Moto guzzi V7 stone iii filter met/zonder olie?

lionofjudah

MF veteraan
9 jul 2019
1.378
627
Gelderland
Dag mensen,

De handleiding zegt niks over of de filter voorzien moet worden van olie. Lucht filter droog of voorzien van olie?
 
Als de handleiding niets zegt over het olien van een filter, waarom zou je je af gaan vragen of het misschien toch moet? (er van uit gaande dat je een standaard filter hebt zoals de fabrikant bedoeld heeft.)
 
Ok, dank jullie. Wou het zeker weten omdat in de handleiding staat: zoek moto guzzi dealership op. Dacht misschien iets ingewikkelder dan alleen even verwisselen.

@Sjefman Edit, en omdat op de.bodem van de filter behuizing beetje olie lag. En omdat de handleiding werkelijk niks erover zegt hoe en wat. Handleiding zegt alleen: go to dealership.... ehh ok. Het is trouwens erg simpel werk: buddy seat eraf (met je contact sleutel), dan 4 schroeven, deksel optillen, filter eruit, misschien wat olie wegpoetsen, nieuwe filter, dezelfde erin, etc etc. Gedaan in 2 minuten. Daarvoor moet je naar een dealer gaan? :o Zelf een vrouw/man met 2 linke handen kan dat.


Mijn eerste 10K km beurt klaar! :)
 
Laatst bewerkt:
Ok, dank jullie. Wou het zeker weten omdat in de handleiding staat: zoek moto guzzi dealership op. Dacht misschien iets ingewikkelder dan alleen even verwisselen.

Edit, en omdat op de.bodem van de filter behuizing beetje olie lag.

Mijn eerste 10K km beurt klaar! :)
Als het huidige filter gewoon droog is komt dat daar waarschijnlijk via je carterventilatie... ;)
 
Na veel Guzzi gesleutel is een trucje de volgende; bougies eruit en motor starten. Hij slingert dan snel rond. Geeft de motor tijd om het filter te vullen. Oliedruklampje gaat uit. Bougies er weer in en rijden maar succes.
 
Na veel Guzzi gesleutel is een trucje de volgende; bougies eruit en motor starten. Hij slingert dan snel rond. Geeft de motor tijd om het filter te vullen. Oliedruklampje gaat uit. Bougies er weer in en rijden maar succes.
Nooit aan gedacht. dank je. Kan het kwaad om de filter erin te schroeven zonder eerst te vullen met olie.....dan is er een korte tijd zonder dat er olie aanvoer is, tijdens het starten na de olie wissel...
 
Nooit aan gedacht. dank je. Kan het kwaad om de filter erin te schroeven zonder eerst te vullen met olie.....dan is er een korte tijd zonder dat er olie aanvoer is, tijdens het starten na de olie wissel...
Voor de duidelijkheid. We hebben het nu wel over het oliefilter! Vullen van dat filter heeft geen zin. Je doet het filter er immers van onderaf in het motorblok. Olie loopt er dan zo weer uit. Kan er gewoon droog weer in. Er zit nog voldoende olie in de lagers om schade te voorkomen. Dan het startrucje zonder bougies, kan de motor niet aanslaan. Dan zuigt het filter zich wel vol. Op moment dat er dan weer oliedruk is de bougies er weer in en klaar is Kees. Starten zonder deze procedure kan ook, maar rammelt de motor behoorlijk en dat vind ik onaangenaam klinken en kan niet goed zijn. De mensen zonder liefde voor de motor kunnen hier beter tegen. Succes.
 
Hmm vooraf vullen van het olie filter
Hoe wil je dat voor elkaar krijgen
Foto van een olie filter voor de V7 Stone
1670409156242.png
 
Kijk eens naar die foto hoe wil je die vullen
Denk ook dat jij geen V7 Stone rijd
Ik keek op mijn telefoon. Dacht dat het een luchtfilter patroon was. Nee deze kun je niet vullen. Maar de vraag ging toch over een papieren luchtfilter? Ik ben nu helemaal het spoor bijster. Ingewikkeld ding zo.n v7
 
Gekte begon in 1977 ben ik bang voor
De motor die ik had was wat te hoog en te zwaar voor mij gewicht en de Guzzi V50 kwam net uit men zelf dat ik een van de eerste was die er particulier mee ging rijden
Wat ik nu hebt even denken een V7-850gt uit 1972 daarnaast een Mille GT uit 1988
 
Laatst bewerkt:
Voor de duidelijkheid. We hebben het nu wel over het oliefilter! Vullen van dat filter heeft geen zin. Je doet het filter er immers van onderaf in het motorblok. Olie loopt er dan zo weer uit. Kan er gewoon droog weer in. Er zit nog voldoende olie in de lagers om schade te voorkomen. Dan het startrucje zonder bougies, kan de motor niet aanslaan. Dan zuigt het filter zich wel vol. Op moment dat er dan weer oliedruk is de bougies er weer in en klaar is Kees. Starten zonder deze procedure kan ook, maar rammelt de motor behoorlijk en dat vind ik onaangenaam klinken en kan niet goed zijn. De mensen zonder liefde voor de motor kunnen hier beter tegen. Succes.
Even voor mijn beeldvorming.
Wat is het verschil in smering tussen starten mèt en zonder bougie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan