Moto Breda: hoe zit het nou?

Geen ervaring maar gewoon niets aanbetalen en niet je motor alvast inruilen.
Bij een faillissement zal de curator beslag leggen op alles wat binnen staat, ook jouw spullen dus.
 
Al is de kans vrij klein dat een noodlijdend bedrijf zonder inruil en zonder aanbetaling een nieuwe motor laat komen.
 
Geen ervaring maar gewoon niets aanbetalen en niet je motor alvast inruilen.
Bij een faillissement zal de curator beslag leggen op alles wat binnen staat, ook jouw spullen dus.

maar hoe loopt dat dan af?
het is toch uiteindelijk jou eigendom, ook als je hem er voor een beurt hebt weggebracht.

je bent hem even kwijt, maar uiteindelijk krijg je hem wel weer lijkt me.
 
Als je er geen goed gevoel bij hebt ivm mogelijk faillisement koop je hem toch bij een andere Triumph dealer, zit er vast wel een op een acceptabele afstand :)
 
Zit hem in het kenteken. Als jouw inruiler daar al staat op naam van de firma, dan ben je hem kwijt. Als je nieuwe motor daar klaarstaat en (nog) op naam staat van de firma, ben je hem ook kwijt. Doe je een aanbetaling dan wordt je op de lijst van schuldeisers gezet, en maak je KANS het terug te krijgen, maar meestal gaan de belastingdienst, personeel en de bank voor, en als de pot op is, heb je pech.

Wel een beetje mee oppassen dus, ALS het bedrijf daadwerkelijk in de problemen zit.

Ik hoorde eens op de barkruk dat het met mijn bedrijf niet zo goed ging..
Heb ik zelf niks van gemerkt _O- .
 
Geen ervaring maar gewoon niets aanbetalen en niet je motor alvast inruilen.
Bij een faillissement zal de curator beslag leggen op alles wat binnen staat, ook jouw spullen dus.

Kenteken op jouw naam laten staan, dus nu niet inruilen en nu laten overschrijven... en ook geen aanbetaling doen........ |(

Boter bij de vis.......en wacht de winter eerst rustig af.

Anders krijgen we van die 'Safe' toestanden......... _O-
 
Heb motoport breda even financieel gecheckt, maar op creditsafe staan ze er gewoon goed voor hoor! grote kredietlimiet en als omschrijving "zeer goede kredietwaardigheid "!

Heb hier meer vertrouwen in dan een of andere roddel vanwege een moeizame levering!!
 
Laatst bewerkt:
Heb motoport breda even financieel gecheckt, maar op creditsafe staan ze er gewoon goed voor hoor! grote kredietlimiet en als omschrijving "zeer goede kredietwaardigheid "!

Heb hier meer vertrouwen in dan een of andere roddel vanwege een moeizame levering!!

Interessant!
En hoe staat het ervoor bij Moto Breda?
Want daar gaat het over toch??
 
Al was het niet zo dan is het nu wel zo; als het toevallig even wat minder gaat en iemand post deze crap online dan koopt niemand er meer en gaan ze kopje onder inderdaad.

Gefeliciteerd. ;)
 
maar hoe loopt dat dan af?
het is toch uiteindelijk jou eigendom, ook als je hem er voor een beurt hebt weggebracht.

je bent hem even kwijt, maar uiteindelijk krijg je hem wel weer lijkt me.

Elk voertuig dat al bij het RDW op naam is gesteld is inderdaad eigendom van de eigenaar dat daar even tijdelijk gestald staat. Maar elk voertuig dat of nog niet op naam is gesteld, of dat op naam van de dealer staat, hoort bij een faillissement bij de boedel. En dan kun je weliswaar aangeven dat jij aanspraak maakt op die motor en daar een contract voor hebt afgesloten, maar je bent slechts één van de vele schuldeisers en mag achteraan aansluiten. En de fiscus staat vooraan en als die haar schulden heeft geind blijft er in de praktijk niets meer over.

M.a.w. heb je een aanbetaling gedaan voor een nieuwe motor of een oude motor al ingeruild terwijl je wacht op een nieuwe motor dan kun je bij een faillissement naar je geld fluiten.
 
Moto Breda kan je niet financieel checken?


Over welk bedrijf gaat het nu precies?

En waar komt de info vandaan?

Wees eens een keer duidelijk mensen, ipv halve verhalen waar een ander weer uit eigen fantasie wat bij moet gaan verzinnen :/


niet naar jou Ogri, ik qoute je alleen maar even :)
 
'Moto Breda: mogelijk failliet?' > 'Een motorbedrijf in Breda: mogelijk failliet?'
 
Zou me er niet al te druk om maken... je koopt een nieuwe motor, dus sowieso fabrieksgarantie en dat is dealer onafhankelijk. Let er wel even op dat het inruilen/kopen/betalen allemaal praktisch tegelijk geschiedt en ik zou niet weten waarom je er een probleem van zou moeten maken :)
 
Als we nou allemaal een nieuwe motor bij moto Breda kopen, zijn ze uit de financiële zorgen en is het probleem van TS opgelost. :)
 
Over welk bedrijf gaat het nu precies?

En waar komt de info vandaan?

Wees eens een keer duidelijk mensen, ipv halve verhalen waar een ander weer uit eigen fantasie wat bij moet gaan verzinnen :/


niet naar jou Ogri, ik qoute je alleen maar even :)
Zoals in mijn eerste post vermeld: creditsafe.
 
'Een motorbedrijf in Breda: mogelijk failliet?' > 'Moto Breda: mogelijk failliet?'
 
Zou me er niet al te druk om maken... je koopt een nieuwe motor, dus sowieso fabrieksgarantie en dat is dealer onafhankelijk. Let er wel even op dat het inruilen/kopen/betalen allemaal praktisch tegelijk geschiedt en ik zou niet weten waarom je er een probleem van zou moeten maken :)

Het is doemdenken maar zo ken ik (en Mr McDuc geloof ik ook wel) een verhaal van iemand die maandag alles regelde voor aflevering op de woensdag en toen ging dinsdagmiddag de deur (voorgoed) dicht.
Inderdaad helemaal niet zo netjes van de motorzaak.
Voor wat verhalen van horen zeggen wat waard zijn hé.

Allee, hier het MF postje:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/263253/0/0/mct
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan