Motor kopen, verzekerings vraagstuk

Rijmend_Paard

Die hard MF'er
24 apr 2007
474
7
Lekkerkerk
Goede morgen allemaal,

Afgelopen vrijdag ben ik geslaagd voor A!
Nu heb ik een erg interessante koop gevonden. Een Yamaha Thundercat. Ik heb direct contact opgenomen. Nu ga ik woensdag avond bij de motor kijken.

Ik begon over het maken van een proefrit voordat ik definitief tot koop over zou gaan.
Tot mijn grote teleurstelling kreeg ik te horen dat de motor in winterstop is. Hij is nu dus onverzekerd. Volgens de verkoper is het niet mogelijk om de motor uit winterstop te halen.

Nu wil ik dus proberen om de motor zelf te verzekeren voor die ene dag en koop ik de motor dan wil ik de verzekering gewoon door laten lopen. Koop ik hem niet dan hoeft van mij de verzekering niet per se stop gezet worden.
Het is voor mij zeker dat er een motor gaat komen. Dus voor mij mogen ze de verzekering pauzeren en zodra ik een andere motor heb de verzekering op die motor verder laten lopen.

In mijn hoofd klinkt dat allemaal heel mooi, maar gisteravond centraal beheer gebeld en volgens hun is dat allemaal niet mogelijk.

Ik ga straks nog wat verzekeringen afbellen, maar mijn vraag is of iemand hier ervaring heeft met een soort gelijk probleem en hier toevallig een oplossing voor weet?

Groet,

Robin
 
Ik zou hem lekker laten staan..

Als de verkoper zo graag een motor verkoopt, dan kan ie dat ook wel regelen, straks gaat de aankoop niet door en zit jij met een polis in je maag die je normaal gesproken per jaar aangaat. Ook kost het je nog eens 7% assurantiebelasting ect.

Motoren genoeg, staar je niet blind op 1 fiets!
 
Kan me niet voorstellen dat je moet wachten tot na de stop. Bij koekblikken heb ik de ervaring dat je een dagverzekering kunt afsluiten. Zal ongetwijfeld ook mogelijk zijn voor motoren. Wellicht dat het hier problemen geeft aangezien de motor al geregistreerd staat bij een andere verzekeringsmij.. De vraag is dus eigenlijk of je hem dubbel kunt verzekeren.. Ik zou nog eens wat andere verzekeraars bellen om te vragen naar een dagverzekering. Probeer anders een tussenpersoon, die hebben verstand van verzekeringen en hebben de keuze uit een groot aantal verzekeraars. Good luck!
 
Bel die verzekering, leg uit wat je probleem is, maar peper ze vooral in dat je de motor daar wel wil verzekeren als je hem koopt.. Wanneer ze je als potentieel klant zien zijn ze vaak stukken aardiger
 
@Herr Flick

Ik ga me zeker niet blind staren. Maar dit is wel een fiets waar ik wat moeite voor wil doen!
Hij is 10 jaar oud, maar heeft minder dan 7k op de teller staan. En de prijs is ook erg netjes.
Maar om met een polis op die motor een heel jaar rond te lopen heb ik zeker geen trek. Ik doe het dus ook alleen als het voor mij helemaal duidelijk is dat het kan zonder gevolgen.

@manny

Als het bij een auto mogelijk is zal het bij een motor ook mogelijk zijn lijkt mij. Ik ga straks rondbellen en vanmiddag ook nog langs een tussenpersoon. Waar mijn vader wat verzekeringen heeft lopen. Had nog niet aan een tussenpersoon gedacht. Goede tip! Bedankt!
 
Bel die verzekering, leg uit wat je probleem is, maar peper ze vooral in dat je de motor daar wel wil verzekeren als je hem koopt.. Wanneer ze je als potentieel klant zien zijn ze vaak stukken aardiger

Centraal beheer in ieder geval niet. Of misschien trof ik net een verkeerde aan de telefoon.
 
Je kan een voertuig ook gewoon voor slechts 1 dag verzekeren... Kost je ca 15 pleuro en je kunt gewoon rijden... overigens, dat kan de verkoper dus ook doen... ;)
 
Goede morgen allemaal,

Afgelopen vrijdag ben ik geslaagd voor A!
Daarom sta ik nu bij een Yama Thundercat vooraan.
Nu heb ik deze erg interessante koop gevonden.
En ben dus ook heel opgewonden.
Ik heb direct contact opgenomen.
En ga ik naar de verkoper komen.
Nu ga ik woensdag avond bij de motor kijken.
En zal mijn enthousiasme terecht blijken.

heel verhaal, maar dat vertel ik hier niet helemaal.

Ik ga straks nog wat verzekeringen afbellen
en hen met mijn vragen kwellen.
maar mijn vraag is of iemand hier ervaring heeft met een soort gelijk probleem
En mij zijn behulpzaam oorleent.
Is er iemand die hier toevallig een oplossing voor weet?
voor ik mijn originele vraag vergeet...

Groet,

Robin
Ik denk dat het antwoord trouwens al reeds gegeven is: bel de verzekering en regel een dagverzekering.
 
gewoon staan laten als de eigenaar zich geen moeite neemt om de motor te verzekeren(wat met 1 telefoonje kan) dan wil hij er ook niet zo snel van af of er is iest anders :?
 
Volgens zijn verzekering kan het niet. Ik heb meerdere verzekeringsmaatschappijen gebeld en allemaal doen ze moeilijk.
Mijn vader heeft net contact gehad met een tussenpersoon en het is geen enkel probleem.

En de verkoper heeft denk ik last van het eigenlijk niet willen verkopen van zijn motor.
Hij is verder wel eerlijk en betrouwbaar heb ik het idee. Woensdag avond staat de proefrit gepland. Als dat bevalt dan neem ik hem.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je A!
Maar kan je niet beter testrijden als het licht is?
Krassen vallen minder op in de schemer. Evenals als er iets mankeert is het eerder te zien bij daglicht.
Succes met je proefrit en mogelijke aankoop ;)
 
wat ik hier niet langs zie komen is volgens mij als je zo'n dag verzekering wil nemen dat de motor wel op jou naam moet staan. Dus kan de verkoper zijn verzekeraar niet bellen voor een dagverzekering?
 
Staar je ook niet te blind op die kmstand. Met zo weinig km's kom je weer dingen tegen die je met hoge standen minder snel hebt, zoals vastzittende remmen en uitgedroogde rubbers.

Allemaal niet al te dramatisch, maar relativeer het buitenkansje een beetje.. da's vaak een gezonde strategie voor je gaat kijken en flieft wordt.
 
@Downforz, Bedankt!
Overdag zou een proefrit natuurlijk fijner zijn. Maar komt helaas niet uit deze week voor mij. Een kennis van mij, tevens ervaren motorrijder zal een proefrit doen om te kijken of alles in orde is. Ik zelf heb daar het gevoel/kennis nog niet voor.
En verder nemen we kunstlicht mee. En de grote krassen die vallen mij echt wel op. Kleine krasjes kan ik wel mee leven. Als ik dat niet wil moet ik een nieuwe kopen.
En als ik het niet vertrouw kan ik altijd ook nog overdag gaan kijken.

@Pas, ik heb nu een verzekering waar dit niet nodig is. Deze verzekering wil mij tevens kosten loos verzekeren tijdens de proefrit. Mocht de koop niet doorgaan zullen er geen consequenties aan vast zitten. Het enige wat hij van mij vraagt of ik wil overwegen om als ik een andere motor neem of ik deze bij hem wil verzekeren.
Ik vind de service zo goed dat ik dit zeker ga doen.

@Tijnonline, heb je helemaal gelijk in. Ik weet ook dat er dingen niet in orde kunnen zijn door het vele stilstaan. Mankementen neem ik ook niet op de koop toe. Zijn er dingen mis dan heb ik nog andere motoren gezien waar ik een goed gevoel bij heb.
 
Wel apart zeg...je zet je motor te koop en weet dus dat belangstellenden een proefritje zullen willen maken. Maar je zet hem wel in de winterstop. Heeel apart en een goed verkooppunt |( Als je de motor uiteindelijk na veel rompslomp koopt mag de verkoper minimaal voor de moeite de prijs van de dagverzekering van de vraagprijs halen...althans dat zou een tof gebaar zijn.
 
Volgens mij hoeft hij hem niet per se te verkopen. Hij rijdt er weinig op door tijdgebrek. Maar ik geloof dat de motor hem ook niet in de weg staat. Hij komt ook op mij over dat hij er heel zuinig mee is. (misschien bedrog om zo interessant over te komen?? In iedergeval heb ik er een bepaald gevoel bij dat ik er wel moeite voor wil doen)

Maar ik ben niet van plan om zelf voor die dag verzekering te gaan betalen... Moet ik extra geld uitgeven om een motor te kopen... Nu word het dan kosten loos gedaan, dat is wel positief. Maar ik verwacht dat er wel iets van de prijs afgaat.
 
wat ik hier niet langs zie komen is volgens mij als je zo'n dag verzekering wil nemen dat de motor wel op jou naam moet staan. Dus kan de verkoper zijn verzekeraar niet bellen voor een dagverzekering?

Absolute onzin! Het staat je vrij om elk willekeurig voertuig te verzekeren voor de betreffende eigenaar... en zo kun je dus ook een motor aanvullend verzekeren, als je bijv. bij de dealer een demo leent voor een dagje ontdekken... :)
 
Dankje :)

Ben er echt blij mee!!!

motor.jpg


Thundercat uit 98, 6600 km op de teller. Nog in perfecte staat. Er is heel zuinig mee omgegaan. Het deed hem ook pijn om hem te verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan