopelijk niets ernstigs en is hij gauw weer thuis. Maar dat moeten we dus nog even afwachten.

Hoe en wat komt later wel, doe ik nu maar even niet online.

Mel, thnx voor t halen hè, heb je toch eens op een ktm gereden. Komt vast allemaal goed! :j

:o

Klinkt als een goeie hersenschudding...hopelijk blijft het daarbij en valt de verdere fysieke en materiele schade mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan