Minachting tegenover andere motorrijders

HerrJohann

MF'er
30 jun 2013
224
3
Zaandam
Wellicht beetje misleidende titel,


Maaaaarrrr.....

Ik kan het niet helpen maar als ik andere motor rijders zie die geen beschermende kleding aan hebben vind ik het toch altijd heel irritant om alleen al maar te zien :P

Ook als ze groeten heb ik altijd iets van "tsja" :]

Ik kan er vaak gewoon niet bij dat iemand wel een motor van een paar duizend euro koopt, maar de veiligheid..... "ach ik ben toch niet van plan te vallen".
of bijvoorbeeld wel motorlaarzen maar dan wel gewoon in een vestje rijden ofzo.

Ben ik de enige die hier moeite mee heeft of zijn er meerdere motor rijders?

klink wellicht als een enorme zeikerd, mierenneuker.. maar moest het even kwijt ;)
 
Ach met die nieuwe kevlar broeken en casual sneakerachtige motorschoenen wordt het op t zicht niet makkelijker nee :-)
 
Ja heel herkenbaar. Uiteraard is het hun eigen beslissing maar door dat zij geen pak dragen en eventueel toch vallen hebben zij voor heel veel geld aan medici kosten. De zorgverzekering kosten zijn dan alsnog hetzelfde voor deze personen..

Maar goed voordat we het dan gaan hebben over dat dit dan ook moet gaan gelden voor rokers etc. Zeg ik dat iedereen moet doen waar die zin in heeft en lekker moet rijden!:]
 
Je kiest er zelf voor, maar als er iemand met alleen een t-shirtje aan plat gaat ga ik niet helpen, hooguit een ambu voor je bellen maar ik hou niet van de open huid overal en dat soort dingen :P

Zelf draag ik sowieso altijd laarzen, (motor)jas, handschoenen en helm. Alleen af en toe als ik even gauw naar de winkel moet draag ik soms mijn broek niet.

Als iemand groet dan groet ik terug. Alleen zal ik minder snel uit mezelf zwaaien naar een badgast op een motor :+
 
Ik ken het gevoel, zelf twee maal gaan glijden op hoge snelheid. Zonder pak had ik er denk ik niet afgekomen met alleen wat schaaf wonden.

De supersport rijders op hun kawagixxerr1 ding van 10.000 euro en vervolgens in T-shirt, spijkerbroek rondscheuren snap ik al helemaal niet. Al spenderen ze maar een tiende van de waarde van hun motorfiets aan fatsoenlijke protectie dan zou dat al een hoop schelen.
 
Ik ben een echt ATGATT-persoon, maar mensen zouden intelligent genoeg moeten zijn om hun eigen beslissingen te maken. Dat vind ik belangrijker dan een belerend: "Je draagt geen motorbroek/jas/etc" en daar dan minachting over voelen.

Feit blijft gewoon dat 99,9% van de motorritten prima gaan, en zelfs als je valt zonder gear, je niet persé onherstelbare schade oploopt. Je kan echter ook pech hebben... Mensen moeten zelf het risico inschatten vind ik.
 
Ik ben vandaag toevallig alleen met een spijkerbroek omdat ik enkel door de stad moest heen en voordat ik vanmiddag verder ga rijd ik eerst langs huis.

Echter......! Dit doe ik wel vaker en het is mij ook opgevallen dat wanneer ik mijn pak wel helemaal aan heb dat vooral de ik-rijd-het-hele-jaar-door-rijders mij vaker groeten dan wanneer ik mijn broek niet aan heb!

Nu heb ik zelf een pleuris hekel aan al dat gezwaai dus kan er niet wakker van liggen maar wel grappig dat zo'n kijk-ik-rijd-het-hele-jaar-door-rijder er nu zelf een topic over aanmaakt! :+ :P :9 O-) :X :j

Ik rijd normaal altijd in volledig textiel als ik de stad uit ga. Enkel op een warme dag wil ik het wel eens verdommen als ik niet over de snelweg moet. Het kan mij echter totaal geen reet schelen wat andere doen.

Ik ben dan wel weer zo'n lul die scooters niet groet (ik ben al niet van het gezwaai!) en motoragenten ook niet tenzij deze zo uitbundig aan komen gezwaaid. Ik ben nu ook weer geen chagrijnige onbeschofte droplul dat ik dan vanuit het principe niet zwaai.

Maar je kan zo lekker rijden en dan gaat de zon schijnen waar je blij van wordt en vervolgens moet je met 1 hand rijden omdat je met de andere continu aan het zwaaien bent. -O-
 
Laatst bewerkt:
Tja, het valt niet mee, he? '(

Zo krijg ik ook altijd een wegtrekker, als ik dikke mensen patat met zie eten. Of roken. Of nog erger: dikke rokende mensen die "patat met" eten, ondertussen op hun mobieltje loeren terwijl ze motorrijden.

Ik blijf dan altijd ff een weekje binnen. :+



Anders gezegd: waar maak je je druk om????? _O-
 
Ik ben een echt ATGATT-persoon, maar mensen zouden intelligent genoeg moeten zijn om hun eigen beslissingen te maken. Dat vind ik belangrijker dan een belerend: "Je draagt geen motorbroek/jas/etc" en daar dan minachting over voelen.

Feit blijft gewoon dat 99,9% van de motorritten prima gaan, en zelfs als je valt zonder gear, je niet persé onherstelbare schade oploopt. Je kan echter ook pech hebben... Mensen moeten zelf het risico inschatten vind ik.
Vote Woudschim for president *O*
 
vrienden van mij hebben broeken en vesten met kevlar en van die 'dagelijkse'motorschoenen. het lijkt dan alsof ze geen bescherming hebben maar er zit dus wel bescherming in.
 
@ turbo, zelf ben ik niet perse een ik rijd het hele jaar door persoon hoor ;) maar ik kan er gewoon met de pet niet bij ;)

@gijs,, druk maak ik me er niet om, maar vind het wel vervelend van mezelf dat ik me er druk om kan maken terwijl het totaal niets met mij te maken heeft ;)
 
Waarom erger je je aan mensen die zonder bescherming rijden? Jij bent toch niet degene die de gevolgen ervan ondervindt als je valt?
 
@ turbo, zelf ben ik niet perse een ik rijd het hele jaar door persoon hoor ;) maar ik kan er gewoon met de pet niet bij ;)

@gijs,, druk maak ik me er niet om, maar vind het wel vervelend van mezelf dat ik me er druk om kan maken terwijl het totaal niets met mij te maken heeft ;)

:+ :P

Als ik er over na ga denken kan ik er ook met de pet niet bij. Ik ben er zelf 1 die in zijn niet coole Hein Gericke textiele pak het hele jaar op een super sport rijd.

Ik denk er echter niet graag over na. :+

Zolang ik de pijn niet voel van die spijkerbroek die met een pincet er uit gepulkt moet worden vind ik het allemaal prima. :9
 
Laatst bewerkt:
Waarom erger je je aan mensen die zonder bescherming rijden? Jij bent toch niet degene die de gevolgen ervan ondervindt als je valt?

:^
ZIJ zullen hun huid kwijt raken als ze op hun bek gaan..

Ik snap het niet hoor..

Had nog nooit van de term gehoord maar ik ben dus ook een ATGATT-persoon :P :Y

Moet wel eerlijk zeggen dat ik minder snel zwaai als ik zo'n knaap in een t-shirtje zie rijden..
 
Eenzelfde soort gevoel bekruipt mij altijd een beetje wanneer ik iemand op een hele stoere, glimmende chopper zie rijden...... met fluoriserende kleding aan.

Verder moet iedereen het lekker zelf weten. Al ga je in je tanga op je R1 zitten. Kijk maar effe.
 
Laatst bewerkt:
@turboO.


Die enthousiast zwaaiende politieagent, meestal ook nog met de rechterhand, zie ik enkel op televisie.

;)
 
Ik heb ook redelijke 'casual lijkende' kleding aan op de motor. Wel duidelijke motor jas en handschoenen, maar spijkerbroek en motorsneakers. Ik denk als je me snel voorbij ziet komen dat je dan ook denkt dat ik alleen met een jasje en handschoenen rij.

In totaal één keer gehad dat iemand me wat sarcastisch aansprak of zo'n spijkerbroek nou wat doet als ik val. Dus hem gelijk gewezen op de knie protectoren (je zou denken dat die wel opvallen, of ik heb héle dikke knieën) en de kevlar binnenkant :)
 
tegenwoordig bijna niet meer te zien.
Een vriend van mij rijdt altijd met een kevlar broek, "sportieve" motorgympen en een jas die er niet uitziet als een traditionele motorjas, maar wel met bescherming.
Niemand die het doorheeft dat het motorkleding is. en ja, afkeurende opmerkingen krijgt hij ook, van kortzichtige mensen. Bemoei je met je eigen zaken |( je gaat toch ook niet naar de kroeg om te vertellen dat roken en drinken dodelijk is en de samenleving miljoenen kost?

goed,
in de stad heb ik ook alleen mijn jas en handschoenen aan. Je rijdt toch ook niet met je brommer in motorpak?
buiten de stad= vol motorpak.
 
Ach ja 30 jaar geleden ging ik altijd in zwembroek, hempje en badslippers op de Suzuki GT750 naar de zwemplas, keek niemand raar van op......tijden veranderen.
 
Voor een "echte" rit trek ik altijd volledig tenue aan.

Voor de korte ritjes rijd ik vaak in normale spijkerbroek (wel jas, handschoenen en uiteraard helm). Ik vind het soms gewoon te veel gedoe om m'n broek aan te trekken.

Ik ben niet zo van de regeltjes, en ben dus blij dat iedereen hier zelf zijn keuze in kan maken. Het risico is immers voor die gene zelf. En zeuren over die paar centen voor bijvoorbeeld de zorgverzekering gaat me wat ver. Dan kan ik nog tal van andere dingen verzinnen (rokers, dikzakk'n etc.).

Oh, en ik zwaai altijd terug :W
 
Laatst bewerkt:
Als iedereen zich met zijn/haar eigen zaken bemoeit is alles toch prima?
 
Het risico is immers voor die gene zelf. En zeuren over die paar centen voor bijvoorbeeld de zorgverzekering gaat me wat ver. Dan kan ik nog tal van andere dingen verzinnen (rokers, dikzakk'n etc.).

Oh, en ik zwaai altijd terug :W

Precies dan kan je veel zogenaamde gevaarlijke sporten ook wel gaan verbieden, voordat je het weet mag je alleen nog maar achter de geraniums zitten.....
 
Ik heb eigenlijk alleen last van hele erge knakenrijders. Voornamelijk omdat ik ze niet serieus kan nemen als motorrijder. Ze verkondigen vol trots weer een andere manier te hebben gevonden om een paar lullige tientjes te besparen (zoals het omkeren van de ketting en plaatsen van 1 nieuw tandwiel om meer dan 50k op 1 ketting te kunnen rijden ;) ). Terwijl je je daar eigenlijk kapot voor zou moeten schamen.

Ik erger mij niet aan mensen zonder motorkleding, al rijden ze naakt, ook prima. Bij vrijheid hoort dat men lekker zelf mag weten wat ze doen, zo lang daarmee geen onschuldige mensen in direct gevaar komen. Open uitlaat, ook zelf weten, zo lang je geen half uur in mijn voortuin gaat staan gassen.

Ieder zijn meug.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan