Motor handschoenen

MrRyaan

Rookie
23 okt 2022
12
2
Hallo!!

Ik ben op zoek naar goede goede motorhandschoenen voor in de winter. Ik heb geen handkappen en geen handvat verwarming.. iemand misschien tips of goede ervaringen met bepaalde handschoenen? Zelf heb ik er 2 gepast in een winkel die mij wel aanspraken maar grote twijfels aan het merk (bmw) en principe. Kijk naar de afbeeldingen voor die 2 misschien heeft iemand ervaring. Zou mij enorm helpen !

(BMW silvretta GTX)
(Ixs heated)
 

Bijlagen

  • 4080F84E-886A-4ABA-A073-2547DE791547.png
    4080F84E-886A-4ABA-A073-2547DE791547.png
    65,9 KB · Weergaven: 28
  • CCCD1E37-7E09-4ADC-ADC8-1756CB55AF99.png
    CCCD1E37-7E09-4ADC-ADC8-1756CB55AF99.png
    66,1 KB · Weergaven: 29
IXS Heated is een verwarmde handschoen.... de andere, zo wat ik 123 even snel zag, is dat niet.
Dat is niet 1 op 1 te vergelijken.... dan zou je meer moeten weten over je gebruik.

Rij je bij 1 graden nog of niet... ben je een koukleum of niet.
Rij je langer of korter dan zeg 1 uur bij lage temperaturen?

Ik vermoed, er van uitgaande dat de kwaliteit hetzelfde is, voor korte ritten de niet verwarmde prima zal functioneren. (Er van uitgaande dat je lichaamstemperatuur de warmte in de handschoen weet te 'genereren' (lees: dat er voldoende warmte aanwezig is/blijft)
Voor de wat langere ritten zal de verwarmde handschoen het winnen.
Let wel, accu bij je polsen ga je wel voelen....

Macna en Gerbing zijn 2 andere merken die ook verwarmde handschoenen hebben.
Ik heb zelf van Five een set winter-handschoenen (niet verwarmd)
 
Ik heb de macna photon rtx verwarmde handschoenen.
Verwarmde handschoenen met accutjes. Oorspronkelijk niet aan de sluiten op de motor zoals de duurdere versies maar met een kastje van 10eur werkend gemaakt (zijn 7,4V dus een kastje wat 12V naar 7,4V converteert + originele laadkabel van de duurdere versies)
Ben er met dit weer in elk geval heel blij mee :)

 
IXS Heated is een verwarmde handschoen.... de andere, zo wat ik 123 even snel zag, is dat niet.
Dat is niet 1 op 1 te vergelijken.... dan zou je meer moeten weten over je gebruik.

Rij je bij 1 graden nog of niet... ben je een koukleum of niet.
Rij je langer of korter dan zeg 1 uur bij lage temperaturen?

Ik vermoed, er van uitgaande dat de kwaliteit hetzelfde is, voor korte ritten de niet verwarmde prima zal functioneren. (Er van uitgaande dat je lichaamstemperatuur de warmte in de handschoen weet te 'genereren' (lees: dat er voldoende warmte aanwezig is/blijft)
Voor de wat langere ritten zal de verwarmde handschoen het winnen.
Let wel, accu bij je polsen ga je wel voelen....

Macna en Gerbing zijn 2 andere merken die ook verwarmde handschoenen hebben.
Ik heb zelf van Five een set winter-handschoenen (niet verwarmd)
Dankjewel voor je reactie! Ja het is iedere dag zo'n 30 minuten heen/ terug. echt koud koud krijg ik het niet snel, maar mijn vingertoppen worden wel snel koud bij alle handschoenen die ik tot nu toe heb gehad.. maar ben zeker wel nieuwsgierig naar de verwarmde handschoenen..
 
Ik heb de macna photon rtx verwarmde handschoenen.
Verwarmde handschoenen met accutjes. Oorspronkelijk niet aan de sluiten op de motor zoals de duurdere versies maar met een kastje van 10eur werkend gemaakt (zijn 7,4V dus een kastje wat 12V naar 7,4V converteert + originele laadkabel van de duurdere versies)
Ben er met dit weer in elk geval heel blij mee :)

Super om te horen! Vingertoppen blijven ook warm?:?
 
Mijn ervaring is dat ik spijt heb van mijn verwarmde handschoenen.

Ik had het namelijk vele jaren EERDER moeten doen. Heel fijn want de Gerbing handschoenen kan je regelen qua vermogen (25/50/75/100 %). Neveneffect heel eenvoudig mee te verhuizen naar een andere motor. Kwestie van aansluitkabeltje verzetten naar een andere motor. Zit rechtstreeks op de accu.

Grote voordeel van elektrische verwarmde handschoenen is dat ook de buitenkant wordt verwarmd, want juist daar koelen je handen het sterkst.

Succes met je keuze.
 
Ik heb de macna photon rtx verwarmde handschoenen.
Verwarmde handschoenen met accutjes. Oorspronkelijk niet aan de sluiten op de motor zoals de duurdere versies maar met een kastje van 10eur werkend gemaakt (zijn 7,4V dus een kastje wat 12V naar 7,4V converteert + originele laadkabel van de duurdere versies)
Ben er met dit weer in elk geval heel blij mee :)

Kun je eens wat foto’s posten hoe je dit hebt gedaan?
 
Ja hoor, ik probeer het morgen even te fotograferen, help me herinneren als ik het savonds nog niet heb gedaan. Vingertoppen blijven goed warm in elk geval
ik vind mijn Macna Atom handschoenen geweldig, alleen die accu’s in de polsen niet zo geslaagd.
 
Kun je eens wat foto’s posten hoe je dit hebt gedaan?
Ik heb van macna zelf het snoertje genomen waarmee ze de duurdere types opd e accu aan kunnen sluiten.
Die bestaat uit 2 oogjes op de accu, een zekering en komt uit in de standaard stekker van macna.
Die heb ik aangesloten en zit standaard achter mijn zijkapje. In de winter laat ik hem er uitkomen en zit ie in mijn zijtas zodat ik hem makkelijk kan pakken.

20221207_075345.jpg

Omdat hij 12v geeft en de handschoenen 7,4V zijn heb ik van ebay of amazon een buck converter of step converter gehaald die 12v omzet in 7,4v

Kabel doorgeknipt en ertussen gesldeerd. je zie het zitten daar links in het midden, ingezoomd:

20221207_075356.jpg

Dan in mijn jas heb ik de standaard macna split kabel (ze hebben een EPG kabel en een normale, dit is de normale. Heb ik in de winter standaard in mijn jas zitten achter de voering. Loopt van mijn rechterbil naar mijn polsen. Wil ik lange rit maken dan laat ik accutjes thuis, plug de kabel van motor in de kabel die uit mijn jas komt en plug handschoenen aan
20221207_075633.jpg
 
Ik heb de BMW handschoenen uit je eerste post. De Silvretta GTX, top handschoenen. Ze zijn heerlijk warm, waterdicht en lekker ruim waardoor ze goed over je mouwen vallen. Ik rij er dagelijks mee en heb de handvatverwarming amper nodig. Zijn wel prijzig maar het geld zeker waard. Succes.
 
Ik heb nog een set Gerbing handschoenen liggen.
Nauwelijks gebruikt. Ik vind het teveel gedoe en als het koud is pak ik een auto, scooter of fiets.
Interesse ?
 
Met dertig minuten gebruik ik nog normale zomerhandschoenen.
En over mijn leren zomerpak een extra textielen motorjas waar ik de protectie heb uitgehaald.
Verder een extra laagje kleding, colletje en een sjaal die een stukje mee gaat in de helm.
Als de core warm is, dan hebben de handen en voeten ook minder te lijden.
Zo jaren woon~werk gereden over de snelweg. :)

Ik word een beetje eng van al die draden en gedoe. ;)

Kou hoort er ook een beetje bij en went als je dagelijks rijdt en er verder geen aandacht aan geeft.
Het is heerlijk om er een beetje tegen te kunnen.
 
Handig als het regent, loopt alles er zo in. (vraag me niet hoe ik dit weet).
Heb ik nog nooit last van gehad, zelfs niet in redelijke wolkbreuken, heb je de handschoenen zelf? Je kunt ze nl strak spannen waardoor er nergens regen inloopt.
 
Heb ik nog nooit last van gehad, zelfs niet in redelijke wolkbreuken, heb je de handschoenen zelf? Je kunt ze nl strak spannen waardoor er nergens regen inloopt.

Niet exact die, maar wel gewoon goede Goretex handschoenen.
Droeg ze eerst over m'n jas met het idee dat de wind dan niet binnen komt, goed voor de warmte, tot ik eens in een goede regenbui terecht kwam. De eerste/beste keer remmen ging alle water van m'n jas zo de handschoenen in. Zo lang je rijdt gaat het goed, maar zodra je moet remmen gaat het fout is mijn ervaring.

Sindsdien draag ik mijn handschoenen altijd onder mijn jas (eerst Held Wave GTX en sinds kort de Revit Stratos 2 GTX). Jas goed dichtklitten en er komt geen kou binnen, en er loopt geen regen meer in m'n handschoenen.

Overigens ben ik niet de enige met deze ervaring, het is vrij universeel aangenomen dat je handschoenen in de regen in de jas draagt, niet over.
 
Ik draag mijn handschoenen altijd over de jas, ivm inwaaien. Regelmatig in de regen aangezien ik niet door het weer laat beinvloeden of ik de motor pak, nog nooit problemen mee gehad.
En ik vind verwarmde handschoenen echt een vinding. Wel met 12V direct op de accu. Heb een mooi inbouwstekkertje gemaakt (kan je van gerbing gewoon standaard bestellen), dus inpluggen en gaan. En in de zomer dopje erop

1670415895156.png

1670415923545.png

Heb trouwens ook nog handvatverwarming, in het voor en na seizoen lekker omdat ik dan langer met mijn zomerhandschoenen kan rijden, op de echt koude dagen gebruik ik die samen met de verwarmde handschoenen.
 
Overigens ben ik niet de enige met deze ervaring, het is vrij universeel aangenomen dat je handschoenen in de regen in de jas draagt, niet over.
Ik ken niemand die het doet eigenlijk. Ik heb het wel eens gedaan, en krijg dan alsnog water binnen. Alleen dan tijdens het rijden, niet alleen tijdens het remmen.
Wat wel ideaal werkte (maar kost wat tijd om zo aan te trekken) is om het tussen de waterdichte laag en de buitenlaag van mijn jas te doen.
 
Ik ken niemand die het doet eigenlijk. Ik heb het wel eens gedaan, en krijg dan alsnog water binnen. Alleen dan tijdens het rijden, niet alleen tijdens het remmen.
Wat wel ideaal werkte (maar kost wat tijd om zo aan te trekken) is om het tussen de waterdichte laag en de buitenlaag van mijn jas te doen.

Ik ben nu even wat aan het zoeken naar 'handschoen in of over mouw' en blijkbaar is er inderdaad geen consensus over.
Net wat je ooit aangeleerd is of welke ervaring je hebt. Misschien dat ik 'over' nog een kans ga geven, met ik heb met 'onder' ook geen last van de wind omdat de jas goed genoeg aansluit.

Wat een heerlijke discussie trouwens om over te lezen hier op het forum, er zijn al pagina's over volgeschreven, best vermakelijk. _O-
 
  • Haha
Waarderingen: KvM
Ik ben nu even wat aan het zoeken naar 'handschoen in of over mouw' en blijkbaar is er inderdaad geen consensus over.
Net wat je ooit aangeleerd is of welke ervaring je hebt. Misschien dat ik 'over' nog een kans ga geven, met ik heb met 'onder' ook geen last van de wind omdat de jas goed genoeg aansluit.

Wat een heerlijke discussie trouwens om over te lezen hier op het forum, er zijn al pagina's over volgeschreven, best vermakelijk. _O-
Ik voeg mij bij het sjefman kamp, ín de mouw..

Heb het recent nog mogen ondervinden toen m'n ene handschoen een beetje uit de mouw was gekropen. Aan het eind van de 1,5u snelwegrit, in een moesson, was die handschoen vanbinnen een aquarium geworden, de andere hand was droog. Voelde het water steeds verder over m'n handen naar binnen sijpelen. En toen moest ik er na 15 minuten ook weer mee terugrijden😆

Wellicht zijn er meer variërende factoren in het spel waardoor het per persoon, motor en kleding anders ervaren wordt maar ik ga te allen tijde voor ín de mouw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan