Motor reis naar Corsica

Francois01

Die hard MF'er
21 apr 2004
408
0
Terneuzen
Hoi allemaal !

een vraagje voor de reizigers onder ons:
wie is reeds met de motor naar Corsica wezen toeren ? :] ik ben op zoek naar een antwoord op de vraag of de wegen daar goed zijn, of dat ze in abominabele toestand zijn waardoor motor rijden een opgave is ipv een genot.. Ik hoor daar steeds tegenovergestelde berichten over. Vandaar de vraag..

alvast dank voor jullie info ! :}
 
In 1991 (met koekblik)
Toen waren de meeste wegen ABOMINABEL.
De grap was:
"hoe repareren ze de putten in de weg in corsica? Ze schrapen de rest van het asfalt weg !!"
"Hoe maken ze van een een vaks baantje een tweevaks? ze schilderen een witte streep in het midden"
"beroemdste corsicaan? José (chaussee) deformée" ...
Kan zijn dat ondertussen veel verbeterd is, alhoewel ik daar mijn bedebnkingen over heb ......
 
De secundaire wegen zijn meestal niet zo goed. Echter er zijn wel een hoop wegen opnieuw geasfalteerd in de afgelopen jaren. Het is prima te doen, zolang je niet op je buikschuiver gaat.

Corsica is fantastisch. Als ik een rit zou moeten doen zou ik van Ile rousse helemaal naar beneden rijden via de westkust. Dat is verruit het mooiste deel van corsica. Vermijd de onderste 3kwart van de noordkant en ga niet naar Cap corse (het bovenste puntje) Cap corse klinkt wel leuk maar de westkust is veel mooier.

Route voor 2 weken met stops van 1 a 2 dagen:

ile rousse (aankomst met boot)
corte
porto
ajjacio
propriano (!!)
sartene
Spectaculair einde in bonifacio. (vanaf daar kan je met de boot terug.)

De kustwegen zijn heel gaaf. Wel opletten maar je zal het heugen. Fantastisch.
 
Laatst bewerkt:
Nee ik ben er nog niet naar toe hoor..maat heb het wel druk !
allemaal hartstikke bedankt voor jullie reactie :}

is nu wel een stuk duidelijker !!
 
Heedaar,

Ik ben afgelopen zomer via Corsica (1 dag daar gereden) naar Sardinië gereden. De wegen op Corsica zijn wel-aardig, maar Sardinië is het PARADIJS! Mijn advies is dan ook: maak die overtocht vanuit het prachtige Bonifacio (40min. met de pakjesboot). Veel rustiger, mooier, weinig toeristen en prachtige wegen. Vooral het westen, midden en zuiden. DOEN! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan