Mijn ervaring met Rena Motoren te Dordrecht

Rechtsbijstand is leuk, maar dan moet je het wel kunnen bewijzen en een zaak hebben. En dat lijkt me verdomd lastig: het is jouw woord tegen het zijne.


Er zijn foto's van kort voor , en kort na..
En een ex-eigenaar als getuigen.

Het is er wel, of het gebruikt kan worden, geen idee.
 
Ik snap TS zijn reactie wel. Of het nou kleine krasjes zijn of niet, dat maakt helemaal niet uit. Je levert je motor af bij een zaak en je krijgt hem terug met krassen. Dat is niet de bedoeling, lijkt mij?

En de reactie van de zaak is gewoon ronduit lomp, niet echt klantvriendelijk te noemen. Je kapt niet iemand af na één e-mailtje/één gesprek. Al is het niet de schuld van jou als motorzaak zijnde, dan nodig je de klant toch even uit voor een bak koffie ofzo. Weet ik het. Zoveel mogelijkheid om dit tot een (redelijk) goed einde te brengen. Desnoods probeer je met de klant een of ander anti-kras-spul, weet ik veel.

:^

denk dat we het hier bij moeten laten en kip zijn eigen plan laten trekken.
Een deel van de rekening niet betalen lijkt me niet reel, ja het is een waardevermindering, maar wat hij ook doet, je komt er toch niet terug als hij zo reageert.
Als hij daar geen rekening mee houd op het moment dat hij zo reageert , zou ik er als persoon zijnde ook niets mee mee te maken willen hebben.
Als hij het idee heeft dat jij niet eerlijk bent en/of aan de hand van oude schade korting wil krijgen mag hij dat ook wel gewoon zeggen.

hmmm, dat doet hij eigenlijk ook wel een beetje :/
 
Laatst bewerkt:
Kan meerdere recente foto's laten zien waar geen schade op zit. Ook de vorige eigenaar, een MFer hier, kan bevestigen dat de schade er NIET op zat. Heb de motor vorige zaterdag van hem overgekocht, en maandag erna bij Rena neergezet.

Gaat inderdaad om het glashard ontkennen. De krassen zijn met een motor die je recentelijk hebt gekocht nog zuurder natuurlijk.
 
Serieus? Voor een paar krasjes op een thundercat?

't Moet niet gekker worden.


Waarom niet ?
Naar jou definitie, is dus alles ouder als X jaar vogelvrij om maar naar
de klote te helpen.

( zo klinkt het )



Zit nu zelf in een schadeverhaal over een '96 bmw ( werkpaard, met genoeg gebruikssporen )

Dat het een oud hok is, wilt nog niet zeggen dat je er maar ongestraft en "gratis" tegen
aan kan rijden..
 
Waarom niet ?
Naar jou definitie, is dus alles ouder als X jaar vogelvrij om maar naar
de klote te helpen.

( zo klinkt het )



Zit nu zelf in een schadeverhaal over een '96 bmw ( werkpaard, met genoeg gebruikssporen )

Dat het een oud hok is, wilt nog niet zeggen dat je er maar ongestraft en "gratis" tegen
aan kan rijden..


Wel als het een BMW is :+
 
Waarom niet ?
Naar jou definitie, is dus alles ouder als X jaar vogelvrij om maar naar
de klote te helpen.

( zo klinkt het )

Er is een niet-zo subtiel verschil tussen een paar krasjes op een motor en het ding naar de klote helpen.

Zoals ik zei: de houding van die kerel houdt te wensen over, maar het gaat om een paar krasjes op een thundercat. Plaats het in perspectief.
 
Er is een niet-zo subtiel verschil tussen een paar krasjes op een motor en het ding naar de klote helpen.

Zoals ik zei: de houding van die kerel houdt te wensen over, maar het gaat om een paar krasjes op een thundercat. Plaats het in perspectief.

Die vent is monteur en mot brommers maken, hij zit niet in de politiek ( persoonlijk, een niet tactisch antwoord zou ik hem prima kunnen vergeven )
Iedereen kan een kut dag hebben. ( t is misschien al de 3e mail die hij krijgt die dag over
schade na reparatie :) )

Het gaat er om, kras op een 2016 duc, of een 1990 honda , dat *moet* je gewoon oplossen,
of het nu is met een oliebeurtje, een bak koffie of een *sorry!*
Dat is nu niet relevant ( da's tussen TS / motorzaak )

Je brengt je motor weg voor een reparatie die je niet zelf wilt of kan uitvoeren ,
niet voor een kras erbij.

Dan is het aan TS om wel of niet z'n schouders op te halen over een paar krasjes,
niet aan ( ons ) of de motorzaak.

( en , als iemand die recent ook zo'n kwal tegen kwam die dacht "oh, t is maar een oude auto , lekker belangrijk" .. kan ik goed begrijpen dat TS vrij pissig is. )
 
Laatst bewerkt:
Of die motor nu nieuw is of 10 jaar oud: ze horen er gewoon op dezelfde nette manier mee om te springen.
Wie weet heeft die eigenaar van die 10 jaar oude motor wel jaren iedere euro opzij moeten zetten om die motorfiets te kunnen kopen. En dan vindt iemand anders dat over zijn pride & joy bij een beschadiging niet zo moeilijk gedaan moet worden? :?
 
Er is een niet-zo subtiel verschil tussen een paar krasjes op een motor en het ding naar de klote helpen.

Zoals ik zei: de houding van die kerel houdt te wensen over, maar het gaat om een paar krasjes op een thundercat. Plaats het in perspectief.

What the f**k maakt het uit hoe oud die motor is. Als je er zelf een kras op maakt kun je er zo over denken, maar niet als een of andere prutser (want zo mag je iemand wel noemen die mijns inziens moedwillig, want hij had beter moeten weten) iemand anders eigendom beschadigd en er dan ook nog niet voor uit wil komen ook nog. Kippie gaat geen geld nog genoeg doening krijgen, maar ook ik zou er persoonlijk alles aan doen om iedere mogelijke toekomstige klant bij hem weg te houden
 
Laatst bewerkt:
Er is een niet-zo subtiel verschil tussen een paar krasjes op een motor en het ding naar de klote helpen.

Zoals ik zei: de houding van die kerel houdt te wensen over, maar het gaat om een paar krasjes op een thundercat. Plaats het in perspectief.
Je houdt er echt een kromme redenering op na. Boeiend of het nou een Thundercat betreft, of een nieuwe RSV4. Ik betaal die man omdat hij zichzelf monteur noemt en ik hem dus handiger acht dan mezelf. Maar ik heb zelf nooit krassen gemaakt tijdens klusjes. Dan vind ik een houding van "Ach, kan gebeuren, het zijn maar een paar krasjes" onbegrijpelijk ja.

Zoals ik al zei, dat de Thundercat er nog héél netjes uitzag en ik hem net had, maakt het alleen maar zuurder. Precies wat Stefan666 eigenlijk zegt ja. Denk dat de meeste normaal denkende mensen zo reageren... ;) Sommige mensen krijgen een zenuwinzinking als hun motor in beslag genomen wordt doordat ze zonder db-killer rijden terwijl ze weten dat dat illegaal is en openen daar dan ook een topic over. Zo zie je maar, iedereen reageert anders op verschillende situaties.
 
Laatst bewerkt:
Je houdt er echt een kromme redenering op na. Boeiend of het nou een Thundercat betreft, of een nieuwe RSV4. Ik betaal die man omdat hij zichzelf monteur noemt en ik hem dus handiger acht dan mezelf. Maar ik heb zelf nooit krassen gemaakt tijdens klusjes. Dan vind ik een houding van "Ach, kan gebeuren, het zijn maar een paar krasjes" onbegrijpelijk ja. Zoals ik al zei, dat de Thundercat er nog héél netjes uitzag en ik hem net had, maakt het alleen maar zuurder.
Ik zeg niet dat dat de goede houding is voor de monteur in kwestie (of überhaupt voor een monteur). Zoals ik eerder gezegd heb: dat is niet juist.

Alleen om daar nou op zo'n manier op te reageren.. tja. Dan denk ik: relativeer het een beetje. Een paar krasjes op een thundercat die je nota bene voor woon/werk-verkeer gaat gebruiken.
Precies wat Stefan666 eigenlijk zegt ja. Denk dat de meeste normaal denkende mensen zo reageren... ;) Sommige mensen krijgen een zenuwinzinking als hun motor in beslag genomen wordt doordat ze zonder db-killer rijden terwijl ze weten dat dat illegaal is en openen daar dan ook een topic over. Zo zie je maar, iedereen reageert anders op verschillende situaties.
De relevantie ontgaat mij volledig.
 
De relevantie ontgaat mij volledig.
Mij die van jou ook.

Alleen om daar nou op zo'n manier op te reageren.. tja. Dan denk ik: relativeer het een beetje. Een paar krasjes op een thundercat die je nota bene voor woon/werk-verkeer gaat gebruiken.
Wat boeit het nou of het een Thundercat is en waar ik die voor ga gebruiken? Ik ken mensen die woon-werk in een nieuwe BMW X6 doen. Dus dan maakt een krasje meer of minder ook niet?

Ik kan het best relativeren, heb immers ernaast nog een Z1000SX uit 2014 staan. Maar dat verandert eerder genoemde feiten niet.
 
Mij die van jou ook.
Ik reageer op de inhoud van dit topic. Dat heb je door?
Wat boeit het nou of het een Thundercat is en waar ik die voor ga gebruiken? Ik ken mensen die woon-werk in een nieuwe BMW X6 doen. Dus dan maakt een krasje meer of minder ook niet?
Tot op zekere hoogte. Het is een gebruiksvoorwerp, geen schilderij.
Ik kan het best relativeren, heb immers ernaast nog een Z1000SX uit 2014 staan. Maar dat verandert eerder genoemde feiten niet.

Dat blijkt in elk geval niet uit de OP.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is dat je het niet kunt bewijzen. Ik ga er vanuit dat je het niet uit je duim zuigt en ik ga er ook vanuit dat je niet vanuit frustratie iemand probeert in discrediet te brengen op een druk motorforum.

Persoonlijk ben ik ook heel zuinig op mijn spullen en dat heeft zijn oorzaak ergens in mijn vroege jeugd als kind van straatarme ouders. Onze 14 jaar oude auto staat er nog bij als een nieuwe bijvoorbeeld.

Ik heb hard moeten werken om iets te bereiken en voor de spullen die ik heb. Zou een monteur die beschadigen, dan zou ik daar nog wel vrede mee kunnen hebben, mits hij dat toegeeft en de schade vergoedt.

Gaat hij glashard ontkennen en ook nog mij beschuldigen van het proberen hem een schade in de schoenen te schuiven die er al eerder was, dan heeft hij een probleem. Maar hoe ga je dat bewijzen?

Niet simpel hoor.

En opmerkingen als: 'waar maak jij je druk om', slaan natuurlijk nergens op. Als iemand mijn als nieuwe bijna 60 jaar oude Norton beschadigt, word ik moordlustig.
 
Tot op zekere hoogte. Het is een gebruiksvoorwerp, geen schilderij.
Een heleboel motorrijders zijn het niet met jou eens, weet het zeker. Een koekblikker ziet zijn koekblik als een gebruiksvoorwerp ja. Voor mij is motorrijden een passie, en ja, ook een Thundercat die ik naast mijn SX heb. Ergo, baal ik van krassen die een monteur veroorzaakt aan mijn motor. 'Nuff said!
 
Laatst bewerkt:
Een helemaal motorrijders zijn het niet met jou eens, weet het zeker. Een koekblikker ziet zijn koekblik als een gebruiksvoorwerp ja. Voor mij is motorrijden een passie, en ja, ook een Thundercat die ik naast mijn SX heb. Ergo, baal ik van krassen die een monteur veroorzaakt aan mijn motor. 'Nuff said!

Oké, dat mag. Hoe stel jij je een oplossing voor dan?
 
By the way:

Hij heeft d'r zelf nog om heen gelopen toen ik hem bracht daar maandagavond.. en toen zei ie nog, is echt mooie nette motorfiets!
 
Teveel mensen die het allemaal wel best vinden en 'het is maar een krasje'. Ja dat is het ook daar gaat het ook niet om. Monteur maakt schade en je kan een grote bek toe krijgen.

Ik breng een keer de auto weg met werkende airco om hem af te laten persen, gewoon omdat ik graag wil dat hij het top blijft doen. Eerste keer dat ik hem aanzet hoor ik hem leeglopen. Lag allemaal niet aan hun. Uitgebreide test laten doen bij de airco specialist en met het rapport terug naar de garage. Een grote bek kon ik krijgen en ze wisten zeker dat de airco niet werkte toen ik de auto bracht.


Dit soort mensen zijn gewoon tuig en ze verdienen een faillissement.
 
Maak gewoon een buts in een fiets die die heeft staan, net zo hard ontkennen als dat hij doet :Z
 
Een paar krasjes op een woon/werk-motor, hoe erg is dat nou? Het is geen schilderij toch.

Toegegeven, wanneer ik mijn motor naar een motorzaak breng verwacht ik ook dat ze er zorgvuldig mee omspringen. Maar op de krasjes op je frame na vind ik het allemaal niet heel schokkend eigenlijk.

Jij vindt ze misschien niet erg - maar dat zijn ze wel.
 
Zelfs ik snap het.. het is lullig als er op deze manier meer beschadigingen op je motor komen.
Maar als je dit wil voorkomen zit er denk ik maar 1 ding op;
Onderhoud zelf doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan