Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Overigens kwamen we overal losse - dus niet gebruikte - stekkers tegen.... Zelf helemaal voorin, tegen het balhoofd ligt een stekker. Ook onder de tank lag een losse stekker. Geen idee waar die voor is. Ik vond het echt een rommeltje.
De tank eraf is werkelijk een fluitje van een cent; als het zadel eraf is, zie je 1 bout zitten waar de tank mee losgemaakt wordt. Verder moet je aan de zijkant twee schroefjes eruit draaien en dan is de tank in zijn geheel op te lichten. Wij hebben er een blokje hout onder gezet en konden vervolgens de slangen en stekkers losmaken. Het lastigste was de benzineslang; die zit aan een rode kunststof aansluiting en je moet - vergelijkbaar met een Gardena tuinslang aansluiting - de grijze kunststof ring die om de aansluiting zit in knijpen, de benzine slang er verder opdrukken en dan er juist weer vanaf wiebelen. Dat was een gedoe, omdat het erg kwetsbaar aanvoelt.
Om het luchtfilter te vervangen zal sowieso altijd de tank eraf moeten. Een beetje oplichten is niet voldoende om erbij te kunnen.
De tank erop was even een gedoe omdat we de tank niet helemaal naar voren geschoven kregen. De bout wou niet uitlijnen met het gat eronder. Kracht tegen de tank zetten was lastig, uiteindelijk hebben we met twee lijmtangen (!) en een stuk hout de tank verder naar het stuur weten de drukken; boutje erin en klaar.
Overigens kwamen we overal losse - dus niet gebruikte - stekkers tegen.... Zelf helemaal voorin, tegen het balhoofd ligt een stekker. Ook onder de tank lag een losse stekker. Geen idee waar die voor is. Ik vond het echt een rommeltje.
Alles werkt; handvat verwarming, verlichting, computer. Dus we hebben niets gemist ;-) Ook krijgt de motor genoeg brandstof (geen knik in de leiding) want ik heb eventjes een stukje snelweg test gereden.
En hoe zat die ?Voor de liefhebber, bij Motoport Veldhoven staat nu een Norge te koop bouwjaar 2011 met 16.900 km op de teller in de kleur donker blauw. De motor is in nette staat ik heb vanmiddag even proef gezeten maar houd het nog bij mijn FJR.
Motorshopper: MOTO GUZZI NORGE 1200 GT
Groet
Vlegel
@IJzervreter
Dank voor de link. Ik ben blij dat de boel heel gebleven is :-)
Goed om te weten dat de tank ook bij anderen er soms moeizaam opgaat. Het voelt altijd wat naar om kracht te zetten tijdens het weer in elkaar zetten, zeker met kunststof onderdelen en 'uit het zicht' werken. Ik kon niet zien waar de tank vastliep, dus kracht zetten was 'eng'. Bovendien hadden we geen zin om de tank er weer af te halen; dan moesten we immers de brandstofleiding weer losmaken...
Maar goed. Klus geklaard!
Ook goed voor mij om te horen. Ik heb echt meerdere keren als Guust Flater lopen roepen: "Nou moe??!" Tijdens het passen en meten.
@Herbert1972
Nee, het was wel degelijk een Carelli!
Garelli waarschijnlijk,met het p6[6 versnellingen] blok,dat waren prima blokken!
Kijk maar eens bij mn motorstek,daar zie je er een in actie [onder de beta 50cc]
\@Herbert1972
Nee, het was wel degelijk een Garelli!
Garelli waarschijnlijk,met het p6[6 versnellingen] blok,dat waren prima blokken!
Kijk maar eens bij mn motorstek,daar zie je er een in actie [onder de beta 50cc]