MF Gooi & Vechtstreek deel 151

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel heel goed ventileren als je stookt, want het verbrandt dus wel je zuurstof ;)

heb gelukkig raampje met rooster erin (is dat voldoende ?)

+ geen postzegels dit keer..... O-)

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Meid, wat een werk... :o
Maar het schiet wel al lekker op.

Overigens lijkt jouw huis precies op het huis dat vrienden van ons gekocht hebben in Zeist.
En dat is ook zo'n enorm klusproject. Maar volgens mij schiet jij meer op dan zij :')
 
Laatst bewerkt:
heb gelukkig raampje met rooster erin (is dat voldoende ?)

+ geen postzegels dit keer..... O-)
Moet een flink rooster zijn.
Als je flink stookt, ook met hout, moet er veel zuurstof binnen kunnen komen. Helemaal als je geen afvoer hebt.


Schiet lekker op met je verbouwing :Y :)
 
Laatst bewerkt:
Moggeuh :z...breuh wat vroeg, maar die beste man zit al de hele week op z'n bootje, dus dan mogen wij, als extra hulp troepen, er ook iets voor over hebben!! :Y
Zolang ze maar geen stroopwafelkleur op mn gezicht smeren straks :P

@ Huisje: Schiet al lekker op, goed in de opbouwende fase, dat is altijd wel fijn na al het gesloop :Y
 
Moet een flink rooster zijn.
Als je flink stookt, ook met hout, moet er veel zuurstof binnen kunnen komen. Helemaal als je geen afvoer hebt.


Schiet lekker op met je verbouwing :Y :)
Als je een lading kaarsjes aan heb staan heb je toch ook geen raam open staan? Maar goed, ik zal het navragen vanmiddag. Bedankt voor de tip :).
 
Laatst bewerkt:
Meid, wat een werk... :o
Maar het schiet wel al lekker op.

Overigens lijkt jouw huis precies op het huis dat vrienden van ons gekocht hebben in Zeist.
En dat is ook zo'n enorm klusproject. Maar volgens mij schiet jij meer op dan zij :')

Oh wat toevallig, is het dan ook een huisje uit de jaren 30? En hun doen het dan denk ik helemaal zelf?
 
Moggeuh :z...breuh wat vroeg, maar die beste man zit al de hele week op z'n bootje, dus dan mogen wij, als extra hulp troepen, er ook iets voor over hebben!! :Y
Zolang ze maar geen stroopwafelkleur op mn gezicht smeren straks :P

@ Huisje: Schiet al lekker op, goed in de opbouwende fase, dat is altijd wel fijn na al het gesloop :Y

Het schijnt dat de boot door een regenboog vaart, dus wie weet wel in allerlei kleurtjes ;).
 
Mogguh !

Schiet al lekker op Delilah :Y goed bezig!

Regenboog pieten :N gewoon zwart. Punt uit, einde discussie gezeik :P
 
Als je een lading kaarsjes aan heb staan heb je toch ook geen raam open staan? Maar goed, ik zal het navragen vanmiddag. Bedankt voor de tip :).
Zo'n haardje geeft veel meer vuur en dus ook stikstof.
Maar ook als je veel kaarsen hebt branden is het dus belangrijk.


Van ethanol zegt men dat het reukloos is, maar de verbranding ruik je toch wel iets.
En 't is redelijk duur stoken ook nog.










Meer koffie en dan weer verder :z [me="Xtra"]is aan weekend toe.[/me]
 
Morning :W :Z

Zo'n haardje geeft veel meer vuur en dus ook stikstof.
Maar ook als je veel kaarsen hebt branden is het dus belangrijk.


Van ethanol zegt men dat het reukloos is, maar de verbranding ruik je toch wel iets.
En 't is redelijk duur stoken ook nog.

Volgens mij geeft het ook niet echt warmte zoals een houtkachel.
Maar goed, 't is maar net wat je wil: alleen sfeer of warmte én sfeer.

@Delilah, inderdaad jaren '30 huisje en ze klussen zelf.
En de grap is, ze wonen er ook al in _O-
 
Laatst bewerkt:
Waarom, gezien het project, maak je geen rookkanaal... of laat je dat aanleggen.
Gat in de muur en een paar pijpjes... meer is het eigenlijk niet, toch :?

Edit....

Delilah in "MF Gooi & Vechtstreek deel 149. Cinco ca..."

Er staat een schoorsteen op het dak.
Dus is er een rookkanaal aanwezig. Gat in de muur en een houtkachel aansluiten behoort dus tot de mogelijkheden. Rookkanaal wel eerst ff laten inspecteren.
 
Laatst bewerkt:
als ik het goed zie is het rookkanaal (of in ieder geval het deel in de woonkamer) verwijderd. afhankelijk van wat er nog zit 'naar boven toe' kan je er nog wat op aansluiten. maar dan moet je plafond waarschijnlijk weer open...
 
Als je een lading kaarsjes aan heb staan heb je toch ook geen raam open staan? Maar goed, ik zal het navragen vanmiddag. Bedankt voor de tip :).

Ligt van je definitie van een lading ;)

[/brandweermodus aan]Er komt bij kaarsen ook koolmonoxide vrij, echter in een geringe hoeveelheid.
Wanneer je meerdere kaarsen hebt, is uiteraard die hoeveelheid groter.. Daarnaast speelt de grote van de kamer ook mee.

Veel voorkomend is dat mensen last krijgen van hoofdpijn/ slaperigheid/ misselijkheid door koolstofmonoxide.

~[/ brandweer modus uit]

:j
 
Wat mij opvalt: Mensen die in de winter doorrijden vinden dat zelf nogal flink.
Maar zodra ze wat centjes hebben kopen ze ineens een auto voor de winter.

Dus is/was het flink of geldgebrek :?



[me="Xtra"]pakt t bussie wel, lekker warm en droog :W[/me]

Ik voel me niet flink, had gewoon geen auto, maar toch als het even kan pak ik de BMW wel, als er behoorlijke files staan :+ Zodra er echt sneeuw / ijzel enz is, dan toch met de auto, heb hem niet voor niets gekocht :+
Maar met die 11.1km file op de A10 was ik erg blij met de motor, moet alleen wel de wintervoering er nu in gaan doen O-)


Mietje :+

Nadeel van winterhandschoenen is dat ze zo dik zijn :/ Liever wat dunnere eigenlijk. Goede kleding scheelt wel een hele hoop. Thermo kleding helemaal :P Voor de rest gaat het eigenlijk prima zolang er geen sneeuw/ijs op de weg ligt :)

kreeg er kramp van met 11,1km lengte file rijden :') Dat is zo vermoeiend O-)

Zo'n haardje geeft veel meer vuur en dus ook stikstof.
Maar ook als je veel kaarsen hebt branden is het dus belangrijk.


Van ethanol zegt men dat het reukloos is, maar de verbranding ruik je toch wel iets.
En 't is redelijk duur stoken ook nog.










Meer koffie en dan weer verder :z [me="Xtra"]is aan weekend toe.[/me]


Je ruikt het opstarten en het uitzetten van de kachel een paar minuten en controleer of je er tegen kan. Heb een keer gehoord dat mensen waar zo'n kachel stond er niet tegen konden, weet niet of dat aan de lucht lag of de ventilatie.
En er komt genoeg warmte uit :+ Ken iemand die ze in zijn garage box gebruikt om het lekker warm te stoken O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan