Michelin route in tomtom rider krijgen

SDR6

Die hard MF'er
12 mei 2006
525
158
Zeeuws Vlaanderen
Goedemiddag,

Ik probeer een route vanuit de michelinrouteplanner in mijn tom tom te krijgen. Ik download de route en zet hem in mijn itn map van de tomtom rider. Hierbij wordt hij als nuttige plaats in mijn tomtom gezet, de route wordt echter niet overgenomen... Hoe krijg ik het voor elkaar deze route gewoon in mijn tomtom te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Download even het gratis Tyre.
Misschien dat het geen ITN bestand is (tomtom bestand).

In Tyre blaas je de route op en kijkt of deze nog klopt en of er misschien nog routepunten bij in moeten (anders is de kans groot dat de Tomtom er zelf weer een andere route van maakt en dan mis je bijv. en terras. Wat niet erg hoeft te wezen natuurlijk.)
Hierna opslaan als Tomtom bestand. Nieuws openen en kopieeren naar de Tomtom. Als het goed is staat de route dan in reisplannen.

In elk geval je kunt ook eerst kijken hoe de route zich gedraagt in de tomtom, dus inzoomen nadat ie in de tomtom geladen is. En kijken of de route nog klopt. Zoniet eventueel routepunten bijplaatsen via Tyre en opnieuw kopieeren naar je Tomtom..
 
Laatst bewerkt:
Download even het gratis Tyre.
Misschien dat het geen ITN bestand is (tomtom bestand).

In Tyre blaas je de route op en kijkt of deze nog klopt en of er misschien nog routepunten bij in moeten (anders is de kans groot dat de Tomtom er zelf weer een andere route van maakt en dan mis je bijv. en terras. Wat niet erg hoeft te wezen natuurlijk.)
Hierna opslaan als Tomtom bestand. Nieuws openen en kopieeren naar de Tomtom. Als het goed is staat de route dan in reisplannen.

In elk geval je kunt ook eerst kijken hoe de route zich gedraagt in de tomtom, dus inzoomen nadat ie in de tomtom geladen is. En kijken of de route nog klopt. Zoniet eventueel routepunten bijplaatsen via Tyre en opnieuw kopieeren naar je Tomtom..
Had het reeds in tyre geprobeerd. Daar laat hij ook alleen het aankomstpunt zien, niet de route ernaartoe helaas..
 
Had het reeds in tyre geprobeerd. Daar laat hij ook alleen het aankomstpunt zien, niet de route ernaartoe helaas..

Dan is het ook geen routebestand. Tyre kan tomtom, garmin, google earth enz. aan, maar je hebt waarschijnlijk alleen een nuttige plaats. Een GPS locatie?
 
Maar je hebt Tyre, en gaat routes maken met de routeplanner van Michilin _O- :+
 
Laatst bewerkt:
Nee was alleen de heenweg die ik in mijn rider wou zetten, maar is misschien inderdaad ietwat overbodig....

Ik heb vorig jaar Een rider5 gekocht om (bijna) geen routes te hoeven maken. En hij is gebruiksvriendelijker dan Garmin. Garmin is weer je van het om je eigen routes te maken.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik ben nogal nieuw met navigatie. Ik heb pas de rider aangschaft. Nog een korte vraag, hoe sla ik onderweg waypoints over? Bijvoorbeeld door wegomleiding?
 
Je kan n snelkoppeling maken op je scherm. Maak n snelkoppeling naar "tussenpunt markeren als reeds bezocht"


Boevie: hm, juist door de grote gebruiksvriendelijkheid vind ik de TomTom heel geschikt voor t maken van routes.
 
Je kan n snelkoppeling maken op je scherm. Maak n snelkoppeling naar "tussenpunt markeren als reeds bezocht"


Boevie: hm, juist door de grote gebruiksvriendelijkheid vind ik de TomTom heel geschikt voor t maken van routes.

Ik heb mijn tomtom pas. Volgens de jongens met de garmin is garmin superieur en tomtom bagger.
Mijn weerwoord is alleen dat garmin 10 jaar heeft liggen slapen. Voor de rezt heb ik er nog niet veel verztand van, en het is 3 tegen 1.
 
Volgens veel jongens met de Garmin is alle "non-Garmin" bagger.


Als je de prijs ziet van de nieuwste Garmin zou je bijna gaan denken dat ze gelijk hebben.

Je hebt trouwens wel een opleiding nodig van 2 jaar om foutloos een route te maken voor je Garmin. Als je 1 weggetje van de eigenlijke route afraakt worden die jongens met Garmins helemaal gek. Daar kunnen ze niet mee omgaan, dat het iets anders gaat dan gepland _O- _O-
 
Ja ik ben nogal nieuw met navigatie. Ik heb pas de rider aangschaft. Nog een korte vraag, hoe sla ik onderweg waypoints over? Bijvoorbeeld door wegomleiding?

Zoals Ferry zegt.

En anders op het handschoentje drukken aan de linkerkant. Dan met het pijltje 1 scherm verder naar rechts. En dan drukken op het paarse pijltje/groeneblokje rechts bovenin.

Dit is theorie, ik heb het nog niet echt uit kunnen proberen in de praktijk. (met een corrupte route lukte het mij niet. Ik had de route vooraf moeten controleren in Tyre. In het scherm van Tomtom lijkt de route vaak eerst 100%, zo op het eerste oog, toch kunnen er fatale fouten inzitten als je inzoomt. En dan sta je onderweg te kutten)
 
Vorig weekend 1000 km gereden met de tomtom. Je kunt op het scherm de knop 'ga naar volgend routepunt' zetten. Mocht je een fout tussenpunt hebben, sla je deze makkelijk over.

Route gemaakt met tyre en over gezet op de tt. Gebruik je de max aantal routepunten (100) dan zet je ook nog eens heel gedetailleerd je route uit. Of gebruikt route uitbreiden en tyre zet de punten voor je... Een geweldige optie, die dacht alleen in de pro zit

Heb een garmin gehad, maar had daar altijd ruzie mee. Om maar niet te hebben over basecamp ....
 
Vorig weekend 1000 km gereden met de tomtom. Je kunt op het scherm de knop 'ga naar volgend routepunt' zetten. Mocht je een fout tussenpunt hebben, sla je deze makkelijk over.

Route gemaakt met tyre en over gezet op de tt. Gebruik je de max aantal routepunten (100) dan zet je ook nog eens heel gedetailleerd je route uit. Of gebruikt route uitbreiden en tyre zet de punten voor je... Een geweldige optie, die dacht alleen in de pro zit

Heb een garmin gehad, maar had daar altijd ruzie mee. Om maar niet te hebben over basecamp ....

Ik had een probleem met de heenrijroute( 6 routepunten, die iemand met een garmin gemaakt had) naar Leipzig, pas geleden. 550 km is denk ik te veel voor 50 routepunten max. Die Tyre je automatisch geeft met die optie .
Ik denk dat ik dan Tyrepro nodig heb.

Daarom wilde ik er zelf handmatig routepunten bij in plaatsen maar dat lukte mij ook niet (heb net een dikke maand ervaring met Tyre).
Ook staan er een aantal opties uitgeschakeld, zoals touristische route maken en nog een aantal zwarte dode opties.

Hoe het allemaal nu precies zit? Is nog een beetje wazig voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Vorig weekend 1000 km gereden met de tomtom. Je kunt op het scherm de knop 'ga naar volgend routepunt' zetten. Mocht je een fout tussenpunt hebben, sla je deze makkelijk over. ..
Kijk en dat krijg ik dus niet voor elkaar... hoe zet ik een knop bij in het navigeercherm?
 
klik OPTIES scrol door naar (opties 4 van 6 ). Linksboven zie je"SNELMENUVOORKEUREN" aanvinken wat je nodig hebt. klaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan