Motor verschepen naar Thailand

QWERTY3

Die hard MF'er
26 feb 2010
404
7
Hengelo
Beste mede MFers,
Een vraagje over het verschepen van mijn motor naar Thailand.
Over enkele weken ga ik voor langere tijd naar Thailand om daar te wonen.
Ik wil mijn motor ( Honda CBR 600) meenemen.
heeft iemand misschien een idee hoe ik dit moet doen en wat met het kenteken en verzekering en wegenbelasting.
Ik weet niet waar ik moet beginnen en wat het allemaal gaat kosten.
Of kan ik beter hier de motor verkopen en daar een nieuwe kopen?
Alvast bedankt voor alle info.
 
Zal vast niet veel anders zijn dan de motor naar Duitsland ofzo exporteren.
Daar zijn wel topics over.

Je kunt op de thaise sites vast wel opzoeken hoe het daar zit met
verzekeren, op kenteken zetten enzo.
Hoe je m daar krijgt?
Doosje erom, postzegel er op en bij het tnt-servicepunt afleveren.
Of je rijdt hem er heen, da's nog veel leuker ook.
(alleen duurt het effe...)

Maar als je geen gedoe en papierwerk wilt kun je beter hier verkopen,
en daar een andere motor kopen.
 
Zelf zou ik hem lekker hier verkopen. Daar een motor terugkopen. Veel te veel gedoe anders met je papierwinkel, en hoge kosten.
 
Of je rijdt hem er heen, da's nog veel leuker ook.
(alleen duurt het effe...)
op termijn: ik denk dat ik over 1 a 2 jaar jaar een keer naar Malaysia + Sgp wil rijden (waarsch mag je fiets Sgp niet in, geen COE, maar dan parkeren we wel in JB...).
Iemand ervaring ?
Iemand die mee zou willen ?

Maar als je geen gedoe en papierwerk wilt kun je beter hier verkopen,
en daar een andere motor kopen.

eens.
in die landen zat motorfietsen te koop. waarschijnlijk makkelijker en cheaper
(maar ik kan ook begrijpen dat je aan je eigen Brommert gehecht bent...)
 
en waarschijnlijk wil je daar iets anders dan een CBR hebben
Afhankelijk van waar je gaat wonen en wat voor reisplannen je hebt is een CBR prima, babybilletjesglad asfalt in grote delen van Thailand.

Zou zelf voor een leuke Enduro gaan, maar dat is persoonlijk.
 
Afhankelijk van waar je gaat wonen en wat voor reisplannen je hebt is een CBR prima, babybilletjesglad asfalt in grote delen van Thailand.

Zou zelf voor een leuke Enduro gaan, maar dat is persoonlijk.

Als je er echt bij wil horen moet je een familie motor nemen !
PattaniBlogPhotos009.jpg
 
Ik ken de situatie in Thailand niet. Hier in Vietnam is het niet best. Zelfs voor mijn hier in Vietnam geassembleerde fiets zijn nauwelijks onderdelen te krijgen, laat staan voor een geimporteerde fiets. Iets laten toesturen blijft ook een tricky zaak: met enige regelmaat komen zaken niet aan. Goede monteurs, die een moderne en geavanceerde fiets kunnen repareren zijn zeldzaam. Een neerslachtig verhaal dus.

Kortom, probeer te achterhalen of men een dergelijke machine in Thailand kan repareren en of er reserveonderdelen te koop zijn. Anders moet je elke keer bij problemen onderdelen toe laten sturen.
 
Ik ken de situatie in Thailand niet. Hier in Vietnam is het niet best. Zelfs voor mijn hier in Vietnam geassembleerde fiets zijn nauwelijks onderdelen te krijgen, laat staan voor een geimporteerde fiets. Iets laten toesturen blijft ook een tricky zaak: met enige regelmaat komen zaken niet aan. Goede monteurs, die een moderne en geavanceerde fiets kunnen repareren zijn zeldzaam. Een neerslachtig verhaal dus.

Kortom, probeer te achterhalen of men een dergelijke machine in Thailand kan repareren en of er reserveonderdelen te koop zijn. Anders moet je elke keer bij problemen onderdelen toe laten sturen.
Wereld van verschil, van de winter na Vietnam, laos en Cam leek Thailand wel alsof we in Nederland aankwamen, perfecte wegen, verkeersregels etc etc.
 
Ik ken de situatie in Thailand niet. Hier in Vietnam is het niet best. Zelfs voor mijn hier in Vietnam geassembleerde fiets zijn nauwelijks onderdelen te krijgen, laat staan voor een geimporteerde fiets. Iets laten toesturen blijft ook een tricky zaak: met enige regelmaat komen zaken niet aan. Goede monteurs, die een moderne en geavanceerde fiets kunnen repareren zijn zeldzaam. Een neerslachtig verhaal dus.

Kortom, probeer te achterhalen of men een dergelijke machine in Thailand kan repareren en of er reserveonderdelen te koop zijn. Anders moet je elke keer bij problemen onderdelen toe laten sturen.
Dit was in Quy Nhơn, niet zo ver bij jou vandaan:

PC181581.JPG
 
Hebben ze daar wel echte motoren?

In veel van dat soort landen rijden alleen maar brommertjes en scootertjes rond en vind je niet snel iets boven de 150cc.
Ik had het niet over de kwaliteit van de wegen maar over de kwaliteit van de monteurs en de aanwezigheid van onderdelen.

Trouwens ook een goede foto voor Kind achterop,tips en meningen. :)
En ja, op gevaar dat ik een half forum over mij heen krijg: zo zou ik het ook doen.

Thailand is echt anders dan de rest van de regio.. Die hebben al wat langer de tijd om hun shit op orde te krijgen. Als in: niet platgebombardeerd, geen burgeroorlog tot nog geen 10 jaar geleden, geen communistische heilstaat ambities, niet de ene helft van de bevolking de andere met stukken hout de hersens laten inslaan, geen militaire junta die lege hoofdsteden in de middle of nowhere wil bouwen, geen politionele acties, dat soort dingen.. :P

Oh ja, die foto staat daar geloof ik al. :)
 
Thailand is echt anders dan de rest van de regio.. Die hebben al wat langer de tijd om hun shit op orde te krijgen. Als in: niet platgebombardeerd, geen burgeroorlog tot nog geen 10 jaar geleden, geen communistische heilstaat ambities, niet de ene helft van de bevolking de andere met stukken hout de hersens laten inslaan, geen militaire junta die lege hoofdsteden in de middle of nowhere wil bouwen, geen politionele acties, dat soort dingen.. :P

Oh ja, die foto staat daar geloof ik al. :)
Spanning genoeg in Thailand... maar het is inderdaad waar dat ze wat verder ontwikkeld zijn.
Maar, betekent dat dus ook dat ze er ook echte motoren hebben?
 
Spanning genoeg in Thailand... maar het is inderdaad waar dat ze wat verder ontwikkeld zijn.
Maar, betekent dat dus ook dat ze er ook echte motoren hebben?
Ach, in elk land is wel eens wat. Thailand verkoopt van sommige (grote) motoren meer dan er hier in sommige Europese landen worden verkocht.
 
Beste MFers.
Allemaal hartelijk dank voor de reacties.
Maar........... de vraag was niet of het wel of niet zinvol is , maar HOE moet ik dat doen?
En wat zou het gaan kosten?
En de discussie welke motor daar zinvol is of niet doet er niet toe.
Althans nu niet en niet voor mij.
Ik wilde gewoon graag weten HOE ik de motor ( zonder over de weg te rijden) in Thailand krijg, Punt.
 
Een kennis van mij is overgestoken naar Marokko en door heel Afrika gereden, overgestoken weer en door Azië gereden tot in Thailand. Best wel wat rijervaring dus. Hij woont nu 10 jaar later nog steeds in Thailand, maar de motor heeft hij na een maand en vijf bijna dood ervaringen weggedaan. Ik ben er ook geweest, maar heb er alleen auto gereden. Wegen zijn zeer slecht, verkeersregels een illusie en als buitenlander is het altijd jouw schuld als er een ongeluk gebeurt. Bezind eer gij begint....
 
Beste MFers.
Allemaal hartelijk dank voor de reacties.
Maar........... de vraag was niet of het wel of niet zinvol is , maar HOE moet ik dat doen?
En wat zou het gaan kosten?
En de discussie welke motor daar zinvol is of niet doet er niet toe.
Althans nu niet en niet voor mij.
Ik wilde gewoon graag weten HOE ik de motor ( zonder over de weg te rijden) in Thailand krijg, Punt.
Met eisen stellen alsof het hier een berg secretaresses is kom je natuurlijk helemaal nergens.
Googlen en transportbedrijven bellen voor een prijsopgaaf kan je zelf ook wel.
 
Een kennis van mij is overgestoken naar Marokko en door heel Afrika gereden, overgestoken weer en door Azië gereden tot in Thailand. Best wel wat rijervaring dus. Hij woont nu 10 jaar later nog steeds in Thailand, maar de motor heeft hij na een maand en vijf bijna dood ervaringen weggedaan. Ik ben er ook geweest, maar heb er alleen auto gereden. Wegen zijn zeer slecht, verkeersregels een illusie en als buitenlander is het altijd jouw schuld als er een ongeluk gebeurt. Bezind eer gij begint....
Ach onzin, ben er net geweest, ga maar eens rijden in Cambodja en kijk dan nog eens naar Thailand. 10 jaar is best een lange tijd..
 
Beste MFers.
Allemaal hartelijk dank voor de reacties.
Maar........... de vraag was niet of het wel of niet zinvol is , maar HOE moet ik dat doen?
En wat zou het gaan kosten?
En de discussie welke motor daar zinvol is of niet doet er niet toe.
Althans nu niet en niet voor mij.
Ik wilde gewoon graag weten HOE ik de motor ( zonder over de weg te rijden) in Thailand krijg, Punt.
Oh ok, geen idee, zoek het lekker zelf uit:

LMGTFY
 
Beste MFers.
Allemaal hartelijk dank voor de reacties.
Maar........... de vraag was niet of het wel of niet zinvol is , maar HOE moet ik dat doen?
En wat zou het gaan kosten?
En de discussie welke motor daar zinvol is of niet doet er niet toe.
Althans nu niet en niet voor mij.
Ik wilde gewoon graag weten HOE ik de motor ( zonder over de weg te rijden) in Thailand krijg, Punt.

Oh ja joh? _O- :W

Beste mede MFers,
Een vraagje over het verschepen van mijn motor naar Thailand.
Over enkele weken ga ik voor langere tijd naar Thailand om daar te wonen.
Ik wil mijn motor ( Honda CBR 600) meenemen.
heeft iemand misschien een idee hoe ik dit moet doen en wat met het kenteken en verzekering en wegenbelasting.
Ik weet niet waar ik moet beginnen en wat het allemaal gaat kosten.
Of kan ik beter hier de motor verkopen en daar een nieuwe kopen?
Alvast bedankt voor alle info.
 
Laatst bewerkt:
Gezien je reactie wil je mijn antwoord niet horen maar ik geef het toch, punt.

Je begint aan de verkeerde kant en met de verkeerde insteek. Je hebt al besloten dat je je motor wil meenemen zonder verder iets te weten en alle acties zijn daarop gericht. Pak het nu eens logisch en gestructureerd aan.
1. Beslissen of je in Thailand wil motorrijden
2. Beslissen of je dat in principe op je eigen motor wil doen.
Ga na hoe het zit met zaken als onderhoud, reparaties, onderdelenvoorziening, maar ook met douaneproblemen bij invoeren, rijden op een motor met een vreemde kentekenplaat, kun je daar zelf een motor op je eigen naam kopen, wat is er te koop, wat kost dat, etc.
3. Zo ja, informeren bij internationale verhuizers.
Doe dit zowel voor boot als vliegtuig wat het kost, hoe lang het duurt, wat de problemen en eventuele kosten bij de douane in Thailand zijn etc.
4. Maak een kosten/baten-analyse.
5. Neem een beslissing.
6. Verkoop je motor in NL O-)

Stap 2 en 3 kun je min of meer gelijktijdig doen.
Punt 6 is wat ik verwacht dat de uitkomst zal zijn bij een gestructureerde aanpak. Mocht je zoals eerder door je aangegeven dit niet willen, even goede vrienden. Laat tzt in ieder geval nog eens iets horen hoe het gaat in Thailand, ook met de motor. Misschien kun je net zo’n topic openen als ik voor Vietnam heb gedaan. Zie Vietnam
 
Ik wilde een serieuze reactie achterlaten...

Maar wat een air...punt


bi3yfj.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beste MFers.
Allemaal hartelijk dank voor de reacties.
Maar........... de vraag was niet of het wel of niet zinvol is , maar HOE moet ik dat doen?
En wat zou het gaan kosten?
En de discussie welke motor daar zinvol is of niet doet er niet toe.
Althans nu niet en niet voor mij.
Ik wilde gewoon graag weten HOE ik de motor ( zonder over de weg te rijden) in Thailand krijg, Punt.

Nee, je stelde ook deze vraag:
Of kan ik beter hier de motor verkopen en daar een nieuwe kopen?
En daar krijg je antwoord op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan