Moto Guzzi 750 Sport-S3

Aussie-Tiger

MF veteraan
12 nov 2004
1.736
92
Weet iemand hier wat meer van zo'n fiets ?

Weinig Guzzi activiteit hier trouwens ;)
 
Laatst bewerkt:
Plaatje *D
full
 
Lijkt op een paar dingen na redelijk origineel.
Zijn er maar een paar honderd van gemaakt werd vrij snel opgevolgd door de LeMans
Stuurde in zijn tijd beter dan zijn tegenhangers en kan de tweehonderd aan tikken ( althans die ik toen had, kreeg een papieren bewijs daarvan en moest dat even gaan uitleggen waarom ik zo hard gereden had )
 
Gruwelijke machine, wees er inderdaad zuinig op het ziet er uit als een pareltje. Zou nog wel eens mijn droom guzzi kunnen wezen.

Er zit wel wat guzzi volk hier, maar de rest is te vinden op het neerlandsche guzzi forum.
 
Thankx voor jullie enthousiaste reacties ! Het is inderdaad een uniek mooie fiets; zeker zo met de Lafraconi uitlaten erop. S3 staat voor 3 schijfremmen en hij is uit 1975
De motor blijft helaas niet in NL maar gaat naar een verzamelaar in het buitenland.....

Als je op het Guzziforum wilt moet je geloof ik eerst lid zijn ?
 
Regelrecht van wikipedia :)

De 750 S3 werd uitgebracht in 1975 en hij dankte zijn aanduiding "S3" aan de drie remschijven. Deze werden bovendien bediend met het integrale remsysteem, waarbij via het rempedaal de achterschijf en één van de twee voorschijven werd bediend. De tweede schijf kon worden bijgeschakeld met behulp van de handrem. De 750 S3 kreeg bovendien de inmiddels ingeburgerde voetschakeling aan de linkerkant.

Moto Guzzi 750 S-serie - Wikipedia

Ik weet er nog een staan die denk ik te koop is.... maar of dat een S3 is weet ik niet zeker, kan ook een oudere S zijn.
 
Is een mooie fiets. Van de S3 zijn er een kleine 1000 stuks gemaakt en daarna opgevolgd door de 850 Le Mans.
 
Is een mooie fiets. Van de S3 zijn er een kleine 1000 stuks gemaakt en daarna opgevolgd door de 850 Le Mans.
 
Ik ben nu op zoek naar de exacte bouwdatum van deze motor uit 1974

Het VK nummer is *15069*

Wie o wie kan mij helpen ?
 
vind de voorloper ook erg mooi de V7 Sport,liefst met 4LS.

ken het boek de sport en le mans bible,staat erg veel in ook wat nummers enz betreft

heb het wel maar zit in een doos ergens
 
Terug
Bovenaan Onderaan