Michael van der Mark deel 5: World Superbike winnaar!

Michael heeft vóór deel zes...

  • Alleen deze ene keer gewonnen

    Stemmen: 11 13,9%
  • Twee tot vier keer gewonnen

    Stemmen: 37 46,8%
  • Vijf tot tien keer gewonnen

    Stemmen: 21 26,6%
  • Het WSBK kampioenschap gewonnen!

    Stemmen: 10 12,7%

  • Totaal aantal stemmers
    79
Zag op social media dat MvdM vandaag weer op Assen aan het trainen was
Wij waren er ook, toch wel gaaf om hem dan te zien rijden, vorig jaar was Bo er. Paar van onze groep reden in de snelle groep, ze gaven aan dat het was alsof ze stil stonden als MvdM voorbij kwam. Reed iets van 1.40 geloof ik. Keertje langs de pitbox gelopen maar toen was hij bezig om over de afstelling te lullen met zijn begeleiding. Blijkbaar had hij ook nog op zijn stoeltje gezeten buiten de pitbox, volgens mij goed benaderbaar als je hem had willen ontmoeten.

Kijk dan eens naar Colin Veijer bij de 2023 TT
Echt talent gaat overal hard op de werkelijke race dag!
Dat zegt in feite ook wel wat over MvdM als, ooit jong en veelbelovend talent....hij was veelbelovend en kwam met hoge verwachtingen vanuit de WSS, reed zelfs een paar keer MotoGP , maar werd nooit een rijder van de buiten-catagorie.
In die zin schat ik Toprak een stuk hoger in...ben wel extra benieuwd nu hoe 2024 zicht gaat ontplooien!
Moto3 is natuurlijk wel categorie waarbij je met de slipstream makkelijker kan aanhaken bij een groep die eigenlijk stuk sneller zijn dan jezelf, maar Veijer deed dat heel goed. Weet wel zeker dat MvdM in zijn beginjaren datzelfde talent had, zoals hij met die oude Fireblade toch voorin wist mee te doen. Die paar procent extra is hij wellicht wel kwijt geraakt. Of de rest heeft er ook een paar procent bijgedaan, of de motor waarop hij zit kan die laatste procenten er niet bij hebben. Enige wat ik weet, is dat hij 20 seconden sneller is dan ik op een rondje Assen en dat vind ik best knap :+
 
Wij waren er ook, toch wel gaaf om hem dan te zien rijden, vorig jaar was Bo er. Paar van onze groep reden in de snelle groep, ze gaven aan dat het was alsof ze stil stonden als MvdM voorbij kwam. Reed iets van 1.40 geloof ik. Keertje langs de pitbox gelopen maar toen was hij bezig om over de afstelling te lullen met zijn begeleiding. Blijkbaar had hij ook nog op zijn stoeltje gezeten buiten de pitbox, volgens mij goed benaderbaar als je hem had willen ontmoeten.


Moto3 is natuurlijk wel categorie waarbij je met de slipstream makkelijker kan aanhaken bij een groep die eigenlijk stuk sneller zijn dan jezelf, maar Veijer deed dat heel goed. Weet wel zeker dat MvdM in zijn beginjaren datzelfde talent had, zoals hij met die oude Fireblade toch voorin wist mee te doen. Die paar procent extra is hij wellicht wel kwijt geraakt. Of de rest heeft er ook een paar procent bijgedaan, of de motor waarop hij zit kan die laatste procenten er niet bij hebben. Enige wat ik weet, is dat hij 20 seconden sneller is dan ik op een rondje Assen en dat vind ik best knap :+

Hij kwam mij al eens voorbij op een 125cc in Duikersloot alsof ik stil stond....toen was ie nog jong en hongerig.
Ik mis een beetje dat vuur
 
Wij waren er ook, toch wel gaaf om hem dan te zien rijden, vorig jaar was Bo er. Paar van onze groep reden in de snelle groep, ze gaven aan dat het was alsof ze stil stonden als MvdM voorbij kwam. :+
Ik stond 6 juli ook te kijken vanaf het dak, heel gaaf om het verschil tussen prof en amateur te zien.
Iedereen is snel in groep 4 maar hoe hij de rijders Madijk binnendoor, Ossenbroeken buitenom en Strubben binnenkant met gemak inhaalt> :}
 
Ik zei eerder al wat die Honda deed en doet met MM doet deze BMW met MvdM
Dit gaat in tranen eindigen
 
Laatst bewerkt:
Wat ik hem dacht te horen zeggen toen hij weer in de pitbox was.
Hij hoorde een vreemd geluid, deed het gas dicht en gelijk blokkeerde het achterwiel.
Iets kapot en vastgeslagen in blok of v-bak?
Kwam ook wel erg veel rook uit de uitlaat na de crash toen die fiets al weer op zijn wielen stond.
 
1698314385213.png
 
Die Turkse meneer was ongeveer 0,6sec sneller dan MvdM. Dat is niet niks. Maar dat er een rookie op een ducati weer dik 0,8sec sneller is dan die Turkse meneer zegt ook wel wat over de staat waarin de BMW zich bevindt. Of eigenlijk wordt gewoon iedereen op een hoopje gereden door meneer Bulega op zijn ducati.
Kijkt u zelf maar
 
Die Turkse meneer was ongeveer 0,6sec sneller dan MvdM. Dat is niet niks. Maar dat er een rookie op een ducati weer dik 0,8sec sneller is dan die Turkse meneer zegt ook wel wat over de staat waarin de BMW zich bevindt. Of eigenlijk wordt gewoon iedereen op een hoopje gereden door meneer Bulega op zijn ducati.
Kijkt u zelf maar
Dit zijn testdagen. Wel deels indicatief, maar geen absolute afspiegeling. In plaats van het veld dichterbij Bautista heeft Duc een 2e raket erbij.
Ik ben wel bang dat die Turk pijnlijk sneller is dan Michael. Kijk maar naar het verschil op de Yamaha en inmiddels is Michael wegens leeftijd, maar vooral blessures nu niet bepaald in de vorm van zijn leven.
Het wordt in ieder geval een prachtseizoen voor plek 3 en lager met vele snelle rijders erbij.
 
Ik kijk nooit zoveel superbikes, maar een "prachtseizoen voor plek 3" klinkt echt als een heel slecht vooruitzicht.
 
Ben wel verrast door de tijden van Bulega.
Vond het tot op heden nou niet echt een imponerende coureur.
Moto2 heeft hij nou niet echt een onuitwisbare indruk achter gelaten.
En op een ssp600 begon hij pas te presteren op een onverslaanbare motor.

Maar nu laat hij snelle tijden noteren tijdens de test.
 
Als deze testdagen representatief zijn voor de rest van het seizoen (en dat zijn ze niet) dan valt MvdM me heel erg mee.

Rondetijden van dag 2:

WorldSBK


  1. Toprak Razgatlioglu – ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 1’39.189
  2. Nicolò Bulega, Aruba.it-Ducati Racing 1’39.275 +0,086
  3. Alex Lowes – Kawasaki Racing Team WorldSBK 1’39.521 +0,332
  4. Remy Gardner – GYTR GRT Yamaha WSBK Team 1’39.566 +0,377
  5. Michael van der Mark – ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 1’39.617 +0,428
  6. Andrea Locatelli – Pata Prometeon Yamaha WorldSBK Official Team 1’39.658 +0,469
  7. Jonathan Rea – Pata Prometeon Yamaha WorldSBK Official Team 1’39.685 +0,496
  8. Danilo Petrucci – Barni Racing Team 1’39.956 +0,767
  9. Scott Redding – Bonovo action BMW 1’40.135 +0,946
  10. Garrett Gerloff, Bonovo action BMW 1’40.136 +0,947
  11. Sam Lowes – Elf Marc VDS Racing Team 1’40.280 +1,091
  12. Axel Bassani – Kawasaki Racing Team WorldSBK 1’40.362 +1,173
  13. Xavi Vierge – Team HRC 1’40.450 +1,261
  14. Michael Ruben Rinaldi – Team Motocorsa Racing 1’40.465 +1,276
  15. Alvaro Bautista – Aruba.it-Ducati Racing 1’40.645 +1,456
  16. Andrea Iannone – Team GoEleven 1’40,654 +1,465
  17. Iker Lecuona – Team HRC 1’40.661 +1,1472
  18. Tito Rabat – Puccetti Racing Team 1’40.709 +1,520
  19. Bradley Ray – Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 1’40.852 +1,663
  20. Philipp Öttl – GMT94 Yamaha 1’41.160 +1,971
  21. Sylvain Guintoli – BMW Motorsport (test) 1’41.476 +2,287
  22. Bradley Smith – BMW Motorsport (test) 1’41.718 +2,529
  23. Tarran Mackenzie – Mie Petronas Honda 1’43.660 +4,471
  24. Adam Norrodin – Mie Petronas Honda 1’45.412 +6,223
 
BMW lijkt (heel voorzichtig) toch een stapje te hebben gemaakt. Zou leuk zijn als VdM weer mee kan doen voor podia, of meer...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Hadden ze bij Petronas Honda alleen Supersport fietsen klaar staan? 4,5 en dikke 6 seconden langzamer:')
 
Ben wel verrast door de tijden van Bulega.
Vond het tot op heden nou niet echt een imponerende coureur.
Moto2 heeft hij nou niet echt een onuitwisbare indruk achter gelaten.
En op een ssp600 begon hij pas te presteren op een onverslaanbare motor.

Maar nu laat hij snelle tijden noteren tijdens de test.
^Zie je maar wat de mentale toestand en een goed team voor een persoon kan doen, Bulega was een enorme belofte waar het niet of nauwelijks uit kwam.. voorlopig komt er meer uit dan uit Bautista ( die volgens mij gewoon moeite heeft om een set up te vinden/kiezen, als die gevonden is zal hij ook weer vooraan rijden)
Hadden ze bij Petronas Honda alleen Supersport fietsen klaar staan? 4,5 en dikke 6 seconden langzamer:')
Volgens mij is het al een wonder dat ze uberhaupt tijden gezet hebben, dag 1 deden die fietsen het helemaal niet ?! dag 2 met pijn en moeite
Denk dat je die fiets kan vergelijken met de fiets waar Marini mee reed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan