Minibike racing

Na zo'n 12 jaar niet meer op de minibike te hebben gezeten, heb ik er vorige week een gekocht. (Mede aangewakkerd door het lezen op dit topic...) Een Blata Origami B1 staat er nu in de garage, schijnt 12 pk te hebben.
Zometeen alle spullen in de auto laden, en richting Zaltbommel. Kijken of ik het nog niet verleerd ben...
548887_403338149740043_600591382_n.jpg
 
Na zo'n 12 jaar niet meer op de minibike te hebben gezeten, heb ik er vorige week een gekocht. (Mede aangewakkerd door het lezen op dit topic...) Een Blata Origami B1 staat er nu in de garage, schijnt 12 pk te hebben.
Zometeen alle spullen in de auto laden, en richting Zaltbommel. Kijken of ik het nog niet verleerd ben...
[afbeelding]


Kijk dat zijn de betere, en 12 pk in een minibike is een hoop, gaat als een kogel vooruit.
Succes in zaltbommel, laat even weten hoe het is gegaan *D
 
Na zo'n 12 jaar niet meer op de minibike te hebben gezeten, heb ik er vorige week een gekocht. (Mede aangewakkerd door het lezen op dit topic...) Een Blata Origami B1 staat er nu in de garage, schijnt 12 pk te hebben.
Zometeen alle spullen in de auto laden, en richting Zaltbommel. Kijken of ik het nog niet verleerd ben...
[afbeelding]

Die Origami's gaan als de brandweer! Hoewel enkele aanpassingen wel kunnen helpen, zoals bv. een andere koppeling. Maar daar ga je zeker veel plezier op hebben :Y
 
Kijk dat zijn de betere, en 12 pk in een minibike is een hoop, gaat als een kogel vooruit.
Succes in zaltbommel, laat even weten hoe het is gegaan *D
374024_405499802857211_964426945_n.jpg
Fototje van de vorige eigenaar geleend. Hier staat ie bij Deroue op de testbank...

Ben benieuwd. Even mijn kleding nog bij elkaar zoeken en dan kan het straks gebeure :P
 
Zo weer terug vanuit Zaltbommel. Rustig aan begonnen en na een rondje of tien knietjes al aan de grond.. En zo langzamerhand telkens wat sneller gaan rijden. Was nog een jongen meer die een snelle GRC had, en die reed net een seconde of anderhalf sneller dan mij. Dus telkens elkaar opzoeken, en proberen van hem te leren.
Heb me weer smakelijk vermaakt :) Dit smaakt naar meer, haha.
Zondag dus ook maar naar Swalmen schat ik.
 
Kheb het minibiken ook weer ontdekt en zoek nu eigenlijk een goede minibike (voorkeur gaat uit naar een Blata Ultima.) dus mocht iemand iets weten,dan hoor ik het graag. *D
 
Zo weer terug vanuit Zaltbommel. Rustig aan begonnen en na een rondje of tien knietjes al aan de grond.. En zo langzamerhand telkens wat sneller gaan rijden. Was nog een jongen meer die een snelle GRC had, en die reed net een seconde of anderhalf sneller dan mij. Dus telkens elkaar opzoeken, en proberen van hem te leren.
Heb me weer smakelijk vermaakt :) Dit smaakt naar meer, haha.
Zondag dus ook maar naar Swalmen schat ik.


Leuk zie ik je zondag, Kevin en ik zijn ook in Swalmen, maar hij is nog maar 12 jaar oud hoor.
 
Kheb het minibiken ook weer ontdekt en zoek nu eigenlijk een goede minibike (voorkeur gaat uit naar een Blata Ultima.) dus mocht iemand iets weten,dan hoor ik het graag. *D


Een Ultima is lastig te vinden, maar probeer het in Duitsland of Denemarken, daar staan ze nog wel te koop, of op www.minibike-forum.nl
Ik heb er 2 en 1 heb ik omgebouwd naar een W40 met carbon voorvork achterkant, en de andere is de Junior B motor en die is nog luchtgekoeld met 13.5mm restrictie in de uitlaat.
Kan je wel zeggen dat het topfietsen zijn, zeer betrouwbaar en weinig sleutelwerk.
full
 
Een Ultima is lastig te vinden, maar probeer het in Duitsland of Denemarken, daar staan ze nog wel te koop, of op www.minibike-forum.nl
Ik heb er 2 en 1 heb ik omgebouwd naar een W40 met carbon voorvork achterkant, en de andere is de Junior B motor en die is nog luchtgekoeld met 13.5mm restrictie in de uitlaat.
Kan je wel zeggen dat het topfietsen zijn, zeer betrouwbaar en weinig sleutelwerk.[afbeelding]
Op het minibike forum heb ik er al om gevraagd, zo ook bij de Blata importeur en een aantal dealers. Ik heb nu ook maar eens geinformeerd bij Bert Derou naar alternatieven, omdat ik anders deze winter niet meer rij...

Hopelijk komen er in het voorjaar wat Ultima's in de verkoop.
 
Leuk, tot zondag dan!

Vandaag toch wel last van mn handen/polsen, en heupen... :p Moet nog een beetje flexibeleren worden voor de mini, haha.


Ga je elke avond een uurtje op de minibike voor de tv zitten kijken, dat help je leniger worden.
Doet Kevin ook weleens, hij is nu in de groei dus heeft ook wel wat pijntjes.
 
Op het minibike forum heb ik er al om gevraagd, zo ook bij de Blata importeur en een aantal dealers. Ik heb nu ook maar eens geinformeerd bij Bert Derou naar alternatieven, omdat ik anders deze winter niet meer rij...

Hopelijk komen er in het voorjaar wat Ultima's in de verkoop.


Er zijn geen alternatieven voor een Ultima.
Heb je richard van Alphen al geprobeerd?
http://www.richardvanalphen.nl/webshop.html
en de importeur heeft ook nog wel wat staan en ze hebben een 3 stappen plan.
Maar neem wel eentje met hydraulische remmen en een stuurdemper, je zal versteld staan hoe hard je met een Ultima rond kan gaan.
 
Er zijn geen alternatieven voor een Ultima.
Heb je richard van Alphen al geprobeerd?
http://www.richardvanalphen.nl/webshop.html
en de importeur heeft ook nog wel wat staan en ze hebben een 3 stappen plan.
Maar neem wel eentje met hydraulische remmen en een stuurdemper, je zal versteld staan hoe hard je met een Ultima rond kan gaan.


Joeri/HELLdesker heeft al bij Richard geínformeerd. Die heeft alleen een nieuwe in de aanbieding en dat is voorlopig nét ff te veel van het goede.
"Moeten" het voorlopig met de bamiracert en een overjarige GRC doen. O-)

Hopelijk zondag Swalmen weer erbij. :)
 
Yja die dingen kosten ook niet niks, de Ultima is momenteel behoorlijk geliefd onder de rijders.
Ik voel me een beetje aso omdat wij er 2 van hebben :$ , maar je vind er vast wel een.
 
Er zijn geen alternatieven voor een Ultima.
Heb je richard van Alphen al geprobeerd?
http://www.richardvanalphen.nl/webshop.html
en de importeur heeft ook nog wel wat staan en ze hebben een 3 stappen plan.
Maar neem wel eentje met hydraulische remmen en een stuurdemper, je zal versteld staan hoe hard je met een Ultima rond kan gaan.
Daarom wil ik ook een Ultima. Voorlopig is de enige die Richard heeft een nieuwe, zelfde geldt voor de importeur. Kga vrijdag kijken voor een GRC...

mocht je jouw Ultima weg doen, dan hoor ik het graag 8-)
 
Daarom wil ik ook een Ultima. Voorlopig is de enige die Richard heeft een nieuwe, zelfde geldt voor de importeur. Kga vrijdag kijken voor een GRC...

mocht je jouw Ultima weg doen, dan hoor ik het graag 8-)


Denk als ik het aan mijn zoon vraagt dat hij mij nooit meer aankijkt :X .
Maar zondag mag je met die kleine jongen van mij gaan stoeien, vind hij leuk :Y

Hij heeft 2 zwarte Ultima,s met rood frame en zijnstartnummer is een geel veld met een zwarte 17 erop, junioren B.
 
Laatst bewerkt:
Denk als ik het aan mijn zoon vraagt dat hij mij nooit meer aankijkt :X .
Maar zondag mag je met die kleine jongen van mij gaan stoeien, vind hij leuk :Y

Hij heeft 2 zwarte Ultima,s met rood frame en zijnstartnummer is een geel veld met een zwarte 17 erop, junioren B.
Ik rij bij de beginners, nog nauwelijks gereden, dus voorlopig zal ik je zoon alleen maar in de weg rijden. ;)
 
Nou ja misschien eist hij over een paar jaar wel een Moto3 machine van pa. _O-


Ik hoop het niet, we willen toch echt richting supersport 600 en dan de superbike en daarna MotoGP of voetbal :X .
Ik ga gewoon tegen de stroom in, alle pocketbike rijdertjes gaan naar de Honda NSF100, Yamaha R125, Moriwaki en dan Moto3.
We gaan voor Kawasaki met een sponsor contract van de Action :Y , dan kunnen die olieprijzen ook weer omhoog getrokken worden *O*
 
mini_1.jpg

mini_2.jpg

Zo minibike is bijna klaar voor zondag :)
Vandaag het een en ander nagekeken, en kappen beplakt met carbon folie. Ziet er nu wat beter uit, vorige spuitklus was niet al te netjes gedaan door de laatste eigenaar...

Ook nog het zitje zwart gespoten, dan kan deze er op voor te trainen.
De andere kappenset breng ik dan een keer naar de spuiter en dan moet het zoiets gaan worden:
minibike_davy.jpg
 
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo minibike is bijna klaar voor zondag :)
Vandaag het een en ander nagekeken, en kappen beplakt met carbon folie. Ziet er nu wat beter uit, vorige spuitklus was niet al te netjes gedaan door de laatste eigenaar...

Ook nog het zitje zwart gespoten, dan kan deze er op voor te trainen.
De andere kappenset breng ik dan een keer naar de spuiter en dan moet het zoiets gaan worden:[afbeelding]



Hoe sta je met je kettingwieltjes??
Swalmen werkt prima met 6/68 tands overbrenging.
 
Nou, al het spul staat klaar hier. Vanmiddag motortje nog laatste dingetjes aan gedaan, en staat klaar voor morgen.

Tot morgen :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan