Lacsap
MF veteraan
- 7 jun 2005
- 6.364
- 6
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Chinees logo op een Morini blok...
Mee eens! Maar , . . . ik ben dan wel benieuwd wie die 350/550/850 V-twin blokken ontworpen heeft. Belooft heel wat goeds.
Ook ben ik benieuwd naar het totaal-plaatje van de SWM 1200. Lijkt toch op een soort (pseudo??) uitbreiding van de Morini modellenreeks. Hoewel not the real thing, zullen de SWM modellen ook wat vriendelijker met het spaarvarken omgaan vermoed ik.
#metoo! :p
Ik vind die retro-SWMetjes wel heel kek hoor. Kijk nou:
http://www.motorcycledaily.com/wp-content/uploads/2014/11/112014middle.jpg
Totdat je de materialen ziet die ze gebruikt hebben (kwaliteit lak, chroomwerk, boutjes, bedrading, stekkerverbindingen, etc) en er een seizoen mee hebt gereden.. 't kost weinig, maar je hebt ook weinig.
Is dat écht zo? Spreek/schrijf je uit ervaring?
Wie zei ook weer: "elk nadeel heb z'n voordeel"? Wanneer je in een duurdere motor investeert koop je een geheel van alles bij elkaar toch vrij hoogwaardige onderdelen. Velen gaan desondanks het een en ander vervangen: rempompen, leidingen, remschijven, uitlaat, vering, etc... Dus het kan qua kost een voordeel zijn om een goedkopere motor aan te schaffen met dan wat mindere kwaliteit maar waarvan je toch van plan bent veel te vervangen (personaliseren). Als het chassis en de motor maar goed zijn. Van de motor weten we het intussen welNiet met SWM specifiek, maar ik heb een aantal Chinese (motor)scooters voorbij zien komen en dat was over het algemeen niet denderend.. (sommige levensgevaarlijk; remmen bijvoorbeeld? Heeeel hard knijpen en hopen dat je tot stilstand komt ) En kwaliteit materialen vaak ruk.
Maar wellicht dat SWM de lat wat hoger kan leggen
Niet met SWM specifiek, maar ik heb een aantal Chinese (motor)scooters voorbij zien komen en dat was over het algemeen niet denderend.. (sommige levensgevaarlijk; remmen bijvoorbeeld? Heeeel hard knijpen en hopen dat je tot stilstand komt ) En kwaliteit materialen vaak ruk.
Maar wellicht dat SWM de lat wat hoger kan leggen
(sommige levensgevaarlijk; remmen bijvoorbeeld? Heeeel hard knijpen en hopen dat je tot stilstand komt ) En kwaliteit materialen vaak ruk.
Wat nou levensgevaarlijk brcmbo is de bom
[afbeelding]
Als je echt geen kouwe klouwe wilt adviseer ik (uit ervaring) de Oxford grips. Verwarmen prima, passen prima, zacht rubber met veel grip zodat je niet in je gas hoeft te "knijpen" maar losjes kan vasthouden en sluit je direct op de accu aan. Schakelt zich automatisch uit indien de motor niet loopt.Hoi
Ik wil om mijn mm handvatverwarming monteren maar heb gemeten dat gashandle 26 mm is. Bij oneline te bestellen verwarming moet handle 25,6 mm zijn/worden. Weet iemand of er te koop zijn die goed passen op de mm.
Heb zo’n chinese van nog geen €10,- maar die past niet
waar kan je makkelijkste geschakelde voeding pakken voor navigatie en handvatverwarming?
Als je echt geen kouwe klouwe wilt adviseer ik (uit ervaring) de Oxford grips. Verwarmen prima, passen prima, zacht rubber met veel grip zodat je niet in je gas hoeft te "knijpen" maar losjes kan vasthouden en sluit je direct op de accu aan. Schakelt zich automatisch uit indien de motor niet loopt.
http://www.tenkateshop.com/handvatv...cHM6WahnLo6wDpJuglID5t6QiRVBZ1bQaAmSyEALw_wcB
Ik heb het regelkastje bij de bevestiging vh expansievat gemonteerd:
[afbeelding]
Hi Gerard,
dat was verleden jaar. Vond olie in de inlaatkelk die daar niets te zoeken had. Maar had geen hoger olieverbruik, noch rook uit de uitlaat oid.
Heb toen de koppen eraf gehaald en had versleten klepgeleiders, een euvel dat helaas bij veel morini's uit de eerste bouwjaren voorkomt.
Heb toen zowel klepgeleiders als uitlaatkleppen vervangen. En omdat de voorste cilinder (minimale) loopsporen had, ook de voorste cilinderbus. Daarna met nieuwe distributie weer in elkaar gezet. Heb daar toen ook foto's van geplaatst, maar op dit moment is ebi in dld met hetzelfde probleem ah worstelen en heeft mooie foto serie gemaakt, netjes in een apart topic:
http://ital-web.de/forum/viewtopic.php?t=8230&sid=315c4db77ee9fc3a2933509cf4511ca7
PS: of je teveel speling hebt op de klepgeleider kan je vaststellen door de nokkenassen te demonteren en dan de klep te bewegen, mag niet in de geleider schommelen/rammelen.
Schakelt uit zodra de spanning terugvalt naar normaal (ca 12,6v). Bij lopende motor 13-14v.k begrijp alleen niet dat hij zich automatisch uitschakelt als motor niet loopt, staat immers rechtstreeks op de accu, wel schakelt de Oxford zich uit als accuspanning onder 10.5 V komt, maar dan gaat hij ook niet meer starten
Hoop ik ook voor je, maar heb met mijn 2 2006 blokken helaas de eerste keer bij 55k (gebroken klep) en met de tweede bij 60k (versleten klepgeleiders) andere ervaringen.Hoop ik nooit mee te maken mijne heeft 24.000 op teller, weet trouwens niet of dat eerste teller is, kan je dat ergens aan zien ? hij is wel van 2007.