Motorreis Zuid Thailand, Scenic royal coast route.

Wij zijn inmiddels ook weer terug uit Thailand, lekker op bezoek geweest bij onze zoon en schoondochter en baby. Wij hadden totaal geen idee wat ons te wachten stond. Vooral ik, want wat de boer niet kent dat vreet ie niet zeg maar. Mijn lief zei ook, ik eet 's morgens geen rijst als ontbijt.

Echt wel, ging mijn zoon halen bij zijn schoon moeder op de markt samen met heerlijk zoet vlees.

Kort om het was fantastisch, alleen de temp was een beetje te heet 1 dag gehad van 33 graden, de rest tussen de 37 en 40 graden. Wij gingen weg met 7 graden en kwamen terug met 5 graden.
Dus het verschil was te groot voor die 11 dagen.
Maar je wend er wel aan .

Bekijk bijlage 1986656Bekijk bijlage 1986657Bekijk bijlage 1986658

Prachtverhaal en ik herken dat, mijn vrouw t zelfde, heerlijk boterhammen met kaas eten in Nederland, en gelijk de eerste dag terug in Thailand rijst voor ontbijt🤣🤣

Schitterende foto's , is dat Ayutthaia?
 
Prachtverhaal en ik herken dat, mijn vrouw t zelfde, heerlijk boterhammen met kaas eten in Nederland, en gelijk de eerste dag terug in Thailand rijst voor ontbijt🤣🤣

Schitterende foto's , is dat Ayutthaia?
Ja is Ayutthaya, ze wonen daar 30 min rijden vandaan in Tha Ruea. Wij hebben daar een paar dagen geslapen en dan zit je gelijk tussen de toeristen, bij hun in Tha Ruea geen toerist te bekennen.
 
Ruea, Tha Ruea District, Changwat Ayutthaya 13130, Thailand
Hier wonen ze, zelfde naam ander district.

Nee motor museum niet geweest dus.
 
Momenteel is er al enige weken een hittegolf en te heet om tochten te maken het is dry season, alleen is het dryseason exceptioneel droog en heet, ook het noorden is te droog en te heet, met daarbovenop extreme luchtvervuiling rond Chiang Mai en Chiang Rai en Mae Hong Song.
En ook in Isaan in mindere mate en er zijn water tekorten in sommige gebieden.

Als zelfs de Thai klagen over de hitte dan is het echt heet...

Enigste wat nog rijdbaar is zijn de kustgebieden omdat er een windje vanuit zee is, maar tussen 12 - 3 uur is het ver van prettig.

Traditioneel begint na Songkhran festival waarin iedereen elkaar nat spuit, deze week dus het regen seizoen en men snakt ernaar, regen en verkoeling, watertrucks rijden af en aan.

Ik heb m'n eerstr 50.000 km door Thailand gereden maar nu komt daar weinig bij tot het regen seizoen begint.

Op het filmpje zie je hoe droog het is waar normaal groene jungle het landschap siert.
Voor mij een blij moment, en wat over optimisme enige toer kilometers zitten er nu niet in🤤


 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan